Yngve Øines
31. August 2014, kl. 12:52
Tore Wahl
Jeg synes skivebremser er mere behagelig å bruke og det bremser jevnere.. Ikke opplevd varmgang..
Når jeg kom hjem fra Alpene i fjor høst hadde jeg utbrent bremseskive med kast. Kastet må nok bagasjesjauerene til Bjørn Kjos ta ansvar for. Men helt enig i at skivebremser er mer behaglig og presist...Nå viser seg at også DBS'n har et ørlite kast i forhjulet, det merkes på felgbremsene når jeg har lav hastighet.
Tore Wahl
Brukte støtdemperen fra der hvor nedstigningen startet . Det hjelper veldig i den steinrøysa som det var enkelte steder underveis.. Veien har blitt verre med årene noen steder.
Noen steder, kanskje. Mye uforutsigbare vannveier når snøen smelter gjør nok litt.Men stort sett synes jeg veidekket er bra.
Den autobahn de har bygget fra Vatnehalsen ned til Kårdal er en drøm å sykle på i forhold til hvordan det var før. Hvis de også får oppgradert området rundt Grjotrust så blir det veldig bra. Her trengs det nok noe kreativ grøfting og drenering for at utbedringen skal holde mer enn en vinter.
Jeg synes forøvrig vi møter et økende antall biler i fjellet de siste årene. Det kan selvsagt være relatert til at jeg de første årene syklet i helgene mens jeg de siste årene har tatt turen midtuke.