Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [CH] Lidt historie: Vinter i Alperne
Flemming Pedersen
03. August 2020, kl. 11:17
Ronny Maarud
På vei opp mot Simplon passet, The Hard Way.
Den veien er normalt stengt for kombinasjonen bil + henger fra sene høsten til langt utpå våre. Av en eller annen årsak tillates semitrailere under gunstige værforhold i passet vinterstid. Etter å ha konferert med en herre med en bil med blå lamper på taket forsøkte jeg en gang å kjøre den veien til Italia, men måtte til slutt stoppe da snøfallet ble for intenst.
Litt usikker, men jeg mener at det var omtrent her i dette veikrysset en annen Herr Polizei mente jeg skulle vende om.
Det var bare å lystre å ta den lange veien rundt til Gotthard passet. Da jeg våknet på et Rasthaus ved Erstfeld neste morgen var det lavet ned en halv meter snø i løpet av natten. Det var bare å ta på trugene å gå inn å kjøpe seg en frokost, for så å ta AGNES på ryggen noen timer til.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

På vei opp mot Simplon passet, 8.7.2019

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 5D Mark III
300 mm  -  1/800 sec  -  f/10  -  ISO 500

Plassering i gallerierne:
På Reisefot > Sveits > Kanton Wallis > Simplonpass-Strasse

Det er spændende at høre små historier fra din tid på de lange veje. ::glis::

Hilsen Flemming Pedersen

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 03.08.2020 11:19 av Flemming Pedersen.
[CH] RAlpin AG [Un pò di storia]
Ronny Maarud (105)
02. August 2020, kl. 09:41
Re: [CH] Lidt historie: Vinter i Alperne
Flemming Pedersen (40)
Re: [CH] Vinter i Alperne
Tore Wahl (38)
03. August 2020, kl. 11:20
Ronny Maarud
På vei opp mot Simplon passet, The Hard Way.
Den veien er normalt stengt for kombinasjonen bil + henger fra sene høsten til langt utpå våre. Av en eller annen årsak tillates semitrailere under gunstige værforhold i passet vinterstid. Etter å ha konferert med en herre med en bil med blå lamper på taket forsøkte jeg en gang å kjøre den veien til Italia, men måtte til slutt stoppe da snøfallet ble for intenst.
Litt usikker, men jeg mener at det var omtrent her i dette veikrysset en annen Herr Polizei mente jeg skulle vende om.
Det var bare å lystre å ta den lange veien rundt til Gotthard passet. Da jeg våknet på et Rasthaus ved Erstfeld neste morgen var det lavet ned en halv meter snø i løpet av natten. Det var bare å ta på trugene å gå inn å kjøpe seg en frokost, for så å ta AGNES på ryggen noen timer til.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

På vei opp mot Simplon passet, 8.7.2019

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 5D Mark III
300 mm  -  1/800 sec  -  f/10  -  ISO 500

Plassering i gallerierne:
På Reisefot > Sveits > Kanton Wallis > Simplonpass-Strasse

Det er spændende at høre små historier fra din tid på de lange veje. ::glis::

Hilsen Flemming Pedersen

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 03.08.2020 11:19 av Flemming Pedersen.
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[CH] RAlpin AG [Un pò di storia] Ronny Maarud 105 02. August 2020, kl. 09:41
Re: [CH] Lidt historie: Vinter i Alperne Flemming Pedersen 40 03. August 2020, kl. 11:17
Re: [CH] Vinter i Alperne Tore Wahl 38 03. August 2020, kl. 11:20

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn