Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
[DE][video]Det går mot slutten i Ruhr-området
Lagt inn av Bodo G. Meier 

Bodo G. Meier
[DE][video]Det går mot slutten i Ruhr-området
05. January 2018, kl. 23:13
Når 2018 er omme stenger de to siste stenkullgruvene i Tyskland.

For den som er interessert i teknikk og industrikultur samt historie og ikke gruer seg for det tyske språket anbefaler jeg denne 1 1/2 t lange filmen.
Helt naturlig finnes det også mange jernbanebilder med.

HD: Den lange avskjeden fra kullet (2180 mb)
SD: Den lange avskjeden fra kullet (1159 mb)

[www1.wdr.de]

EDIT: videon finnes nå som mp4-filer.

HD: [wdrmedien-a.akamaihd.net]

SD: [wdrmedien-a.akamaihd.net]

Hilsen,
Bodo
---
Mannen förklarade, att "han hoppat på fel tåg", vilken förklaring emellertid lät rätt onaturlig, all den stund mannen var nykter. :D
Transittrafik för Tyskland - polisiära insatser 1942

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 06.01.2018 09:19 av Bodo G. Meier.
Ronny Maarud
Re: [DE][video]Det går mot slutten i Ruhr-området
05. January 2018, kl. 23:21
Takk for linkene.
Forhåpentlig blir filmen liggende på nettet noen dager, kjøkkensjefen blir struffrert over alle filmer jeg ser på for tiden.
Får passe på en dag hun er ute å springer.

Flemming Pedersen
06. January 2018, kl. 01:21
Vielen Dank. Meget interessant.

Kan også ses via ARD's app - i Mediathek. Her ligger der også alle (og det er mange) Eisenbahn-Romantik. God fornøjelse.

Hilsen Flemming Pedersenpetersonmz.gif
Bodo G. Meier
06. January 2018, kl. 09:17
Flemming Pedersen
Kan også ses via ARD's app - i Mediathek. Her ligger der også alle (og det er mange) Eisenbahn-Romantik.

Denne app kjenner jeg ikke. Går det å laste ned videoene på harddisken?

Selv bruker jeg en tool/programmvare som heter MediathekView hvor man kan enten se direkt eller laste ned allt fra de offentlige tv-kanalene, unntatt filmer som er kommersielle og som de ikke har lov å legge ut i Mediatheken.

Hilsen,
Bodo
---
Mannen förklarade, att "han hoppat på fel tåg", vilken förklaring emellertid lät rätt onaturlig, all den stund mannen var nykter. :D
Arne Lie
11. January 2018, kl. 19:17
Takk for linken Bodo. Filmen var veldig interessant og ga et godt innblikk i hvordan gruvene og tilhørende system fungerte. Det var også en sterk film som fikk frem den lange tradisjonen med "Bergmenn" og krisen alle opplever når en hel bransje og tradisjon strykes av kartet. Takk!

mvh

Arne L
Flemming Pedersen
12. January 2018, kl. 00:32
Det er denne app, jeg bruger. Den giver adgang til alle ARD-sendernes mediateker.
Den kan ikke downloade (ja, det hedder det på dansk) udsendelserne, men den kan sende dem til min ChromeCast, så jeg kan se dem på mit TV.
Jeg er ikke så interesseret i at kunne gemme udsendelserne. De ligger fint på WDR's server uden, at jeg behøver lægge plads til.
Jeg må i øvrigt takke alle jer i Tyskland for de store mængder spændende materiale, I friit stiller til rådighed for hele verden. ::24::

Hilsen Flemming Pedersenpetersonmz.gif
Bodo G. Meier
12. January 2018, kl. 04:50
Flemming Pedersen
Det er denne app, jeg bruger. Den giver adgang til alle ARD-sendernes mediateker.

Jeg har aldri tenkt over at dette kan være en app. Jeg kjenner den kun fra min HbbTV.

Den kan ikke downloade (ja, det hedder det på dansk) udsendelserne, men den kan sende dem til min ChromeCast, så jeg kan se dem på mit TV.
Jeg er ikke så interesseret i at kunne gemme udsendelserne. De ligger fint på WDR's server uden, at jeg behøver lægge plads til.

Men dessverre forsvinner mange interessante udsendelserne etter få dager fra serveren. Det har foreningen av de tyske avisforlagene sørget for ved hjelp av en rettsprosess.

Hilsen,
Bodo
---
Kjetil R. Jørgensen
Re: Apropos gruvenedleggelse
16. January 2018, kl. 20:49
Bodo G. Meier
Re: Apropos gruvenedleggelse
16. January 2018, kl. 23:32
Norge har jo nok penger... :-P

Hilsen,
Bodo
---

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn