Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
[GB] Alvorlige problemer på engelske tog?
Sven Pran
09. May 2021, kl. 11:26
Jeg var tilfeldigvis innom BBC News nå nettop og hørte en annonsering om at engelske tog skal være rammet av omfattende skader på grunn av tretthetsbrudd (?) i understellet.

Publikum ble innstendig bedt om å unngå togreiser som ikke var absplutt nødvendige.

Hvis jeg oppfattet annonseringen riktig skal dette være et problem som har manifestert seg i løpet av de siste dagene, men jeg fikk ikke med meg stort mer detaljer.

Nå fant jeg dette gjennom et søk på google:

High-speed rail services cancelled after cracks found in trains

Rail passengers are facing delays and cancellations across the UK after cracks were found on some high-speed trains during routine checks.

Great Western Railway, Hull Trains, London North Eastern Railway and TransPennine Express trains of the Hitachi 800 model were taken out of service for safety inspections.

Hitachi apologised and said some trains were now running again after checks.

The railway minister warned disruption was likely for a "prolonged period".

Chris Heaton-Harris said the issue had been found on part of the chassis - the base frame - of some trains on Saturday morning following routine inspections.
He said trains would be returned to service as "quickly as possible", but warned that Great Western Railway services in particular were likely to face continued disruption.

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 09.05.2021 11:31 av Sven Pran.
[GB] Alvorlige problemer på engelske tog?
Sven Pran (86)
Re: [GB] Alvorlige problemer på engelske tog?
Ronny Maarud (47)
09. May 2021, kl. 13:10
Arne Lie (37)
09. May 2021, kl. 13:15
Ronny Maarud (42)
09. May 2021, kl. 14:05
Jeg var tilfeldigvis innom BBC News nå nettop og hørte en annonsering om at engelske tog skal være rammet av omfattende skader på grunn av tretthetsbrudd (?) i understellet.

Publikum ble innstendig bedt om å unngå togreiser som ikke var absplutt nødvendige.

Hvis jeg oppfattet annonseringen riktig skal dette være et problem som har manifestert seg i løpet av de siste dagene, men jeg fikk ikke med meg stort mer detaljer.

Nå fant jeg dette gjennom et søk på google:

High-speed rail services cancelled after cracks found in trains

Rail passengers are facing delays and cancellations across the UK after cracks were found on some high-speed trains during routine checks.

Great Western Railway, Hull Trains, London North Eastern Railway and TransPennine Express trains of the Hitachi 800 model were taken out of service for safety inspections.

Hitachi apologised and said some trains were now running again after checks.

The railway minister warned disruption was likely for a "prolonged period".

Chris Heaton-Harris said the issue had been found on part of the chassis - the base frame - of some trains on Saturday morning following routine inspections.
He said trains would be returned to service as "quickly as possible", but warned that Great Western Railway services in particular were likely to face continued disruption.

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 09.05.2021 11:31 av Sven Pran.
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[GB] Alvorlige problemer på engelske tog? Sven Pran 86 09. May 2021, kl. 11:26
Re: [GB] Alvorlige problemer på engelske tog? Ronny Maarud 47 09. May 2021, kl. 13:10
Re: [GB] Alvorlige problemer på engelske tog? Arne Lie 37 09. May 2021, kl. 13:15
Re: [GB] Alvorlige problemer på engelske tog? Ronny Maarud 42 09. May 2021, kl. 14:05

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn