Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [CZ] Bělá nad Radbuzou - Domažlice
Markus Blidh
23. March 2019, kl. 19:01
Tore Wahl
Takk for bilde serien igjen.. Problemet mitt i Tsjekkia er å klare å lese/utale disse vanskelige stedsnavnene.. Før så måtte jeg skrive stedene på en huskelapp og vise i billettluken når jeg skulle forflytte meg. Nå har jeg lastet ned CD appen på telefonen og kjøper billetter der. Det fungerer meget bra. Er man over 65 år får man "tror jeg" 80 % rabatt på reisene. Helt sykt billig å forflytte seg. Noen konduktører ber om legitimasjon for å sjekke at man har riktig billett/alder.
Så bare fortsett med flere tråder Markus.::glis::

Ja, ibland får man stå och traggla lite i biljettluckan, men till slut brukar det lösa sig. Ett bra ord att kunna är "přes", alltså via (jag tror det uttalas ungefär "pchres"), för att få biljett rätt väg (eftersom priserna ju är kilometerberoende). I höstas köpte jag biljetter från Ústí nad Labem-západ till Děčín via Ústí nad Labem-Střekov. Damen i luckan flinade lite, men det gick bra... ::glis::

===

Jernbane.NetGO-poäng: 5002
[CZ] Bělá nad Radbuzou - Domažlice
Markus Blidh (76)
23. March 2019, kl. 11:32
Tore Wahl (32)
23. March 2019, kl. 13:19
Markus Blidh (33)
Ronny Maarud (27)
08. April 2019, kl. 09:55
Jan Kardell (37)
24. March 2019, kl. 20:01
Ronny Maarud (22)
08. April 2019, kl. 09:48
Tore Wahl
Takk for bilde serien igjen.. Problemet mitt i Tsjekkia er å klare å lese/utale disse vanskelige stedsnavnene.. Før så måtte jeg skrive stedene på en huskelapp og vise i billettluken når jeg skulle forflytte meg. Nå har jeg lastet ned CD appen på telefonen og kjøper billetter der. Det fungerer meget bra. Er man over 65 år får man "tror jeg" 80 % rabatt på reisene. Helt sykt billig å forflytte seg. Noen konduktører ber om legitimasjon for å sjekke at man har riktig billett/alder.
Så bare fortsett med flere tråder Markus.::glis::

Ja, ibland får man stå och traggla lite i biljettluckan, men till slut brukar det lösa sig. Ett bra ord att kunna är "přes", alltså via (jag tror det uttalas ungefär "pchres"), för att få biljett rätt väg (eftersom priserna ju är kilometerberoende). I höstas köpte jag biljetter från Ústí nad Labem-západ till Děčín via Ústí nad Labem-Střekov. Damen i luckan flinade lite, men det gick bra... ::glis::

===

Jernbane.NetGO-poäng: 5002
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[CZ] Bělá nad Radbuzou - Domažlice Markus Blidh 76 23. March 2019, kl. 11:32
Re: [CZ] Bělá nad Radbuzou - Domažlice Tore Wahl 32 23. March 2019, kl. 13:19
Re: [CZ] Bělá nad Radbuzou - Domažlice Markus Blidh 33 23. March 2019, kl. 19:01
Re: [CZ] Bělá nad Radbuzou - Domažlice Ronny Maarud 27 08. April 2019, kl. 09:55
Re: [CZ] Bělá nad Radbuzou - Domažlice Jan Kardell 37 24. March 2019, kl. 20:01
Re: [CZ] Bělá nad Radbuzou - Domažlice Ronny Maarud 22 08. April 2019, kl. 09:48

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn