Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [Tyskland] Jeg er bare tvungen å løfte opp denne idyllen igjen !
Sören Heise
08. March 2021, kl. 10:47
Ronny Maarud
Jeg er bare tvungen å løfte opp denne idyllen igjen !

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Resenärerna kliver på. Det var allt i allt fyra varav två hämtades av en bil i Friesdorf Ost, de två andra klev av i Friesdorf, 17.3.2015

Fotograf:
Sören Heise

EXIF-data:
Ingen EXIF-data tilgjengelige

Plassering i gallerierne:
Tyskland > Baner og stasjoner > 337 Klostermansfeld - Wippra > Klostermansfeld (0,0)
Tyskland > Forbrenningsmotorvogner (Normalspor) > Esslinger Triebwagen > VT 407 KML (Kreisbahn Mansfelder Land)

Ronny Maarud
Tiden virker å ha stått stille

Tackar!
Det var två trevliga turer på banan.

Numera är det endast utfluktståg från april - oktober. DB-märket har försvunnit, det gäller en specialtarif.
Webbplatsen är rätt modernt: [www.wipperliese.de]. Just i "Kloster" (ingen säger Klostermansfeld) och i grannstationen Hettstedt pågår arbeten för att byta till ny signalteknik.

Tiden har gått. Två saker som jag inte skrev då för säkerhets skull.
På delsträckor vägrade sig konduktören att ta betalt av mig.
På ett annat avsnitt var jag osäkert om det gick en liten väg direkt bredvid banan eller om jag skulle ta landsvägen. Sedan det gick en vandrare upp till spåret så följde jag honom. Men det visade sig att vägen gick mellan rälen... Det var ju bara ett tåg som kunde trafikera banan och det var en tid innan det skulle komma så jag fortsatte. Det blev dock inga bilder på denna udda väg.

[Tyskland] En resa med Wipperliese, del 1
Sören Heise (567)
18. March 2015, kl. 20:06
Re: [Tyskland] En resa med Wipperliese, del 1
Erik Skjelvik (182)
18. March 2015, kl. 20:22
Tore Wahl (138)
18. March 2015, kl. 21:27
Geir Anders Langangen (146)
19. March 2015, kl. 12:11
Sören Heise (135)
19. March 2015, kl. 14:16
Tore Wahl (229)
19. March 2015, kl. 15:59
Sören Heise (117)
19. March 2015, kl. 19:16
[Tyskland] Jeg er bare tvungen å løfte opp denne idyllen igjen !
Ronny Maarud (41)
08. March 2021, kl. 10:22
08. March 2021, kl. 10:47
Ronny Maarud
Jeg er bare tvungen å løfte opp denne idyllen igjen !

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Resenärerna kliver på. Det var allt i allt fyra varav två hämtades av en bil i Friesdorf Ost, de två andra klev av i Friesdorf, 17.3.2015

Fotograf:
Sören Heise

EXIF-data:
Ingen EXIF-data tilgjengelige

Plassering i gallerierne:
Tyskland > Baner og stasjoner > 337 Klostermansfeld - Wippra > Klostermansfeld (0,0)
Tyskland > Forbrenningsmotorvogner (Normalspor) > Esslinger Triebwagen > VT 407 KML (Kreisbahn Mansfelder Land)

Ronny Maarud
Tiden virker å ha stått stille

Tackar!
Det var två trevliga turer på banan.

Numera är det endast utfluktståg från april - oktober. DB-märket har försvunnit, det gäller en specialtarif.
Webbplatsen är rätt modernt: [www.wipperliese.de]. Just i "Kloster" (ingen säger Klostermansfeld) och i grannstationen Hettstedt pågår arbeten för att byta till ny signalteknik.

Tiden har gått. Två saker som jag inte skrev då för säkerhets skull.
På delsträckor vägrade sig konduktören att ta betalt av mig.
På ett annat avsnitt var jag osäkert om det gick en liten väg direkt bredvid banan eller om jag skulle ta landsvägen. Sedan det gick en vandrare upp till spåret så följde jag honom. Men det visade sig att vägen gick mellan rälen... Det var ju bara ett tåg som kunde trafikera banan och det var en tid innan det skulle komma så jag fortsatte. Det blev dock inga bilder på denna udda väg.

Emne Forfatter Vist Lagt inn
[Tyskland] En resa med Wipperliese, del 1 Sören Heise 567 18. March 2015, kl. 20:06
Re: [Tyskland] En resa med Wipperliese, del 1 Erik Skjelvik 182 18. March 2015, kl. 20:22
Re: [Tyskland] En resa med Wipperliese, del 1 Tore Wahl 138 18. March 2015, kl. 21:27
Re: [Tyskland] En resa med Wipperliese, del 1 Geir Anders Langangen 146 19. March 2015, kl. 12:11
Re: [Tyskland] En resa med Wipperliese, del 1 Sören Heise 135 19. March 2015, kl. 14:16
Re: [Tyskland] En resa med Wipperliese, del 1 Tore Wahl 229 19. March 2015, kl. 15:59
Re: [Tyskland] En resa med Wipperliese, del 1 Sören Heise 117 19. March 2015, kl. 19:16
[Tyskland] Jeg er bare tvungen å løfte opp denne idyllen igjen ! Ronny Maarud 41 08. March 2021, kl. 10:22
Re: [Tyskland] Jeg er bare tvungen å løfte opp denne idyllen igjen ! Sören Heise 22 08. March 2021, kl. 10:47
Re: [Tyskland] Jeg er bare tvungen å løfte opp denne idyllen igjen ! Ronny Maarud 15 14. April 2021, kl. 10:12

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn