Stress Express, the real thing!
Alle som trodde at Stress Express er av relativt nyere dato, må tro om igjen.
Flere vintre...
En overnatting i Alvesta
Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste...
En sightseeing på BW Cottbus - Guben
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen...
Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !
[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.
Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen...
Så ble sluttsignalet tent !
Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...
Nicht öffnen, bevor der Zug hält
I tidligere tider, en svært passende henstilling.
Dagens tog er noe mer sofistikerte. På...
[SE] Värmlandstrafik AB månedskort
En liten utflukt til Astilleros Españoles
Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
Med JC 57783 til Roma med tørrfisk
[SE] Det er lenge til SJul
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.
Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....
Verkstedvogna består av flere forumavdelinger
Her tipser vi hverandre om tekniske løsninger, feilretting og tips som vi kan omsette i handling for at våre forum skal bli så gode som mulig.
Skinnesmia bruker vi som offentlig Supportforum, der vi forsøker å hjelpe hverandre dersom vi oppdager feil, mangler, eller ikke helt forstår hvordan vi bruker funksjonene i forumavdelingene
Hovedadministrasjonen
For å få tilgang til denne delen av forumet, må du enten være moderator, eller administrator.
Under denne avdelingen, hvor bare administratorer og moderatorer har tilgang fører vi en intern dialog om driften av nettstedet.
Forumene | Emner | Innlegg | Siste innlegg |
---|---|---|---|
Supportforumet - Skinnesmia
Skinnesmia bruker vi som Supportforum, der vi forsøker å hjelpe hverandre dersom vi oppdager feil, mangler, eller ikke helt forstår hvordan vi bruker funksjonene i forumavdelingene. Det er helt sikkert noen som kan gi deg svaret, dersom du lurer på noe om oppsettet i vårt forums alle avdelinger. We use Skinnesmia as a Support Forum, where we try to help each other if we discover errors, deficiencies, or do not fully understand how we use the functions in the forum departments. There is definitely someone who can give you the answer, if you have any questions about the layout of all our forums.
Emner: 46
Innlegg: 118
|
46 | 118 |
Trafikkinformasjon - Norge - Danmark - Sverige
Nyeste artikler og nyheter !
-
av Svein JultonTror ikke de som sto og glante på infotavla på Drammen stasjon i dag, var så veldig glade og fornøyde i hverken Bane NOR eller Vy. Heller ikke de som måtte gå fra plattform til plattform fordi togene ikke kom i det sporet de skulle. Høyttalertjenesten hadde nok å gjøre. Årsak? Problemer mellom Drammen og Asker.
-
Forum: Rail Industry News
27-01-23, 16:37 -
-
av Arne LieChinese New Year aftermath; why it will be different this year
It is well known that Chinese New Year, the biggest festivity of the year in the country, creates a certain level of turbulence in the supply chain. This year however, it is coupled with an increasing number of COVID infections and an overall dip in consumer demand.
The aftermath of the Chinese New Year, which becomes evident as soon as the festive nation resumes labour, is expected to be stronger this year....-
Forum: Rail Industry News
27-01-23, 09:37 -
-
av Arne LieLe Train selects 330 km/h Talgo trainsets for French open access services
FRANCE: Privately owned open-access start-up Le Train has selected Talgo to supply 10 Avril S106 high speed trainsets for its planned services from Bordeaux to Angoulême, Nantes, Rennes and Arcachon.
Le Train was established in February 2020 by industrialist Tony Bonifaci with the aim of becoming the first private high speed operator in France. In 2021 it applied to regulator ART for powers to run...-
Forum: Rail Industry News
27-01-23, 09:33 -
-
av Arne LiePå banavsnittet mellan Karis och Hangö avlägsnas riskträd från järnvägens skyddsområde från och med våren
Trafikledsverket börjar avlägsna riskträd längs banavsnittet Karis–Hangö våren 2023. Träd avlägsnas för att förbättra säkerheten. Avlägsnandet av trädbeståndet hänför sig till projektet för elektrifiering av järnvägen Hyvinge–Hangö och förbättring av plankorsningar.
På banavsnittet mellan Karis och Hangö kommer man att avlägsna riskträd i järnvägens skyddsområde....-
Forum: Rail Industry News
27-01-23, 09:23 -
-
av Arne LieJernbanedirektøren: Tilliten til Bane Nor er ikke svekket
Til tross for at Bane Nor onsdag meldte at åpningen av Follobanen igjen blir utsatt, sier jernbanedirektør Knut Sletta at tilliten til Bane Nor ikke er svekket.
– Jeg har tillit til at de gjør det de kan for å få dette på plass og utbedre det som må utbedres for å få det på plass, sier jernbanedirektøren til NTB.
Han sier han er opptatt av at passasjerene skal ha et godt og forutsigbart...-
Forum: Rail Industry News
27-01-23, 09:20 -
Nye medlemsfotografier til galleriene !
Jernbane.Net på Twitter
Tagger fra Formuene !
Booking.Com
Tagger fra Nyhetsidene
Trender i Forum og Nyhetsbildet !
-
av Ronny MaarudKaffe på VY og Kaffe på SJ !
Det er to forskjellige verdener det.
Du verden !
Kaffehjörne SJ X2000 første klasse
...27-01-23, 20:17 -
av Ronny MaarudDet er bare rikinger eller reisende der jobben betaler som tar Flytoget.
For voksne er Flytoget en grei måte å kjøpe seg status på.
...26-01-23, 19:21
Nyeste tråder i forumene !
-
Svar til Kaffe på VY og Kaffe på SJ !av Ronny MaarudReisen mål var det samme som reisens startpunkt
Hjemmefra til Trollhättan Resecentum Buss 21 (07.36)
Trollhättan - Karlstad, tog...27-01-23, 23:23 -
Kommentar Kaffe på VY og Kaffe på SJ !av Knut AndvordOm service og rense intervall følges på en fungere serveringsenhet så er det greit med ferskbrygget drikke.
Vet ikke om det er samme rutiner...27-01-23, 21:50 -
Kommentar Kaffe på VY og Kaffe på SJ !av Knut AndvordHar vel bare opplevd 1 gang at kaffemaskinen har vært ute av drift i Plussvogna på mine turer. Da fikk vi beskjed om at det var kaffe å hente i kafèvogna....27-01-23, 21:47
-
Kommentar Kaffe på VY og Kaffe på SJ !av Svein JultonForetrekker hvitløk i selskapslivet. Da blir de andre ikke så påtrengende.27-01-23, 21:17
-
Kommentar Kaffe på VY og Kaffe på SJ !av Svein JultonMye som ikke virker hos Vy med andre ord?27-01-23, 21:16
-
Kommentar Kaffe på VY og Kaffe på SJ !av Ronny MaarudBedre med kaffe som brygges fortlöpende enn kaffe på en automat som ikke virker.27-01-23, 21:15
-
Kommentar Kaffe på VY og Kaffe på SJ !av Ronny MaarudClementiner i kaffe er den ultimate kaffeopplevelse :-)
Spe på med en knekkebröd med gresløk så vinner du mange venner i selskapslivet 😇27-01-23, 21:14 -
Svar til Kaffe på VY og Kaffe på SJ !av Knut AndvordPå VY Pluss så er det iallfall kaffemaskin (om den virker), så der er kaffen som regel fersk. Alternativt så kan reisende på Pluss hente sin kaffe...27-01-23, 20:58
-
Svar til Kaffe på VY og Kaffe på SJ !av Svein JultonHva skal man med klementiner i kaffen?
Trodde svenskene drakk "kaffe" med melk og sukker? Så det ikke smakte så mye kaffe!27-01-23, 20:53
Nyeste Blogg Poster !
Det er ingen resultater som oppfyller disse kriteriene.
Grupper
Det er ingen resultater som oppfyller disse kriteriene.
Hva skjer
Det er for øyeblikket 10 entusiastiske entusiaster online. 3 medlemmer og 7 gjester.
De fleste brukere noen gang online var 119 kl. 08:41 den 16-03-22.