Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [VN] Resultatet av å dele med seg av kunnskap !
Tore Wahl
07. August 2019, kl. 18:34
Takk for berettelsen.. Blir greit å få litt mer fritid fremover og gjøre det man har drømt om. Ikke det samme dette som å kjøre trailer/buss på kontinentet gjennom mange år.
Mye nytt får dere oppleve og noe får ikke plass.. Slik er det alltid. Er enig at det er best at senga må stå stille når man sover. God tur til Skottland ..
Jeg reiser til Romania og Ungarn i 12 dager om en uke..

Ronny Maarud
Jeg hadde ingen ferie sommeren 2018, bortsett fra reisen til InnoTrans.
Vinter - vår og sommeren 2018 gikk stort sett med til å ta hånd om noen helse utfordringer.
Derfor blir det to turer av lengre type i år, og mulighet for å spe på med ytterligere en mindre utflukt i september.

At det ble 4 land i mellom Europa hadde mye å gjøre med at jeg hadde noen gruppereiseplaner for deler av området. Når jeg ga opp det prosjektet kunne jeg konsentrere meg om den familiære delen av en reise i det store utland. Jeg har som du vet kjørt kryss og tvers i Europa i mange år, sett mye asfalt, å kjørt forbi mange steder jeg hadde ønsket å besøke.
Derfor ble den så lang som den ble, og så omfattende som den ble.
Likevel kan man ikke se alt man lyster.

At vi pakker veskene å drar til Skottland nå, har egentlig samme utgangspunkt.
Skottland var alternativ to, for en Jernbane.Net gruppetur.
Når nå all lyst til å gjøre noen slike utfordrende turer forsvant som dugg for solen, så blir det i stedet en tur styrt av egne lyster og interesser. Trådene om Caledonian sleeper i mai 2016 og [UK] Kveldens Caledonian Sleeper + diverse andre tråder som omhandlet Skottland i 2018, kan vel muligens betraktes som tråder hvor jeg hentet inspirasjon!
Jeg kan ikke alle jernbanestrekninger og reisemåter, da må man spørre seg fram.
Den naturlige plassen for meg å spørre på, det er her i Post / Inter Rail vogna.

Det blir heller ikke noen reise med nye Caledonian Sleeper for vår del.
Vi ønsker å se når vi reiser, ikke sove.

Scapa Flow på Orknøyene er en sak jeg har hatt lyst til å se, da en del av familien hadde tilhørighet dit.
Monsteret i Loch Ness er lagt til i kalenderen, vi skal finne det ! Siden vi også skal besøke noen destillerier så kan jo synet bli noe diffust etterhvert, derfor er jeg veldig håpefull når det gjelder å se Nessie.
Dessverre er The Jacobite fullbooket resten av august, så det blir å se dette fra stasjonsiden.

God tur til hvor du nå reiser neste gang.
[VN] Vietnam del 4. Nha Trang - Ho Chi Minh (Saigon)
Tore Wahl (96)
02. August 2019, kl. 10:03
Re: [VN] Vietnam del 4. Nha Trang - Ho Chi Minh (Saigon)
Svein Rune Kjønnø (48)
02. August 2019, kl. 23:00
Tore Wahl (39)
02. August 2019, kl. 23:49
Erik Skjelvik (39)
04. August 2019, kl. 12:43
Göran Bæckström (43)
07. August 2019, kl. 06:28
Tore Wahl (38)
07. August 2019, kl. 08:28
[VN] Resultatet av å dele med seg av kunnskap !
Ronny Maarud (43)
07. August 2019, kl. 08:58
Tore Wahl (31)
07. August 2019, kl. 09:27
Ronny Maarud (39)
07. August 2019, kl. 09:54
Tore Wahl (39)
Ronny Maarud (28)
18. August 2019, kl. 09:34
[VN] Samme type vogn ?
Ronny Maarud (47)
04. August 2019, kl. 22:46
Re: [VN] Samme type vogn ?
Tore Wahl (34)
05. August 2019, kl. 00:03
Ronny Maarud (33)
05. August 2019, kl. 00:08
Tore Wahl (29)
05. August 2019, kl. 00:24
[VN] Sjekk gjerne geografien på strekningen !
Ronny Maarud (42)
06. August 2019, kl. 08:15
Re: [VN] Sjekk gjerne geografien på strekningen !
Tore Wahl (30)
06. August 2019, kl. 08:41
Takk for berettelsen.. Blir greit å få litt mer fritid fremover og gjøre det man har drømt om. Ikke det samme dette som å kjøre trailer/buss på kontinentet gjennom mange år.
Mye nytt får dere oppleve og noe får ikke plass.. Slik er det alltid. Er enig at det er best at senga må stå stille når man sover. God tur til Skottland ..
Jeg reiser til Romania og Ungarn i 12 dager om en uke..

Ronny Maarud
Jeg hadde ingen ferie sommeren 2018, bortsett fra reisen til InnoTrans.
Vinter - vår og sommeren 2018 gikk stort sett med til å ta hånd om noen helse utfordringer.
Derfor blir det to turer av lengre type i år, og mulighet for å spe på med ytterligere en mindre utflukt i september.

At det ble 4 land i mellom Europa hadde mye å gjøre med at jeg hadde noen gruppereiseplaner for deler av området. Når jeg ga opp det prosjektet kunne jeg konsentrere meg om den familiære delen av en reise i det store utland. Jeg har som du vet kjørt kryss og tvers i Europa i mange år, sett mye asfalt, å kjørt forbi mange steder jeg hadde ønsket å besøke.
Derfor ble den så lang som den ble, og så omfattende som den ble.
Likevel kan man ikke se alt man lyster.

At vi pakker veskene å drar til Skottland nå, har egentlig samme utgangspunkt.
Skottland var alternativ to, for en Jernbane.Net gruppetur.
Når nå all lyst til å gjøre noen slike utfordrende turer forsvant som dugg for solen, så blir det i stedet en tur styrt av egne lyster og interesser. Trådene om Caledonian sleeper i mai 2016 og [UK] Kveldens Caledonian Sleeper + diverse andre tråder som omhandlet Skottland i 2018, kan vel muligens betraktes som tråder hvor jeg hentet inspirasjon!
Jeg kan ikke alle jernbanestrekninger og reisemåter, da må man spørre seg fram.
Den naturlige plassen for meg å spørre på, det er her i Post / Inter Rail vogna.

Det blir heller ikke noen reise med nye Caledonian Sleeper for vår del.
Vi ønsker å se når vi reiser, ikke sove.

Scapa Flow på Orknøyene er en sak jeg har hatt lyst til å se, da en del av familien hadde tilhørighet dit.
Monsteret i Loch Ness er lagt til i kalenderen, vi skal finne det ! Siden vi også skal besøke noen destillerier så kan jo synet bli noe diffust etterhvert, derfor er jeg veldig håpefull når det gjelder å se Nessie.
Dessverre er The Jacobite fullbooket resten av august, så det blir å se dette fra stasjonsiden.

God tur til hvor du nå reiser neste gang.
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[VN] Vietnam del 4. Nha Trang - Ho Chi Minh (Saigon) Tore Wahl 96 02. August 2019, kl. 10:03
Re: [VN] Vietnam del 4. Nha Trang - Ho Chi Minh (Saigon) Svein Rune Kjønnø 48 02. August 2019, kl. 23:00
Re: [VN] Vietnam del 4. Nha Trang - Ho Chi Minh (Saigon) Tore Wahl 39 02. August 2019, kl. 23:49
Re: [VN] Vietnam del 4. Nha Trang - Ho Chi Minh (Saigon) Erik Skjelvik 39 04. August 2019, kl. 12:43
Re: [VN] Vietnam del 4. Nha Trang - Ho Chi Minh (Saigon) Göran Bæckström 43 07. August 2019, kl. 06:28
Re: [VN] Vietnam del 4. Nha Trang - Ho Chi Minh (Saigon) Tore Wahl 38 07. August 2019, kl. 08:28
[VN] Resultatet av å dele med seg av kunnskap ! Ronny Maarud 43 07. August 2019, kl. 08:58
Re: [VN] Resultatet av å dele med seg av kunnskap ! Tore Wahl 31 07. August 2019, kl. 09:27
Re: [VN] Resultatet av å dele med seg av kunnskap ! Ronny Maarud 39 07. August 2019, kl. 09:54
Re: [VN] Resultatet av å dele med seg av kunnskap ! Tore Wahl 39 07. August 2019, kl. 18:34
Re: [VN] Resultatet av å dele med seg av kunnskap ! Ronny Maarud 28 18. August 2019, kl. 09:34
[VN] Samme type vogn ? Ronny Maarud 47 04. August 2019, kl. 22:46
Re: [VN] Samme type vogn ? Tore Wahl 34 05. August 2019, kl. 00:03
Re: [VN] Samme type vogn ? Ronny Maarud 33 05. August 2019, kl. 00:08
Re: [VN] Samme type vogn ? Tore Wahl 29 05. August 2019, kl. 00:24
[VN] Sjekk gjerne geografien på strekningen ! Ronny Maarud 42 06. August 2019, kl. 08:15
Re: [VN] Sjekk gjerne geografien på strekningen ! Tore Wahl 30 06. August 2019, kl. 08:41

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn