Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
[DE]Driftforstyrrelse: arbeidsvernpause
Lagt inn av Bodo G. Meier 

Bodo G. Meier
[DE]Driftforstyrrelse: arbeidsvernpause
14. November 2018, kl. 20:50
I dag måtte jeg gjøre en dagstur Hameln - Bad Oldesloe - Hameln siden min tannlegevenn skulle forberede to jeksler for en krone.

ICE 1171, Hamburg Hbf avg. 16.24, mot Karlsruhe hadde en anmerkning på DB sin webside: driftforstyrrelse, 40 minutter forsinket fra Hamburg Hbf.
Jeg var derfor forbauset når toget punktlig men på spor 13 istedenfor 14 ankom perrongen.
Så kom annonseringen over høytalerne: avgangen blir forsinket med 20 minutter pga. den lovpålagte nødvendige "arbeidsvernpausen" til personellet. Og slik ble det: toget sto ved perrongen til avgang 16.44. I Hannover hadde toget samlet 30 minutter forsinkelse og akkurat nå er det annonsert med ankomst i Karlsruhe 21.53 istedenfor 21.08.

Arbeidsvernpause høres ikke riktigt ut. På norsk handler det om Helse, Miljø, Sikkerhet (HMS).

Det var kundevennlig av ICE 1171 sin personell å ta med meg til tross for at jeg hadde en Sparpreis-billett for ICE 885 mot München, avg. 18.01.
Jeg betrakter det som kompensasjon for at jeg i morges i Hamburg Hbf mistet RE-toget mot Lübeck siden ICE 1088 var 8 minutter sen. Dermed ble jeg en halvtime forsinket i Bad Oldesloe. ;-)

Hilsen,
Bodo
---
Mannen förklarade, att "han hoppat på fel tåg", vilken förklaring emellertid lät rätt onaturlig, all den stund mannen var nykter. :D
Transittrafik för Tyskland - polisiära insatser 1942
Ronny Maarud
Re: [DE]Driftforstyrrelse: arbeidsvernpause
14. November 2018, kl. 21:34
Kalles i kortform "rast" her hos oss.
Skal være på minst 30 minutter etter 5.5 timer for ombordpersonalet.

Hilsen Ronny.
Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke.
Jernbane.NetGo = 998 poeng
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Old truckers never die, they just smell that way
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn