Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Hva gjorde DU da Finken vant slalomgull i Albertville?
Dag Cato Skårvik
12. June 2014, kl. 10:10
Det var en helg under OL i Albertville. Det var lørdag. Jeg var student i Tromsø og hadde fått det for meg at jeg ville besøke slekt i Narvik og kjøre litt nedoverbakke på ski. Det var ikke værre enn at jeg tok min kjære med meg og reiste.

Været var ikke på sitt aller beste så for variasjonens skyld fant vi på at vi skulle reise en tur på Ofotbanen. Som sagt så gjort. Billetter ble kjøpt og vogna ble entret.

Et sted etter Katterat smalt det til, motorvogna hoppet og begynte å riste. Vi fikk fort beskjed om at vi ikke kom lengre. Det var bare å belage seg på å vente noen timer på hjelp.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Lokaltoget til Bjørnfjell kjørte inn i snøras og sporet av., 22.2.1992

Fotograf:
Dag Cato Skårvik

EXIF-data:
Ingen EXIF-data tilgjengelige

Plassering i gallerierne:
Norge > Norge: Elektriske motorvogner > Bm 67 Norges Statsbaner / NSB > BM 67 03

Tore Wahl
Her må jeg bare gi noen stjerner for ett spesielt bilde
Bodo G. Meier
Slike bilder... :-)
Mads Eilertsen
God framstilling av en spesiell situasjon. Her ser det kaldt ut.

Ventetiden gikk med til å høre på OL-sendinga på en liten reiseradio som en av de andre reisende hadde med seg. Ved å holde radioen opp mot vinduet fikk vi akkurat gode nok mottaksforhold til å få med oss andreomgangen fra herrenes slalåmkonkurranse. Stemninga ombord var god. Vi hadde sporet av, men det var liksom ikke så dramatisk da. Vi hadde jo varme og godt selskap.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.

Avsporing Ofotbanen, god stemning ombord, 22.2.1992

Fotograf:
Dag Cato Skårvik

EXIF-data:

Norge > Norge: Elektriske motorvogner > Bm 67 Norges Statsbaner / NSB > Interiør BM 67

Tore Wahl
Slike bilder er gull verd..

Hjelpen kom i form av el.revisjonsvogna LM2-xx. Der fikk vi servert pølser på tur ned til Narvik. I tillegg fikk vi jaggu billettene refundert. Konklusjonen vår var at vi nesten burde betalt dobbelt opp. Vi tok turen for å oppleve noe. Og vi fikk en sjelden opplevelse. I tillegg fikk vi servering. Kan man ønske mer?

Avsporing Ofotbanen, revisjonsvogna fra Narvik kom til unnsetning, 22.2.1992

Fotograf:
Dag Cato Skårvik

EXIF-data:

Norge > Norge: Elektriske motorvogner > Bm 67 Norges Statsbaner / NSB > BM 67 03

MVH
Dag Cato

- - - - - - Moderne norsk jernbane betyr 20 km/t inn på Hamar stasjon for alle tog fra nord - - - - - - -
Hva gjorde DU da Finken vant slalomgull i Albertville?
Dag Cato Skårvik (711)
Re: Hva gjorde DU da Finken vant slalomgull i Albertville?
Tore Wahl (161)
12. June 2014, kl. 11:02
Finn Johnsen (103)
12. June 2014, kl. 14:04
Anonym bruker (70)
12. June 2014, kl. 14:09
Dag Cato Skårvik (279)
13. June 2014, kl. 12:16
Erik Skjelvik (118)
13. June 2014, kl. 12:59
Jan Sverre Kristiansen (104)
13. June 2014, kl. 14:52
Dag Cato Skårvik (83)
13. June 2014, kl. 16:36
Jan Sverre Kristiansen (62)
13. June 2014, kl. 17:35
Remy A Ivarson (100)
13. June 2014, kl. 23:27
Det må være 67 03 dette vel ?
Ronny Maarud (138)
28. June 2014, kl. 18:43
Det var en helg under OL i Albertville. Det var lørdag. Jeg var student i Tromsø og hadde fått det for meg at jeg ville besøke slekt i Narvik og kjøre litt nedoverbakke på ski. Det var ikke værre enn at jeg tok min kjære med meg og reiste.

Været var ikke på sitt aller beste så for variasjonens skyld fant vi på at vi skulle reise en tur på Ofotbanen. Som sagt så gjort. Billetter ble kjøpt og vogna ble entret.

Et sted etter Katterat smalt det til, motorvogna hoppet og begynte å riste. Vi fikk fort beskjed om at vi ikke kom lengre. Det var bare å belage seg på å vente noen timer på hjelp.

Lokaltoget til Bjørnfjell kjørte inn i snøras og sporet av., 22.2.1992

Fotograf:
Dag Cato Skårvik

EXIF-data:

Tore Wahl
Her må jeg bare gi noen stjerner for ett spesielt bilde
Bodo G. Meier
Slike bilder... :-)
Mads Eilertsen
God framstilling av en spesiell situasjon. Her ser det kaldt ut.

Ventetiden gikk med til å høre på OL-sendinga på en liten reiseradio som en av de andre reisende hadde med seg. Ved å holde radioen opp mot vinduet fikk vi akkurat gode nok mottaksforhold til å få med oss andreomgangen fra herrenes slalåmkonkurranse. Stemninga ombord var god. Vi hadde sporet av, men det var liksom ikke så dramatisk da. Vi hadde jo varme og godt selskap.

Avsporing Ofotbanen, god stemning ombord, 22.2.1992

Fotograf:
Dag Cato Skårvik

EXIF-data:

Norge > Norge: Elektriske motorvogner > Bm 67 Norges Statsbaner / NSB > Interiør BM 67

Tore Wahl
Slike bilder er gull verd..

Hjelpen kom i form av el.revisjonsvogna LM2-xx. Der fikk vi servert pølser på tur ned til Narvik. I tillegg fikk vi jaggu billettene refundert. Konklusjonen vår var at vi nesten burde betalt dobbelt opp. Vi tok turen for å oppleve noe. Og vi fikk en sjelden opplevelse. I tillegg fikk vi servering. Kan man ønske mer?

Avsporing Ofotbanen, revisjonsvogna fra Narvik kom til unnsetning, 22.2.1992

Fotograf:
Dag Cato Skårvik

EXIF-data:

MVH
Dag Cato

- - - - - - Moderne norsk jernbane betyr 20 km/t inn på Hamar stasjon for alle tog fra nord - - - - - - -
Emne Forfatter Vist Lagt inn
Hva gjorde DU da Finken vant slalomgull i Albertville? Dag Cato Skårvik 711 12. June 2014, kl. 10:10
Re: Hva gjorde DU da Finken vant slalomgull i Albertville? Tore Wahl 161 12. June 2014, kl. 11:02
Re: Hva gjorde DU da Finken vant slalomgull i Albertville? Finn Johnsen 103 12. June 2014, kl. 14:04
Re: Hva gjorde DU da Finken vant slalomgull i Albertville? Anonym bruker 70 12. June 2014, kl. 14:09
Re: Hva gjorde DU da Finken vant slalomgull i Albertville? Dag Cato Skårvik 279 13. June 2014, kl. 12:16
Re: Hva gjorde DU da Finken vant slalomgull i Albertville? Erik Skjelvik 118 13. June 2014, kl. 12:59
Re: Hva gjorde DU da Finken vant slalomgull i Albertville? Jan Sverre Kristiansen 104 13. June 2014, kl. 14:52
Re: Hva gjorde DU da Finken vant slalomgull i Albertville? Dag Cato Skårvik 83 13. June 2014, kl. 16:36
Re: Hva gjorde DU da Finken vant slalomgull i Albertville? Jan Sverre Kristiansen 62 13. June 2014, kl. 17:35
Re: Hva gjorde DU da Finken vant slalomgull i Albertville? Remy A Ivarson 100 13. June 2014, kl. 23:27
Det må være 67 03 dette vel ? Ronny Maarud 138 28. June 2014, kl. 18:43

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn