Stress Express, the real thing!

Stress Express, the real thing!

Alle som trodde at Stress Express er av relativt nyere dato, må tro om igjen.

Flere vintre...
 

En overnatting i Alvesta

I oktober 2020 hadde kroppen begynt å fungere slik noenlunde igjen etter mer eller mindre sammenhengende sykdom siden høsten 2017. En av våre medlemmer...
 

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste
...
 

En sightseeing på BW Cottbus - Guben

Det har jo ikke bestandig vært grått hår på skallen min, og jeg bærer heller ingen hatt !
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen
...
 

Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !

Det har lett for å bli litt konflikter når man diskuterer jernbanetrafikk og landeveistrafikk. Særlig på jernbanesiden av bordet kan det ofte være...
 

[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen
...
 

Så ble sluttsignalet tent !

SÅ var det slutt !

Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...
 

Nicht öffnen, bevor der Zug hält

Nicht öffnen, bevor der Zug hält !

I tidligere tider, en svært passende henstilling.

Dagens tog er noe mer sofistikerte. På
...
 

[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
 

En liten utflukt til Astilleros Españoles




Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
 

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
 

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
 

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
 

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
X

[SE] Plus för tågresenärerna när MTRX lanserar ny biljett

Kollapse
  •  

  • [SE] Plus för tågresenärerna när MTRX lanserar ny biljett

    Plus för tågresenärerna när MTRX lanserar ny biljett

    Tågbolaget MTRX introducerar en ny biljett som ger resenärer större möjlighet att optimera sin reseupplevelse. Med bland annat matservering vid sittplatsen och kostnadsfri av- och ombokning ger PLUS fler chansen att koppla av och ta del av den goda servicen ombord. Den nya biljettklassen är tillgänglig för bokning från och med idag.

    Med ökat resande och fler avgångar har MTRX vind i ryggen. Hållbara resor blir allt viktigare både för fritids- och affärsresenärer. Nu lanseras en nyhet för de som vill ha sin resa med plus i kanten. Den nya biljetten PLUS möter resenärernas behov och erbjuder samma höga servicenivå som för 1 KLASS PLUS. Tillsammans utgör de nu två konkurrenskraftiga alternativ för medvetna resenärer.

    Tidigare har bolaget erbjudit tre biljetter - FIX, FLEX och 1 KLASS PLUS. Den nya PLUS placerar sig mellan FLEX och 1 KLASS PLUS i fråga om pris och förmåner.

    - Kundupplevelsen står som alltid i fokus. Med PLUS erbjuder vi mer flexibilitet och större valfrihet. Vi är övertygade om att den som reser med oss kommer att uppskatta nyheten, säger Maria Hofberg, CCO på MTRX.

    Med den nya biljetten PLUS är fördelarna flera. Resenären placeras företrädesvis i vagn A och får en PLUS-måltid samt kaffe eller te serverad vid sin plats. Vid av- eller ombokning får den som bokat tillbaka pengarna eller kan boka om till annan avgång utan extra kostnad. För resenärer som bokar PLUS ingår allt detta och en hel del mer, för den som dessutom önskar ett extra säte bredvid finns det fortsatt att boka i 1 KLASS PLUS.

    Idén om en extra biljettklassen har funnits under en tid hos bolaget men aktualiserades efter att resandet återigen ökat till följd av att Corona-pandemins effekter på samhället mildrats. Ökat resande ställer nya krav på flexibilitet, menar Maria Hofberg.

    - För oss är det ett sätt att tillgodose den stora efterfrågan vi har sett under året efter att restriktionerna släpptes. Många uppskattar den personliga servicen och flexibiliteten men har inte samma behov av ett ledigt säte bredvid sig. De som vill behålla det extra sätet bredvid sig kan fortfarande göra det och fortsätta boka 1 KLASS PLUS-biljetten. Vi ser det som ytterligare ett steg i vår ambition att ständigt utvecklas och erbjuda något som passar för alla, säger Maria Hofberg.

    PLUS-biljetter finns att boka från och med idag på samtliga av bolagets snabbtåg på huvudsträckan Stockholm-Göteborg inklusive förlängningen till Solna.

    • Ronny Maarud
      #1
      Ronny Maarud kommenterte
      Redigere en kommentar
      1 klasse Pluss er vel forholdsvis dyrt, men du slipper å ha en hvitløkstinkende person ved siden av deg.

      Får jo håpe at dette blir en bedre lösning enn SJs Lugn...
      Den klassen er ikke verdt pengeme !
    Å legge inn kommentarer er deaktivert.

Trender

Kollapse

  • [NO] Follobane-entreprenør ble vurdert svakest på alt utenom pris
    Follobane-entreprenør ble vurdert svakest på alt utenom pris

    Da entreprenøren Obrascón Huarte Lain S.A. sikret seg en av de store Follobane-kontraktene i 2015, fikk de svakest evalueringsscore i konkurransen på alt utenom pris. For sin plan for delprosjektet i Ski, fikk entreprenøren kun 2 av 10 mulige poeng.


    Statsråden ber styret vurdere behov for Bane Nor-endringer etter Follobane-fadesen

    Styret må vurdere om det er behov for endringer og tilpasninger...
    25-01-23, 09:18
  • [EU] 12 years, 133 million euros: Zeebrugge presents its new harbour lines
    12 years, 133 million euros: Zeebrugge presents its new harbour lines

    A new, modernised shunting yard was officially put into use in the port of Zeebrugge this week. It is the end of a project that lasted no less than twelve years and cost 133 million euros. In total, more than eighteen kilometers of new track has been laid. According to the Belgian infrastructure manager Infrabel, this is “the largest rail job ever” in the port.

    The new shunting yard of the port of Zeebrugge...
    26-01-23, 12:58
  • [SE] Göteborg: Sprängstopp vid Handelshögskolan
    Göteborg: Sprängstopp vid Handelshögskolan

    Den 1 februari inleds sprängningar i korsningen Vasagatan-Haga Kyrkogata vardagar och all trafik stoppas i korta intervaller vid varje tillfälle.

    Akademiska hus håller på att bygga Handelshögskolans nya byggnad med uppgång till Västlänkens station Haga vid korsningen Vasagatan-Haga Kyrkogata. Nu har arbetet kommit så långt att det blivit dags för sprängningar – närmare bestämt från den 1 februari.

    All trafik stopp...
    26-01-23, 11:19
  • [EU] Hannibal to launch new rail service to connect port of La Spezia with China
    Hannibal to launch new rail service to connect port of La Spezia with China

    Hannibal is inaugurating a new rail freight service between Marzaglia, 50 kilometres northwest of Bologna, and Melzo, near Milan. This new service is expected to strengthen the connection between the port of La Spezia and the rest of Europe as well as China.

    The first train is scheduled to depart on Wednesday, 25 January. Initially, there will be three weekly roundtrips, with a plan to extend to...
    26-01-23, 11:13
  • [NO] Ny rapport: Fornebubanen kan gi økt verdiskapning i milliardklassen
    Ny rapport: Fornebubanen kan gi økt verdiskapning i milliardklassen

    Titusenvis av nye boliger og arbeidsplasser langs den nye t-banestrekningen fra Majorstuen til Fornebu kan bidra til milliardvekst når Fornebubanen står ferdig, ifølge ny rapport.

    En fersk rapport fra analyseselskapet Menon som ser på økonomiske effekter av Fornebubanen viser at vestbaneklyngene Skøyen – Vækerø - Lysaker – Fornebu har et potensiale for økt verdiskapning på 70 milliarder fram...
    26-01-23, 09:31
Laster inn kalender...
Laster inn kalender...
Jobber...
X