Transportpolitikk Et kvarters streik i kollektivtrafikken i Oslo torsdag !

Ronny Maarud

@Cognacteuren
Medlem av ledelsen
Administrator
Moderator
Premium Class
Medlem
Hva gjelder saka ?

Forfatter: Ronny Maarud
Article Title: Transportpolitikk Et kvarters streik i kollektivtrafikken i Oslo torsdag !
Source URL: Jernbane.Net-https://jernbane.net/forum
Quote & Share Rules: Short quotations can be made from the article provided that the source is included, but the entire article cannot be copied to another site or published elsewhere without permission of the author.

Sven Pran

Ekstra Godt Kjent Medlem
Premium Class
Medlem
Godt spørsmål - etter en del leting har jeg funnet følgende i Østlandets Blad:

Avisa Oslo har tidligere omtalt den varslede streiken. Det er Oslo Sporveiers Arbeiderforening som streiker, og det gjør de på grunn av høye strømpriser:

«Sporveien er hardt rammet av høye strømkostnader. Dette har påvirkning på våre arbeidsplasser og kan gi betydelige konsekvenser på kollektivtilbudet. (..) Dårlig politisk styring av strømprisene skal ikke ramme gode velferdstilbud som kollektivtrafikk, skole og idrettsanlegg i Oslo og resten av Norge», har foreningen uttalt i en pressemelding.

Foreningen skal holde fanemarkering utenfor Stortinget samme dag, med budskapet «politisk kontroll over strømprisene nå».

Ronny Maarud

@Cognacteuren
Medlem av ledelsen
Administrator
Moderator
Premium Class
Medlem
For meg er det snart bare en fanesak som er viktig: Ta politisk kontroll over politikerne NÅ !

Ronny Maarud

@Cognacteuren
Medlem av ledelsen
Administrator
Moderator
Premium Class
Medlem
Da får vi vel tilstander som en del land øst for oss har!

ER det ikke allerede så at det er dit mange i Norge ønsker seg ?
Vestland SV vil ha inn referanser fra både Karl Marx og hans kompanjong Friedrich Engels i partiets prinsipprogram !.

Det går bra nå !

Svein Julton

Ekstra Godt Kjent Medlem
Premium Class
Medlem
Top Poster Of Month
ER det ikke allerede så at det er dit mange i Norge ønsker seg ?
Vestland SV vil ha inn referanser fra både Karl Marx og hans kompanjong Friedrich Engels i partiets prinsipprogram !.

Det går bra nå !
Det leste jeg raskt før jeg dro på RjB dugnad i dag og tenkte at nå har de røde blitt svært så frimodige.
Å fortelle de små i skolen hvorfor vi feirer jul, påske og pinse er mentalt skadelig mener noen, men å fortelle om revolusjonære og spre det videre er helt OK?

Kjetil Refsnes Jørgensen

Ekstra Godt Kjent Medlem
Premium Class
Medlem
Bare vi ikke kommer dit at vi velgere faktisk må tenke før vi stemmer og ta ansvaret for at vi har valgt de vi har valgt.

Så er jeg usikker på hvor mye strømprisen går ned fordi man streiker i et kvarter. Gjelder også indirekte. Samtidig klarer jeg ikke å la være å tolke dette som at fagforeningene her forsto mye før politikerene både AP, Høyre og Frp (for å nevne noen) hvor alvorlig strømpriskrisen var. Og at de nå har behov for å vise dette.

Topp Bunn