Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
[NO] Opplev Oslos nye trikk på nært hold - kom til Rådhusplassen!

Ronny Maarud
[NO] Opplev Oslos nye trikk på nært hold - kom til Rådhusplassen!
20. August 2019, kl. 10:56
Under Mobilitetsuka (uke 35) blir en 18 meter lang modell av Oslos nye trikk avduket. Arbeidet med å produsere de 87 nye trikkene til Oslo er i full gang, og med denne modellen - i størrelse 1:1 - blir det for aller første gang mulig å oppleve den nye trikketypen SL18 på nært hold.

Trikkemodellen avdukes på Rådhusplassen onsdag 28. august og vil gi et godt inntrykk av hvordan trikkereisen vil arte seg for Oslos innbyggere de neste tretti årene.

Underveis: Det er ikke bare bare å transportere modellen av SL 18 fra Spania til Norge - men snart er den på plass på Rådhusplassen!

Modellen blir stående utstilt frem til søndag 1. september, og det blir program og aktiviteter de ulike dagene der vi inviterer hovedstadens befolkning til å oppleve trikken.

Oppdatert informasjon om program de enkelte dagene legges ut på Miljøhovedstadens hjemmesider.

Nå blir trikkene i Oslo tilgjengelige for alle
2019-07-09 10:09 CEST
For et år siden inngikk Sporveien kontrakt med spanske CAF om leveranse av 87 nye trikker til hovedstaden. Lenge før kontraktinngåelse har de reisende vært involvert for å påvirke utformingen av trikkene. – Mange av dagens trikker er umulige for meg å benytte meg av, så jeg gleder meg til alle de nye trikkene kommer, sier Magnhild Sørbotten, regionleder i Norges Handikapforbund

Beklager, men du kan ikke svare på denne tråden fordi den er stengt.