Ronny Maarud
20. June 2011, kl. 14:22
På jakt etter en lunsj når vi for noen år siden var på vei til Sveits med bil havnet vi inne i Feucht øst for Nürnberg. I hine hårde dager i vogntoget hendte det rett som det var at det ble helgestopp på autobahnrasthuset som ligger en 15 minutters spaservei i fra stasjonen. Det hendte iblandt at jeg spaserte inn til Feucht og tok toget inn til Nürnberg sentrum.
Tidsfordriv er viktig. :-}
Etter å ha åpnet en restaurant, ja den var stengt, men skulle ha åpent på kvelden for ett større selskap, satt i oss en særdeles velsmakende lunsj, så var det liksom naturlig å ta en tur på stasjonen.
Først åpenbarte det seg ett Re tog på vei mot Neumarkt, som vanlig en styrevogn i ene enden, en cognacteur i midten, og ett lokomotiv i andre enden. Jeg lar bildene skape rom for din egen fantasi.
|
Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net
|
Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
|
For den detaljeinteresserte legger vi til litt data :
LEW 18470 1985
DR - Deutsche Reichsbahn 243 094-0
DB Regio AG / Nürnberg
91 80 6143 094-1 D-DB
Langt ute på stasjonsområdet kom nok en RE, denne på veien inn til Nürnberg Hbf.
|
LEW 20136 1987
DR - Deutsche Reichsbahn 243 253-2
DB Regio AG / Nürnberg
91 80 6143 253-3 D-DB
Tauruslok hadde jeg aldrig sett live i drift før denne dagen, hadde jo klatret rundt ett i Berlin dagen før, men det blir ikke det samme som å se det i drift. Ett skudd fra hofta, og dett var dett :-P
|
Siemens 20464 2001
Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 07.01.2012 19:52 av Ronny Maarud.