Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Veterantog på Lysekilsbanan på Tändkulemotorns dag
Laurenz Edelman
26. August 2010, kl. 12:05
Hei!
KRH og jeg var en tur og fanget Veterantog på Lysekilbanen den 14. aug. Knut har jo allerede lastet et bilde, men jeg trenger mer tid for slike utskeielser. Vedlagt følger et sortiment fra det vi opplevde. De er ikke i riktig tidsrekkefølge, men illustrerer en del av aktiviteten håper jeg.

Når det gjelder den nye opplast rutinen, som jeg forøvrig opplevde ikke kunne velges bort, føltes denne mer effektiv enn den gamle! Dog føler jeg vel at det ikke er opp til meg om bildene SKAL legges i arkivet eller ikke. Jeg valgte nå å krysse av for valget at de skulle i arkivet. Jeg blir dog ikke skuffet om dere (Ronny & Co) er uenig og forkaster om dette skulle være påkrevet! Så kommer man til dilemmaet når bildet avbilder 2 forskjellige Lok, og en må velge om det skal lagres på det ene eller andre Lok-område. Jeg har nå foreslått ett valg! Om det er det rette, får dere vurdere...og ev overstyre. Vel nok om det, her kommer bildene:

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Du2-384 ved Brodalen, Lysekilbanen, 14.8.2010

Fotograf:
Dag Eidet

EXIF-data:
Canon, Canon EOS-1Ds Mark II
  -  1/400 sec  -  f/8  -  ISO 200

Plassering i gallerierne:
Sverige > Elektriske lokomotiver > SJ Du/Dg/Dk mf. > 384 (⌘) Du2, BJs

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.

Fotograf:
Dag Eidet

EXIF-data:
  -  1/250 sec  -  f/8  -  ISO 200

Du2-384 ved Lyse, Lysekilbanen, 14.8.2010

Fotograf:
Dag Eidet

EXIF-data:

Morten Laursen
smik maskine og dejligt tog.
Jack Andresen
Minnene strømmer på nå om en 8 år gammel gutt på tur til Örebro med mormor! Flott bilde.
Michael Raunholt Jensen
Behøver ikke sige noget..flot

Hg-787/Du2-384 ved Brodalen, Lysekilbanen, 14.8.2010

Fotograf:
Dag Eidet

EXIF-data:

Sverige > Elektriske lokomotiver > SJ Hg / Hg2 > Hg2 787

Jack Andresen
Meget godt foto!!
Michael Raunholt Jensen
Må tilslutte mig Jack..perfekt...spændende lok..særlig for os danskere der jo ikke ser lignende på disse kanter.SUPER
Hermann S. Franer
Hg-787 gjør seg veldig bra i dette bildet!
Tore Smith Nilsen
Minner meg om gamle dager

Det skortet ikke på interessen for gamle tog. Det vrimlet med folk i alle retninger, det var til tider kaotisk. Tror nok Ståle hadde fått spader om han hadde vært der:-
Veterantog på Lysekilsbanan på Tändkulemotorns dag
Laurenz Edelman (554)
RE: Veterantog på Lysekilsbanan på Tändkulemotorns dag
St (140)
27. August 2010, kl. 02:24
Jack Andresen (146)
27. August 2010, kl. 03:40
Laurenz Edelman (162)
27. August 2010, kl. 03:40
Hei!
KRH og jeg var en tur og fanget Veterantog på Lysekilbanen den 14. aug. Knut har jo allerede lastet et bilde, men jeg trenger mer tid for slike utskeielser. Vedlagt følger et sortiment fra det vi opplevde. De er ikke i riktig tidsrekkefølge, men illustrerer en del av aktiviteten håper jeg.

Når det gjelder den nye opplast rutinen, som jeg forøvrig opplevde ikke kunne velges bort, føltes denne mer effektiv enn den gamle! Dog føler jeg vel at det ikke er opp til meg om bildene SKAL legges i arkivet eller ikke. Jeg valgte nå å krysse av for valget at de skulle i arkivet. Jeg blir dog ikke skuffet om dere (Ronny & Co) er uenig og forkaster om dette skulle være påkrevet! Så kommer man til dilemmaet når bildet avbilder 2 forskjellige Lok, og en må velge om det skal lagres på det ene eller andre Lok-område. Jeg har nå foreslått ett valg! Om det er det rette, får dere vurdere...og ev overstyre. Vel nok om det, her kommer bildene:

Fotograf:
Dag Eidet

EXIF-data:

Fotograf:
Dag Eidet

EXIF-data:

Du2-384 ved Lyse, Lysekilbanen, 14.8.2010

Fotograf:
Dag Eidet

EXIF-data:

Morten Laursen
smik maskine og dejligt tog.
Jack Andresen
Minnene strømmer på nå om en 8 år gammel gutt på tur til Örebro med mormor! Flott bilde.
Michael Raunholt Jensen
Behøver ikke sige noget..flot

Hg-787/Du2-384 ved Brodalen, Lysekilbanen, 14.8.2010

Fotograf:
Dag Eidet

EXIF-data:

Sverige > Elektriske lokomotiver > SJ Hg / Hg2 > Hg2 787

Jack Andresen
Meget godt foto!!
Michael Raunholt Jensen
Må tilslutte mig Jack..perfekt...spændende lok..særlig for os danskere der jo ikke ser lignende på disse kanter.SUPER
Hermann S. Franer
Hg-787 gjør seg veldig bra i dette bildet!
Tore Smith Nilsen
Minner meg om gamle dager

Det skortet ikke på interessen for gamle tog. Det vrimlet med folk i alle retninger, det var til tider kaotisk. Tror nok Ståle hadde fått spader om han hadde vært der:-
Emne Forfatter Vist Lagt inn
Veterantog på Lysekilsbanan på Tändkulemotorns dag Laurenz Edelman 554 26. August 2010, kl. 12:05
RE: Veterantog på Lysekilsbanan på Tändkulemotorns dag St 140 27. August 2010, kl. 02:24
RE: Veterantog på Lysekilsbanan på Tändkulemotorns dag Jack Andresen 146 27. August 2010, kl. 03:40
RE: Veterantog på Lysekilsbanan på Tändkulemotorns dag Laurenz Edelman 162 27. August 2010, kl. 03:40

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn