Stress Express, the real thing!

Stress Express, the real thing!

Alle som trodde at Stress Express er av relativt nyere dato, må tro om igjen.

Flere vintre...
 

En overnatting i Alvesta

I oktober 2020 hadde kroppen begynt å fungere slik noenlunde igjen etter mer eller mindre sammenhengende sykdom siden høsten 2017. En av våre medlemmer...
 

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !

Det har vært mye snakk om nattog i det siste !
Særlig i vårt søsterforum Postvagnen har nattog til Hamburg fått veldig mye spalteplass. De fleste
...
 

En sightseeing på BW Cottbus - Guben

Det har jo ikke bestandig vært grått hår på skallen min, og jeg bærer heller ingen hatt !
Man får takke for at jeg ikke har kombinasjonen
...
 

Meningsløst å hevde at VY bedriver 100% bærekraftig persontrafikk !

Det har lett for å bli litt konflikter når man diskuterer jernbanetrafikk og landeveistrafikk. Særlig på jernbanesiden av bordet kan det ofte være...
 

[SE]Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Togpersonalet i tåg 73 slapper av før frokost.

Bildet ble tatt en mellom Stockholm C og Västerås den 20 august 2007
Vi hadde dagen
...
 

Så ble sluttsignalet tent !

SÅ var det slutt !

Det markeres med et sluttsignal på toget, men ikke i arbeidslivet.
Når du slutter på jobben etter mange år,...
 

Nicht öffnen, bevor der Zug hält

Nicht öffnen, bevor der Zug hält !

I tidligere tider, en svært passende henstilling.

Dagens tog er noe mer sofistikerte. På
...
 

[SE] Värmlandstrafik AB månedskort

I min "karriere" på spor i Värmland hadde vi på SJ mange rare seanser med misbruk av Värmlandstrafik sine månedskort og andre terminkort....
 

En liten utflukt til Astilleros Españoles




Vårvinteren 1992 ble det flere turer til M/S Prinsesse Ragnhild [Color Line] som lå til ombygging ved Astilleros Españoles, i Cadiz....
 

Med JC 57783 til Roma med tørrfisk

En gang for mange år siden var det en kollega av meg in lastebil bransjen som behøvde akutt nødhjelp med å få av gårde en last med tørrfisk til...
 

[SE] Det er lenge til SJul

Går alle Tåg på Jul ?
Ja, de fleste tog går på hjul, men ikke riktig alle.
Spørsmålet bærer på en historie fra min tid i Värmland,...
 

[SE] Mitt siste SJ Team kom i mål, og kaffe får man i SJs Lounge !

Av og til dukker det opp minner fra en hyggelig tid, sammen med hyggelige kolleger ute langs sporene.
Dette bildet ble tatt da vi var kommet i mål...
 

[SE] Det var dette med Jernbane og Kaffe.

Det var dette med Jernbane og kaffe da.

Jeg er ikke den som er mest flittig til å reise med museumsjernbanene som vi har rundt omkring oss....


Verkstedvogna består av flere forumavdelinger
Her tipser vi hverandre om tekniske løsninger, feilretting og tips som vi kan omsette i handling for at våre forum skal bli så gode som mulig.
Skinnesmia bruker vi som offentlig Supportforum, der vi forsøker å hjelpe hverandre dersom vi oppdager feil, mangler, eller ikke helt forstår hvordan vi bruker funksjonene i forumavdelingene

Hovedadministrasjonen
For å få tilgang til denne delen av forumet, må du enten være moderator, eller administrator.
Under denne avdelingen, hvor bare administratorer og moderatorer har tilgang fører vi en intern dialog om driften av nettstedet.

Forumene Emner Innlegg Siste innlegg
Supportforumet - Skinnesmia

Skinnesmia bruker vi som Supportforum, der vi forsøker å hjelpe hverandre dersom vi oppdager feil, mangler, eller ikke helt forstår hvordan vi bruker funksjonene i forumavdelingene. Det er helt sikkert noen som kan gi deg svaret, dersom du lurer på noe om oppsettet i vårt forums alle avdelinger.


We use Skinnesmia as a Support Forum, where we try to help each other if we discover errors, deficiencies, or do not fully understand how we use the functions in the forum departments. There is definitely someone who can give you the answer, if you have any questions about the layout of all our forums.
Emner: 46 Innlegg: 118
46 118

Videoteket viser nå: @cognacteuren ser på The Wall of Berlin ankommer Göteborg

Kollapse

Trafikkinformasjon - Norge - Danmark - Sverige

Kollapse

Nyeste artikler og nyheter !

Kollapse

  • Svein Julton
    Svar til [NO] Jernbanedirektøren: Tilliten til Bane Nor er ikke svekket
    av Svein Julton
    Tror ikke de som sto og glante på infotavla på Drammen stasjon i dag, var så veldig glade og fornøyde i hverken Bane NOR eller Vy. Heller ikke de som måtte gå fra plattform til plattform fordi togene ikke kom i det sporet de skulle. Høyttalertjenesten hadde nok å gjøre. Årsak? Problemer mellom Drammen og Asker.
    27-01-23, 16:37
  • Arne Lie
    [CN] Chinese New Year aftermath; why it will be different this year
    av Arne Lie
    Chinese New Year aftermath; why it will be different this year

    It is well known that Chinese New Year, the biggest festivity of the year in the country, creates a certain level of turbulence in the supply chain. This year however, it is coupled with an increasing number of COVID infections and an overall dip in consumer demand.

    The aftermath of the Chinese New Year, which becomes evident as soon as the festive nation resumes labour, is expected to be stronger this year....
    27-01-23, 09:37
  • Arne Lie
    [FR] Le Train selects 330 km/h Talgo trainsets for French open access services
    av Arne Lie
    Le Train selects 330 km/h Talgo trainsets for French open access services

    FRANCE: Privately owned open-access start-up Le Train has selected Talgo to supply 10 Avril S106 high speed trainsets for its planned services from Bordeaux to Angoulême, Nantes, Rennes and Arcachon.

    Le Train was established in February 2020 by industrialist Tony Bonifaci with the aim of becoming the first private high speed operator in France. In 2021 it applied to regulator ART for powers to run...
    27-01-23, 09:33
  • Arne Lie
    [FI] På banavsnittet mellan Karis och Hangö avlägsnas riskträd från järnvägens skyddsområde från och med våren
    av Arne Lie
    På banavsnittet mellan Karis och Hangö avlägsnas riskträd från järnvägens skyddsområde från och med våren

    Trafikledsverket börjar avlägsna riskträd längs banavsnittet Karis–Hangö våren 2023. Träd avlägsnas för att förbättra säkerheten. Avlägsnandet av trädbeståndet hänför sig till projektet för elektrifiering av järnvägen Hyvinge–Hangö och förbättring av plankorsningar.

    På banavsnittet mellan Karis och Hangö kommer man att avlägsna riskträd i järnvägens skyddsområde....
    27-01-23, 09:23
  • Arne Lie
    [NO] Jernbanedirektøren: Tilliten til Bane Nor er ikke svekket
    av Arne Lie
    Jernbanedirektøren: Tilliten til Bane Nor er ikke svekket

    Til tross for at Bane Nor onsdag meldte at åpningen av Follobanen igjen blir utsatt, sier jernbanedirektør Knut Sletta at tilliten til Bane Nor ikke er svekket.

    – Jeg har tillit til at de gjør det de kan for å få dette på plass og utbedre det som må utbedres for å få det på plass, sier jernbanedirektøren til NTB.

    Han sier han er opptatt av at passasjerene skal ha et godt og forutsigbart...
    27-01-23, 09:20

Nye medlemsfotografier til galleriene !

Kollapse
Seneste opplastninger
Ukens Bilde
2118 forlater Middelfart
Fotograf: "Svein Julton

Tidligere Ukens Bilde

Jernbane.Net på Twitter

Kollapse

For tiden uten innhold !

Booking.Com

Kollapse

Tagger fra Nyhetsidene

Kollapse

amtrak (16) banenor (71) china (25) dsb (21) ertms (17) finland (22) flyr (15) follobanen (21) fornebubanen (23) letbanen (17) london (18) norwegian (29) odense (15) oslo (18) renfe (19) russia (21) sjt (19) snälltåget (15) stadler (30) stockholm (34) tyskland (15) tågföretagen (24) uic (26) ukraina (38) usa (17)

Trender i Forum og Nyhetsbildet !

Kollapse

Nyeste tråder i forumene !

Kollapse

Nyeste Blogg Poster !

Kollapse

Det er ingen resultater som oppfyller disse kriteriene.

Grupper

Kollapse

Det er ingen resultater som oppfyller disse kriteriene.

Jobber...
X