Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [DE][EU] Trans-Europe-Express renaissance proposed
Ronny Maarud
22. September 2020, kl. 18:24
Jeg tenkte å helle litt malurt i begeret her nå jeg da. Jeg ikke er redd for at det kommer til å bli stormende mange replikker i denne tråden, selv om jeg håper på at noen skal komme med andre argumenter.
Her er i alle fall mine......

Når man løfter på øyelokkene og leser artikkelen, så går i hvert fall jeg, i stuss på to punkter i avsnittene som er uthevet nedenfor.
Vi leser at TEE 2.0 er tenkt som rene dagtog, akkurat som i Gode Gamle Dager,
Ingen av rutene til og fra Stockholm er mulig å gjennomføre i løpet av hva kan kan kalle EN DAG.
Det fungerer ikke i dag, og det kommer ikke til å fungere i 2025, muligens i 2035, men da flyr vi ikke så veldig mye ved hjelp av fossile drivstoff.

TEE13/14: Paris – Brussels – Hamburg – København – Stockholm
TEE15/16: Stockholm – København – Berlin – München

As with the original TEE trains, TEE2.0 services would operate only during the day, 
but Scheuer’s plans envisage that they would be matched by an expanded network of TEEN overnight links, 
reflecting the resurgence of interest in night trains that has 
built on the ‘flight shame’ movement in Scandinavia.

‘Flight shame’ er jo et fantastisk uttrykk det, men det har begrenset nedslagsfelt.
Det er kun i Sverige som mange titter i gulvet å rødmer når de forteller at man har brukt fly på en reise til Hvorsomhelst fra Hvasomhelst.

Ytterligere en sak som kompliserer reiselysten vår, er jo som kjent denne pandemien som ikke alle tar på alvor. Jeg tror aktørene i reiselivsbransjen får mer å bryne nesa si på enn hva man til dags dato har oversikt over.

Hilsen Ronny.

Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke. (Pacta sunt servanda !)

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Old truckers never die, they just smell that way
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

[DE][EU] TEE 2.0 i EU
Martin Øksnevad (55)
22. September 2020, kl. 16:21
Martin Øksnevad (34)
22. September 2020, kl. 16:56
Ronny Maarud (29)
Jeg tenkte å helle litt malurt i begeret her nå jeg da. Jeg ikke er redd for at det kommer til å bli stormende mange replikker i denne tråden, selv om jeg håper på at noen skal komme med andre argumenter.
Her er i alle fall mine......

Når man løfter på øyelokkene og leser artikkelen, så går i hvert fall jeg, i stuss på to punkter i avsnittene som er uthevet nedenfor.
Vi leser at TEE 2.0 er tenkt som rene dagtog, akkurat som i Gode Gamle Dager,
Ingen av rutene til og fra Stockholm er mulig å gjennomføre i løpet av hva kan kan kalle EN DAG.
Det fungerer ikke i dag, og det kommer ikke til å fungere i 2025, muligens i 2035, men da flyr vi ikke så veldig mye ved hjelp av fossile drivstoff.

TEE13/14: Paris – Brussels – Hamburg – København – Stockholm
TEE15/16: Stockholm – København – Berlin – München

As with the original TEE trains, TEE2.0 services would operate only during the day, 
but Scheuer’s plans envisage that they would be matched by an expanded network of TEEN overnight links, 
reflecting the resurgence of interest in night trains that has 
built on the ‘flight shame’ movement in Scandinavia.

‘Flight shame’ er jo et fantastisk uttrykk det, men det har begrenset nedslagsfelt.
Det er kun i Sverige som mange titter i gulvet å rødmer når de forteller at man har brukt fly på en reise til Hvorsomhelst fra Hvasomhelst.

Ytterligere en sak som kompliserer reiselysten vår, er jo som kjent denne pandemien som ikke alle tar på alvor. Jeg tror aktørene i reiselivsbransjen får mer å bryne nesa si på enn hva man til dags dato har oversikt over.

Hilsen Ronny.

Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke. (Pacta sunt servanda !)

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Old truckers never die, they just smell that way
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

Emne Forfatter Vist Lagt inn
[DE][EU] TEE 2.0 i EU Martin Øksnevad 55 22. September 2020, kl. 16:21
Re: [DE][EU] Trans-Europe-Express renaissance proposed Martin Øksnevad 34 22. September 2020, kl. 16:56
Re: [DE][EU] Trans-Europe-Express renaissance proposed Ronny Maarud 29 22. September 2020, kl. 18:24

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn