Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Litt oppsamlede bilder fra de siste måneders forskjellige arbeider..
Jon-Andreas Sognnæs
08. November 2014, kl. 00:13
Nå er pcen min reparert, så her kommer noen bilder fra de siste måneder med jobbing. :)
Vi begynner med en tur Elverum-Alnabru, med tog 8714, kalktoget. Mellom Namnå og Kirkenær ca, mener jeg traff rett på kartet..

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

CD312.002 ved Kirkenær, kalktog 8714, 26.9.2014

Fotograf:
Jon-Andreas Sognnæs

EXIF-data:
NIKON CORPORATION, NIKON D80
32 mm  -  1/640 sec  -  f/5  -  ISO 320

Plassering i gallerierne:
Norge > Diesellokomotiver > CD 312 (Euro4000) CargoNet > CD 312 002

Simen Flaten Svisdal
Nydelig fanget bilde!
Mads Eilertsen
Uvant med høydeformat, men dette var meget skarpt og pent.
Arne Lie
Fulltreffer, takk og mer! :-)

Så er vi i Sarpsborg, etter å ha kjørt militærtog fra Alnabru til Rolvsøy, og deretter løslok til/fra Sarp for pause mens lossingen foregikk. Det var lokbytte mellom diesel og elektrisk på Alnabru, både på tur og retur.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.

EL14.2186 i Sarpsborg som løslok til Rolvsøy til militærtog 8906, 27.9.2014

Fotograf:
Jon-Andreas Sognnæs

EXIF-data:
Ingen EXIF-data tilgjengelige

Norge > Elektriske lokomotiver > El 14 NSB / CargoNet > El14 2186 -> NSB Gods / Cargo Net

Lotta Dyberg
Mads Eilertsen
Original vinkling på motivet, artig.

Så er vi inne på Onsøy stasjon, hvor et gammelt sidespor har blitt gravd frem. Det var før en svær haug med grus/drit som sperret sporet og sikten innover her. Noen som vet hva som skal skje? Sporvekselen er fjernet for lenge siden. Området innenfor var ganske rensket nå.

EL14.2186 på Onsøy, fremgravd sidespor på stasjonen, 27.9.2014

Fotograf:
Jon-Andreas Sognnæs

EXIF-data:
19 mm  -  1/500 sec  -  f/8  -  ISO 200

Norge > Jernbanestasjoner og strekninger > Østfoldbanen: Vestre Linje Ski - Kornsjø (Ny linje Ski - Sandbukta) > Onsøy (Km 86,51)

Mads Eilertsen
Plusspoeng for fin eksponering, lyset ser naturlig ut her.

Her er venter EL14.2198 på kryssing på Stanghelle, i 5505 til Bergen, med mektige fjell bak et mektig lok.. :)

EL14.2198 i 5505 på Stanghelle, 1.10.2014

Fotograf:
Jon-Andreas Sognnæs

EXIF-data:
38 mm  -  1/50 sec  -  f/5  -  ISO 320

Norge > Elektriske lokomotiver > El 14 NSB / CargoNet > El14 2198 -> NSB Gods / Cargo Net †

Erlend Rehn
Flott høst bilde og bra utsnitt
Lotta Dyberg
Mads Eilertsen
Et pent motiv rett og slett, fin komposisjon.
Per Marius Sveen
Regnværsbilder er bra, ekstra bra med mektig maskin som motiv.

Morgenen etter stopper man på Finse for litt lossing av varer. Ifølge de som jobbet der, var dette siste lossingen for sesongen. Mulig det ble en stopp til for å laste noe returgods bare.

BR193.923 i 5502 med siste lossing for i år på Finse, 2.10.2014

Fotograf:
Jon-Andreas Sognnæs

EXIF-data:
17 mm  -  1/125 sec  -  f/5  -  ISO 320

Norge > Jernbanestasjoner og strekninger > Bergensbanen – Ål - Voss > Finse (Km 336,74) 1222,2 moh
Tyskland > Elektriske lokomotiver > UIC 91 6193 / DB BR 193 / Siemens Vectron MS, AC, DC, DE > 193 923-0

Mads Eilertsen
Fin maskin. Prikken over i'en ville vært en stasjonsbetjent eller noe annet i forgrunnen som kunne brutt opp den store asfaltflata litt.

Dagen etter var det tur til Bergen igjen, nå i 5507. Jeg hadde med meg en nabo på tur, så vi tok en fotostopp her. Det syntes han var stor stas! Det passet fint med en stopp også, pga det var et lengre kryssingsopphold på Myrdal i vente pga forsinket persontog imot.

EL14.2181 med 5507 over Kleva bru på Bergensbanen, 3.10.2014

Fotograf:
Jon-Andreas Sognnæs

EXIF-data:
17 mm  -  1/125 sec  -  f/2.8  -  ISO 250

Norge > Jernbanestasjoner og strekninger > Bergensbanen – Ål - Voss > Kleva bru over Moldåa (30 m)
Norge > Elektriske lokomotiver > El 14 NSB / CargoNet > El14 2181 -> NSB Gods / Cargo Net

Bodo G. Meier
Det er jo ikke ofte jeg gir poeng. Men ved dette bildet stoppet jeg umiddelbar. Norsk fjell og tog slår jo nesten aldri feil. Egentlig hadde jeg ønsket loket litt mer i bildets sentrum. På den andre siden danner toget og snøoverbyggene en spenningslinje helt fra venstre til høyre bildekant som leder øyene over motivet. Svært lekker!
Lotta Dyberg
Simen Flaten Svisdal
Nydelig bilde, du vakker norsk natur og el 14!
Ronny Maarud
Mangler bare ei felrype som letter fra buskene.
Mads Eilertsen
Dette var småpent. Synes loket er _litt_ langt ut i bildekanten, men bevares, dette var fint å se på.
Per Marius Sveen
Rett og slett nydelig bilde.
Arne Lie
Supert fjellfoto, 14 i sitt rette element på jobben :-)

Returen dagen etter krysset 5520 med NMJ sitt avskjedstog for EL17 på Torpo. Det må ha vært kjedelige vogner å reise i for alle entusiastene, ingen vinduer å åpne her...?

EL17.2231 på Torpo med NMJ-17-avskjedstog, 4.10.2014

Fotograf:
Jon-Andreas Sognnæs

EXIF-data:

Norge > Jernbanemuseer / Arrangementer / Kjøringer > 2014 > NMJ avslutningstur for El 17

Og til slutt, et bilde fra 5077 ved Langeland, hvor jeg er i T68.901 bakerst i toget, fordi 16.2210 var på prøvekjøring. Den gikk fremst (Man skimter lysene på loket og innkjør Langeland) og dro det meste av lasset der det kunne, og jeg hjalp til ved behov og i de tyngste bakkene. 2210 gikk som løslok tilbake til verkstedet, og jeg ble igjen på Gardermoen, som turen jo består av. Men det ble en rolig tur opp til Gardermoen for meg. På bildet venter vi på forbikjøring av Flytoget under oss på Gardermobanen, før vi får slippe til.. Flytoget passerer under oss på bildet.

EL16.2210 fremst på prøvetur i 5077 til Gardermoen, med T68.901 bakerst, 8.10.2014

Fotograf:
Jon-Andreas Sognnæs

EXIF-data:
17 mm  -  1.6 sec  -  f/2.8  -  ISO 400

Norge > Jernbanestasjoner og strekninger > Hovedbanen > Bru over Gardermobanen

Ronny Maarud
Denne hadde jeg sansen for. Spesiellt at du fikk med lys fra flytoget.
Lotta Dyberg
Mads Eilertsen
For et herlig motiv! Det at man skimter litt av omgivelsene ute hever bildet. Meget bra utført.
Arne Lie
Dette ble et fint miljøbiler fra jobben din ! :-)

Litt oppsamlede bilder fra de siste måneders forskjellige arbeider..
Jon-Andreas Sognnæs (1584)
Re: Litt oppsamlede bilder fra de siste måneders forskjellige arbeider..
Bjørn Vermo (265)
08. November 2014, kl. 05:06
Johnny Hvitmyren (259)
08. November 2014, kl. 10:55
Tom-Inge Kjensli (277)
08. November 2014, kl. 11:33
Jon-Andreas Sognnæs (281)
08. November 2014, kl. 11:52
Tom-Inge Kjensli (277)
08. November 2014, kl. 11:57
Jon-Andreas Sognnæs (255)
08. November 2014, kl. 11:59
Johnny Hvitmyren (218)
08. November 2014, kl. 13:44
Knut Ragnar Holme (314)
16. November 2014, kl. 14:16
Mads Eilertsen (265)
16. November 2014, kl. 19:13
Per Marius Sveen (169)
12. October 2015, kl. 17:26
Nå er pcen min reparert, så her kommer noen bilder fra de siste måneder med jobbing. :)
Vi begynner med en tur Elverum-Alnabru, med tog 8714, kalktoget. Mellom Namnå og Kirkenær ca, mener jeg traff rett på kartet..

CD312.002 ved Kirkenær, kalktog 8714, 26.9.2014

Fotograf:
Jon-Andreas Sognnæs

EXIF-data:
32 mm  -  1/640 sec  -  f/5  -  ISO 320

Norge > Diesellokomotiver > CD 312 (Euro4000) CargoNet > CD 312 002

Simen Flaten Svisdal
Nydelig fanget bilde!
Mads Eilertsen
Uvant med høydeformat, men dette var meget skarpt og pent.
Arne Lie
Fulltreffer, takk og mer! :-)

Så er vi i Sarpsborg, etter å ha kjørt militærtog fra Alnabru til Rolvsøy, og deretter løslok til/fra Sarp for pause mens lossingen foregikk. Det var lokbytte mellom diesel og elektrisk på Alnabru, både på tur og retur.

EL14.2186 i Sarpsborg som løslok til Rolvsøy til militærtog 8906, 27.9.2014

Fotograf:
Jon-Andreas Sognnæs

EXIF-data:

Norge > Elektriske lokomotiver > El 14 NSB / CargoNet > El14 2186 -> NSB Gods / Cargo Net

Lotta Dyberg
Mads Eilertsen
Original vinkling på motivet, artig.

Så er vi inne på Onsøy stasjon, hvor et gammelt sidespor har blitt gravd frem. Det var før en svær haug med grus/drit som sperret sporet og sikten innover her. Noen som vet hva som skal skje? Sporvekselen er fjernet for lenge siden. Området innenfor var ganske rensket nå.

EL14.2186 på Onsøy, fremgravd sidespor på stasjonen, 27.9.2014

Fotograf:
Jon-Andreas Sognnæs

EXIF-data:
19 mm  -  1/500 sec  -  f/8  -  ISO 200

Norge > Jernbanestasjoner og strekninger > Østfoldbanen: Vestre Linje Ski - Kornsjø (Ny linje Ski - Sandbukta) > Onsøy (Km 86,51)

Mads Eilertsen
Plusspoeng for fin eksponering, lyset ser naturlig ut her.

Her er venter EL14.2198 på kryssing på Stanghelle, i 5505 til Bergen, med mektige fjell bak et mektig lok.. :)

EL14.2198 i 5505 på Stanghelle, 1.10.2014

Fotograf:
Jon-Andreas Sognnæs

EXIF-data:
38 mm  -  1/50 sec  -  f/5  -  ISO 320

Norge > Elektriske lokomotiver > El 14 NSB / CargoNet > El14 2198 -> NSB Gods / Cargo Net †

Erlend Rehn
Flott høst bilde og bra utsnitt
Lotta Dyberg
Mads Eilertsen
Et pent motiv rett og slett, fin komposisjon.
Per Marius Sveen
Regnværsbilder er bra, ekstra bra med mektig maskin som motiv.

Morgenen etter stopper man på Finse for litt lossing av varer. Ifølge de som jobbet der, var dette siste lossingen for sesongen. Mulig det ble en stopp til for å laste noe returgods bare.

BR193.923 i 5502 med siste lossing for i år på Finse, 2.10.2014

Fotograf:
Jon-Andreas Sognnæs

EXIF-data:
17 mm  -  1/125 sec  -  f/5  -  ISO 320

Norge > Jernbanestasjoner og strekninger > Bergensbanen – Ål - Voss > Finse (Km 336,74) 1222,2 moh
Tyskland > Elektriske lokomotiver > UIC 91 6193 / DB BR 193 / Siemens Vectron MS, AC, DC, DE > 193 923-0

Mads Eilertsen
Fin maskin. Prikken over i'en ville vært en stasjonsbetjent eller noe annet i forgrunnen som kunne brutt opp den store asfaltflata litt.

Dagen etter var det tur til Bergen igjen, nå i 5507. Jeg hadde med meg en nabo på tur, så vi tok en fotostopp her. Det syntes han var stor stas! Det passet fint med en stopp også, pga det var et lengre kryssingsopphold på Myrdal i vente pga forsinket persontog imot.

EL14.2181 med 5507 over Kleva bru på Bergensbanen, 3.10.2014

Fotograf:
Jon-Andreas Sognnæs

EXIF-data:
17 mm  -  1/125 sec  -  f/2.8  -  ISO 250

Norge > Jernbanestasjoner og strekninger > Bergensbanen – Ål - Voss > Kleva bru over Moldåa (30 m)
Norge > Elektriske lokomotiver > El 14 NSB / CargoNet > El14 2181 -> NSB Gods / Cargo Net

Bodo G. Meier
Det er jo ikke ofte jeg gir poeng. Men ved dette bildet stoppet jeg umiddelbar. Norsk fjell og tog slår jo nesten aldri feil. Egentlig hadde jeg ønsket loket litt mer i bildets sentrum. På den andre siden danner toget og snøoverbyggene en spenningslinje helt fra venstre til høyre bildekant som leder øyene over motivet. Svært lekker!
Lotta Dyberg
Simen Flaten Svisdal
Nydelig bilde, du vakker norsk natur og el 14!
Ronny Maarud
Mangler bare ei felrype som letter fra buskene.
Mads Eilertsen
Dette var småpent. Synes loket er _litt_ langt ut i bildekanten, men bevares, dette var fint å se på.
Per Marius Sveen
Rett og slett nydelig bilde.
Arne Lie
Supert fjellfoto, 14 i sitt rette element på jobben :-)

Returen dagen etter krysset 5520 med NMJ sitt avskjedstog for EL17 på Torpo. Det må ha vært kjedelige vogner å reise i for alle entusiastene, ingen vinduer å åpne her...?

EL17.2231 på Torpo med NMJ-17-avskjedstog, 4.10.2014

Fotograf:
Jon-Andreas Sognnæs

EXIF-data:

Norge > Jernbanemuseer / Arrangementer / Kjøringer > 2014 > NMJ avslutningstur for El 17

Og til slutt, et bilde fra 5077 ved Langeland, hvor jeg er i T68.901 bakerst i toget, fordi 16.2210 var på prøvekjøring. Den gikk fremst (Man skimter lysene på loket og innkjør Langeland) og dro det meste av lasset der det kunne, og jeg hjalp til ved behov og i de tyngste bakkene. 2210 gikk som løslok tilbake til verkstedet, og jeg ble igjen på Gardermoen, som turen jo består av. Men det ble en rolig tur opp til Gardermoen for meg. På bildet venter vi på forbikjøring av Flytoget under oss på Gardermobanen, før vi får slippe til.. Flytoget passerer under oss på bildet.

EL16.2210 fremst på prøvetur i 5077 til Gardermoen, med T68.901 bakerst, 8.10.2014

Fotograf:
Jon-Andreas Sognnæs

EXIF-data:
17 mm  -  1.6 sec  -  f/2.8  -  ISO 400

Norge > Jernbanestasjoner og strekninger > Hovedbanen > Bru over Gardermobanen

Ronny Maarud
Denne hadde jeg sansen for. Spesiellt at du fikk med lys fra flytoget.
Lotta Dyberg
Mads Eilertsen
For et herlig motiv! Det at man skimter litt av omgivelsene ute hever bildet. Meget bra utført.
Arne Lie
Dette ble et fint miljøbiler fra jobben din ! :-)

Emne Forfatter Vist Lagt inn
Litt oppsamlede bilder fra de siste måneders forskjellige arbeider.. Jon-Andreas Sognnæs 1584 08. November 2014, kl. 00:13
Re: Litt oppsamlede bilder fra de siste måneders forskjellige arbeider.. Bjørn Vermo 265 08. November 2014, kl. 05:06
Re: Litt oppsamlede bilder fra de siste måneders forskjellige arbeider.. Johnny Hvitmyren 259 08. November 2014, kl. 10:55
Re: Litt oppsamlede bilder fra de siste måneders forskjellige arbeider.. Tom-Inge Kjensli 277 08. November 2014, kl. 11:33
Re: Litt oppsamlede bilder fra de siste måneders forskjellige arbeider.. Jon-Andreas Sognnæs 281 08. November 2014, kl. 11:52
Re: Litt oppsamlede bilder fra de siste måneders forskjellige arbeider.. Tom-Inge Kjensli 277 08. November 2014, kl. 11:57
Re: Litt oppsamlede bilder fra de siste måneders forskjellige arbeider.. Jon-Andreas Sognnæs 255 08. November 2014, kl. 11:59
Re: Litt oppsamlede bilder fra de siste måneders forskjellige arbeider.. Johnny Hvitmyren 218 08. November 2014, kl. 13:44
Re: Litt oppsamlede bilder fra de siste måneders forskjellige arbeider.. Knut Ragnar Holme 314 16. November 2014, kl. 14:16
Re: Litt oppsamlede bilder fra de siste måneders forskjellige arbeider.. Mads Eilertsen 265 16. November 2014, kl. 19:13
Re: Litt oppsamlede bilder fra de siste måneders forskjellige arbeider.. Arne Lie 223 16. November 2014, kl. 20:48
Re: Litt oppsamlede bilder fra de siste måneders forskjellige arbeider.. Tore Wahl 204 16. November 2014, kl. 23:37
Re: Litt oppsamlede bilder fra de siste måneders forskjellige arbeider.. Per Marius Sveen 169 12. October 2015, kl. 17:26

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn