Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
[AT] [DE] [IT] [SE] Når det ene tar det andre
Ronny Maarud
22. March 2019, kl. 09:37
Når det ene tar det andre så blir det som det blir.
Tore sine to serier fra Österrike gjorde at jeg måtte inn å rette opp og komplettere noen jernbanestrekninger i galleriet.
Jeg har en tid forsøk å binde sammen jernbanestrekninger som har naturlig forbindelse med hverandre med lenker på gallerisidene. Dette fordi jeg er klar over at alle ikke er like interessert i jernbanestrekninger i utlandet, men kanskje er interessert i bilder fra utlandet. For å gjøre det enklere å "reise" videre for å se hvor man havner, finner jeg det nyttig å binde sammen galleriet på denne måten.
Det er en stor jobb, som kommer å ta lang tid å gjennomføre, om det overhode lar seg gjøre å gjennomføre dette mens jeg holder på med Jernbane.Net sine gallerier.

Baner som på et eller annet vis henger sammen:
951 Rosenheim - Freilassing (Salzburg)
950 München - Rosenheim - Kufstein
Bad Endorf-Obing (⌘)
100/101 Westbahn Wien - Salzburg (Österrike)
200/201 Salzburg-Tiroler-Bahn Salzburg - Zell am See - Wörgl (Österrike)
220 Tauernbahn Schwarzach-St. Veit - Spittal Millstättersee

Jeg kom til stasjonsbyen Rosenheim i Tyskland, det i forbindelse med denne sammenbindingen. Da oppdaget jeg at noen bilder som jeg vet at jeg tidligere har lastet opp rett og slett ikke eksisterer i galleriet lengre. Smaken er som baken, men jeg mener at bildene fra Rosenheim ikke var så dårlige at disse behøvde slettes. Derfor laster jeg opp disse igjen, sammen med to bilder fra tjenestegjøringen fra Malmö til Verona og tilbake, dette til skrekk og advarsel for alle som måtte se denne tråden. :-)))
Flere bilder fra denne tjenesten finner vi på [SE] [DE] [AT] [IT] En liten weekendutflukt med uniform. Med Fritidsresor til Verona 2007, samt på siden: [AT] Innsbruck - Brenner - delvis fra 2007.

Første et bilde under natt maten på fergen mellom Sverige og Tyskland.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Natt mat på fergen mellom Trelleborg og Sassnitz (Mukran) , 29.6.2007

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 10D
18 mm  -  1/15 sec  -  f/3.5  -  ISO 400

Plassering i gallerierne:
Sverige > Jernbaneferger > 700 Trelleborg Å/F - Sassnitz/Mukran Tågfärja > M/S Trelleborg

I Berlin byttet vi til et ICE dobbelsett.
Da alle var plassert på sin rette plass var det godt med en frokost.
Jeg tror forresten heller ikke at det er så mange andre konduktører fra Norden som har gjort utrop på Svorsk i et tysk ICE tog, både underveis og ved ankomst München

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.

Frokost på ICE mellom Berlin og München, 30.6.2007

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 10D
18 mm  -  1/25 sec  -  f/3.5  -  ISO 200

Tyskland > Elektriske motorvogner (normalspor) > DB BR 411/ICE-T (7 vogner) > ICE Bord Service

På hjemveien fra Verona stoppet toget noen minutter i Rosenheim, da ble disse bilder tatt, og det er to av disse som er fjernet eller som har havnet het feil i lagringen, av en eller annen årsak.
Det var DB 101 133-7 som trakk toget fra Brenner til München.

DB 101 133-7 i Rosenheim på vei mot München, 1.7.2007

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 10D
51 mm  -  1/250 sec  -  f/13  -  ISO 200

Tyskland > Baner og stasjoner > 950 München - Rosenheim - Kufstein > Rosenheim (64,9/0,0)
Tyskland > Baner og stasjoner > 951 Rosenheim - Freilassing (Salzburg) > Rosenheim (0,0)

Bahnhof Rosenheim, 1.7.2007

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 10D
26 mm  -  1/200 sec  -  f/10  -  ISO 200

Tyskland > Baner og stasjoner > 950 München - Rosenheim - Kufstein > Rosenheim (64,9/0,0)
Tyskland > Baner og stasjoner > 951 Rosenheim - Freilassing (Salzburg) > Rosenheim (0,0)

Bahnhof Rosenheim , 1.7.2007

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 10D
38 mm  -  1/250 sec  -  f/11  -  ISO 200

Hilsen Ronny.
Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke.
Jernbane.NetGo = 998 poeng
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Old truckers never die, they just smell that way
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 22.03.2019 09:41 av Ronny Maarud.
[AT] Østerrike og Zell am See - Salzburg - Wien..
Tore Wahl (76)
21. March 2019, kl. 23:22
[AT] [DE] [IT] [SE] Når det ene tar det andre
Ronny Maarud (62)
Re: [AT] [DE] [IT] [SE] Når det ene tar det andre
Tore Wahl (30)
22. March 2019, kl. 10:17
Ronny Maarud (33)
22. March 2019, kl. 10:25
Svein Rune Kjønnø (45)
22. March 2019, kl. 19:10
Ronny Maarud (34)
22. March 2019, kl. 19:56
Når det ene tar det andre så blir det som det blir.
Tore sine to serier fra Österrike gjorde at jeg måtte inn å rette opp og komplettere noen jernbanestrekninger i galleriet.
Jeg har en tid forsøk å binde sammen jernbanestrekninger som har naturlig forbindelse med hverandre med lenker på gallerisidene. Dette fordi jeg er klar over at alle ikke er like interessert i jernbanestrekninger i utlandet, men kanskje er interessert i bilder fra utlandet. For å gjøre det enklere å "reise" videre for å se hvor man havner, finner jeg det nyttig å binde sammen galleriet på denne måten.
Det er en stor jobb, som kommer å ta lang tid å gjennomføre, om det overhode lar seg gjøre å gjennomføre dette mens jeg holder på med Jernbane.Net sine gallerier.

Baner som på et eller annet vis henger sammen:
951 Rosenheim - Freilassing (Salzburg)
950 München - Rosenheim - Kufstein
Bad Endorf-Obing (⌘)
100/101 Westbahn Wien - Salzburg (Österrike)
200/201 Salzburg-Tiroler-Bahn Salzburg - Zell am See - Wörgl (Österrike)
220 Tauernbahn Schwarzach-St. Veit - Spittal Millstättersee

Jeg kom til stasjonsbyen Rosenheim i Tyskland, det i forbindelse med denne sammenbindingen. Da oppdaget jeg at noen bilder som jeg vet at jeg tidligere har lastet opp rett og slett ikke eksisterer i galleriet lengre. Smaken er som baken, men jeg mener at bildene fra Rosenheim ikke var så dårlige at disse behøvde slettes. Derfor laster jeg opp disse igjen, sammen med to bilder fra tjenestegjøringen fra Malmö til Verona og tilbake, dette til skrekk og advarsel for alle som måtte se denne tråden. :-)))
Flere bilder fra denne tjenesten finner vi på [SE] [DE] [AT] [IT] En liten weekendutflukt med uniform. Med Fritidsresor til Verona 2007, samt på siden: [AT] Innsbruck - Brenner - delvis fra 2007.

Første et bilde under natt maten på fergen mellom Sverige og Tyskland.

Natt mat på fergen mellom Trelleborg og Sassnitz (Mukran) , 29.6.2007

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 10D
18 mm  -  1/15 sec  -  f/3.5  -  ISO 400

Sverige > Jernbaneferger > 700 Trelleborg Å/F - Sassnitz/Mukran Tågfärja > M/S Trelleborg

I Berlin byttet vi til et ICE dobbelsett.
Da alle var plassert på sin rette plass var det godt med en frokost.
Jeg tror forresten heller ikke at det er så mange andre konduktører fra Norden som har gjort utrop på Svorsk i et tysk ICE tog, både underveis og ved ankomst München

Frokost på ICE mellom Berlin og München, 30.6.2007

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 10D
18 mm  -  1/25 sec  -  f/3.5  -  ISO 200

Tyskland > Elektriske motorvogner (normalspor) > DB BR 411/ICE-T (7 vogner) > ICE Bord Service

På hjemveien fra Verona stoppet toget noen minutter i Rosenheim, da ble disse bilder tatt, og det er to av disse som er fjernet eller som har havnet het feil i lagringen, av en eller annen årsak.
Det var DB 101 133-7 som trakk toget fra Brenner til München.

DB 101 133-7 i Rosenheim på vei mot München, 1.7.2007

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 10D
51 mm  -  1/250 sec  -  f/13  -  ISO 200

Bahnhof Rosenheim, 1.7.2007

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 10D
26 mm  -  1/200 sec  -  f/10  -  ISO 200

Bahnhof Rosenheim , 1.7.2007

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 10D
38 mm  -  1/250 sec  -  f/11  -  ISO 200

Hilsen Ronny.
Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke.
Jernbane.NetGo = 998 poeng
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Old truckers never die, they just smell that way
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 22.03.2019 09:41 av Ronny Maarud.
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[AT] Østerrike og Zell am See - Salzburg - Wien.. Tore Wahl 76 21. March 2019, kl. 23:22
[AT] [DE] [IT] [SE] Når det ene tar det andre Ronny Maarud 62 22. March 2019, kl. 09:37
Re: [AT] [DE] [IT] [SE] Når det ene tar det andre Tore Wahl 30 22. March 2019, kl. 10:17
Re: [AT] [DE] [IT] [SE] Når det ene tar det andre Ronny Maarud 33 22. March 2019, kl. 10:25
Re: [AT] [DE] [IT] [SE] Når det ene tar det andre Svein Rune Kjønnø 45 22. March 2019, kl. 19:10
Re: [AT] [DE] [IT] [SE] Når det ene tar det andre Ronny Maarud 34 22. March 2019, kl. 19:56

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn