Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
[PL](AT)(FR?) Voiture Doushes
Lagt inn av Geir Anders Langangen 

Geir Anders Langangen
[PL](AT)(FR?) Voiture Doushes
15. July 2017, kl. 19:41
Voiture Doushes.
Første gang jeg har sett en ekte dusjvogn tror jeg
::glis::

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

51 81 09-30 005-4 / CIWL 2761, 15.7.2017

Fotograf:
Geir Anders Langangen

EXIF-data:
samsung, SM-G903F
3.7 mm  -  1/201 sec  -  f/1.9  -  ISO 40

Plassering i gallerierne:
Tema > Spesialside for Parkerte Bilder > Mobilbilder - (Kan slettes etter ca 2 år) > alle

Ronny Maarud
Mads Eilertsen
Snedig bilde. Jeg liker det.

Mine linker.................Voiture-lits * Schlafwagen * Sleeping car.................Voiture-couchettes * Liegewagen * Couchette car.................Jernbane.netGO = 2824 poeng

.......[/colorSovevogner (vest).........Sovevogner (øst).........Liggevogner.........Spisevogner.........Hvilestolvogner.........Biltransportvogner
Bodo G. Meier
Re: [PL](AT)(FR?) Voiture Doushes
15. July 2017, kl. 20:03
Geir Anders Langangen
Voiture Doushes.
Første gang jeg har sett en ekte dusjvogn tror jeg
::glis::

Første gang jeg ser denne skrivemåten. :-o
I dagens fransk skrives det i hvert fall douche.

Hilsen,
Bodo
---
Mannen förklarade, att "han hoppat på fel tåg", vilken förklaring emellertid lät rätt onaturlig, all den stund mannen var nykter. :D
Transittrafik för Tyskland - polisiära insatser 1942
Geir Anders Langangen
15. July 2017, kl. 20:12
Bodo G. Meier
Første gang jeg ser denne skrivemåten. :-o
I dagens fransk skrives det i hvert fall douche.

På tysk står det Dusche-wagen.

Mine linker.................Voiture-lits * Schlafwagen * Sleeping car.................Voiture-couchettes * Liegewagen * Couchette car.................Jernbane.netGO = 2824 poeng

.......[/colorSovevogner (vest).........Sovevogner (øst).........Liggevogner.........Spisevogner.........Hvilestolvogner.........Biltransportvogner
Bodo G. Meier
15. July 2017, kl. 21:29
Sikkert noen polske(?) restauratører med dårlige fransk- og tyskkunnskaper.

Hilsen,
Bodo
---
Mannen förklarade, att "han hoppat på fel tåg", vilken förklaring emellertid lät rätt onaturlig, all den stund mannen var nykter. :D
Geir Anders Langangen
Re: [PL](AT)(GB) Voiture Doushes - bygd ved BRC&W i 1926
16. July 2017, kl. 12:24
Vognene skal ha gått i Russland 1993 - 2009.

Dusjvogna var opprinnelig Pullmans vognserie "Flèche d’Or" - bygd ved Birmingham Railway Carriage and Wagon Company (BRC&W) i 1926.
I 1935 blir vogna spisevogn. Vogn går igjennom en total ombygging i 1965 og blir dusjvogn.

Du finner sikkert ut om man skrev Dusche-wagen og Voiture Doushes i 1965, Bodo :-D

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 16.07.2017 12:32 av Geir Anders Langangen.
Bodo G. Meier
Re: [PL](AT)(GB) Voiture Doushes - bygd ved BRC&W i 1926
16. July 2017, kl. 19:11
Geir Anders Langangen
Du finner sikkert ut om man skrev Dusche-wagen og Voiture Doushes i 1965, Bodo :-D

Jeg forstår jo Dusche-Wagen, men det høres likevel litt feil ut, som Schlafen-Wagen.
Vanligvis ville man si Duschwagen.

Hilsen,
Bodo
---

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn