Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Et-par dagligdagse øyeblikk fra Norges sørlige jernbanegrense
Ståle Hatlelid
13. October 2015, kl. 19:59
Hadde med meg kameraet til Kornsjø i går, og i den anledning brukte jeg pausen til litt fotografering idet svenskene tok pause fra banearbeidet mellom Ed og Kornsjø.

Dessverre ser jeg at oppløsninga ved opplasting ikke ble så bra, men det har jeg ikke tid til å rette opp i akkurat nå.

Først ute 73-41 som i dette øyeblikk befinner seg både i Norge og Sverige, vi ser det siste km-skiltet i Norge og det første blokksignalet til Sverige som deler stolpe med innkjørssignalet til Kornsjø. Det er vel kun her det er slik?

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

73-41 med regiontog Göteborg - Oslo S passerer innkjørssignalet til Kornsjø og riksgrensen, 12.10.2015

Fotograf:
Ståle Hatlelid Karlsen

EXIF-data:
NIKON CORPORATION, NIKON D300S
130 mm  -  1/400 sec  -  f/5.6  -  ISO 320

Plassering i gallerierne:
Norge > Jernbanestrekninger i Norge > #1+1A Østfoldbanen: Vestre Linje Ski - Kornsjø (Ny linje Ski - Sandbukta) > Riksgrensen

Regiontoget fra Göteborg krysset Grenland Rails spesialtransport på Kornsjø som da hadde stått på stasjonen i tre timer for å vente på at banen skulle åpnes. Dette loket hører vel til et av de peneste godstogslokene i Skandinavia?

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.

Norsk Transport AS Ma 404 med tog 8909 like sør for Kornsjø stasjon, 12.10.2015

Fotograf:
Ståle Hatlelid Karlsen

EXIF-data:
24 mm  -  1/320 sec  -  f/8  -  ISO 320

Sverige > Elektriske lokomotiver > TGOJ Ma > NTA Ma 404 Norsk Transport AS

Ha en fin høst videre! :)

Reis og lev !
Et-par dagligdagse øyeblikk fra Norges sørlige jernbanegrense
Ståle Hatlelid (457)
Re: Et-par dagligdagse øyeblikk fra Norges sørlige jernbanegrense
Geir Anders Langangen (201)
13. October 2015, kl. 20:01
Erik Skjelvik (168)
13. October 2015, kl. 20:36
Tore Wahl (177)
13. October 2015, kl. 21:04
Hadde med meg kameraet til Kornsjø i går, og i den anledning brukte jeg pausen til litt fotografering idet svenskene tok pause fra banearbeidet mellom Ed og Kornsjø.

Dessverre ser jeg at oppløsninga ved opplasting ikke ble så bra, men det har jeg ikke tid til å rette opp i akkurat nå.

Først ute 73-41 som i dette øyeblikk befinner seg både i Norge og Sverige, vi ser det siste km-skiltet i Norge og det første blokksignalet til Sverige som deler stolpe med innkjørssignalet til Kornsjø. Det er vel kun her det er slik?

73-41 med regiontog Göteborg - Oslo S passerer innkjørssignalet til Kornsjø og riksgrensen, 12.10.2015

Fotograf:
Ståle Hatlelid Karlsen

EXIF-data:
130 mm  -  1/400 sec  -  f/5.6  -  ISO 320

Norge > Jernbanestrekninger i Norge > #1+1A Østfoldbanen: Vestre Linje Ski - Kornsjø (Ny linje Ski - Sandbukta) > Riksgrensen

Regiontoget fra Göteborg krysset Grenland Rails spesialtransport på Kornsjø som da hadde stått på stasjonen i tre timer for å vente på at banen skulle åpnes. Dette loket hører vel til et av de peneste godstogslokene i Skandinavia?

Norsk Transport AS Ma 404 med tog 8909 like sør for Kornsjø stasjon, 12.10.2015

Fotograf:
Ståle Hatlelid Karlsen

EXIF-data:
24 mm  -  1/320 sec  -  f/8  -  ISO 320

Sverige > Elektriske lokomotiver > TGOJ Ma > NTA Ma 404 Norsk Transport AS

Ha en fin høst videre! :)

Reis og lev !
Emne Forfatter Vist Lagt inn
Et-par dagligdagse øyeblikk fra Norges sørlige jernbanegrense Ståle Hatlelid 457 13. October 2015, kl. 19:59
Re: Et-par dagligdagse øyeblikk fra Norges sørlige jernbanegrense Geir Anders Langangen 201 13. October 2015, kl. 20:01
Re: Et-par dagligdagse øyeblikk fra Norges sørlige jernbanegrense Erik Skjelvik 168 13. October 2015, kl. 20:36
Re: Et-par dagligdagse øyeblikk fra Norges sørlige jernbanegrense Tore Wahl 177 13. October 2015, kl. 21:04

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn