Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
[NO] Ett av mange inntrykk fra dagen
Lagt inn av Øyvind Berg 

Øyvind Berg
[NO] Ett av mange inntrykk fra dagen
13. July 2017, kl. 21:02
En sånn oppstilling av Di 4, El 8, Di 3, roterende snøplog, Di 2, El 10, El 1, Skd 220, Lt 9 og MZ kan neppe være særlig dagligdags.

Jeg tok turen til Hamar i dag mest for å få fotografert Di 4 og finke på "sørlige breddegrader", men jeg hadde jo også et håp om å få ta en titt ved ringstallen hvor jeg aldri før hadde vært siden jeg aldri har vært i nærheten av Hamar de gangene det har vært åpent der tidligere.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Oppstilling ved Ringstallen på Hamar, 13.7.2017

Fotograf:
Øyvind Berg

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 400D DIGITAL
17 mm  -  1/160 sec  -  f/8  -  ISO 100

Plassering i gallerierne:
Norge > Lokomotivstaller, verksteder og jernbaneskoler > Hamar > Ringstallen

Mads Eilertsen
Her var det mye snadder! Fint komponert.
Sören Heise
Mycket att se. :-)

SE [veldig tynne strimler av den sørlige halvdelen av] NORGE. TA TOGET
Kjetil Næss
Re: [NO] Ett av mange inntrykk fra dagen
14. July 2017, kl. 14:39
Og her et bilde fra den andre siden. Takk for besøket Øyvind. Det var hyggelig og hilse på deg.

Hilsen Kjetil

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.

Sommertoget ved ringstallen på Hamar.

Fotograf:
Kjetil Næss

EXIF-data:
SONY, SLT-A77V
30 mm  -  1/200 sec  -  f/13  -  ISO 100

Norge > Diesellokomotiver > Di 4 Norges Statsbaner / NSB > NSB Di4 654 - Sommertoget 2017

Sören Heise
Bra översiktsbild. Jag skulle ha tagit bort lite längst till vänster.
Mads Eilertsen
Fin sommerstemning. Også jeg ville ha kuttet littegrann til venstre.

Øyvind Berg
16. July 2017, kl. 11:57
Kjetil Næss
Takk for besøket Øyvind. Det var hyggelig og hilse på deg.

Takk det samme! Alltid greit å kunne "krysse av" for de navnene man har sett på nett i mange år men ikke hatt anledning til å møte.

Og selv om jeg fikk tatt meg en titt ved ringstallen etter at NRK hadde dratt så håper jeg at jeg kommer meg en tur dit igjen 10. september, når dørene igjen er åpne.

Ronny Maarud
20. July 2017, kl. 13:21
Hva er det for nummer på farkosten på bildet ?

Kjetil Næss
Og her et bilde fra den andre siden. Takk for besøket Øyvind. Det var hyggelig og hilse på deg.

Hilsen Kjetil

Sommertoget ved ringstallen på Hamar.

Fotograf:
Kjetil Næss

EXIF-data:
SONY, SLT-A77V
30 mm  -  1/200 sec  -  f/13  -  ISO 100

Norge > Diesellokomotiver > Di 4 Norges Statsbaner / NSB > NSB Di4 654 - Sommertoget 2017

Sören Heise
Bra översiktsbild. Jag skulle ha tagit bort lite längst till vänster.
Mads Eilertsen
Fin sommerstemning. Også jeg ville ha kuttet littegrann til venstre.

Øyvind Berg
20. July 2017, kl. 19:25
Ronny Maarud

Di 4.654 er vel kanskje den du sikter til. Ellers er det El 18.2256 til venstre, den gamle kongevogna til museet og tenderen til 2770 til høyre.

Ronny Maarud
20. July 2017, kl. 19:27
Øyvind Berg
Ronny Maarud

Di 4.654 er vel kanskje den du sikter til. Ellers er det El 18.2256 til venstre, den gamle kongevogna til museet og tenderen til 2770 til høyre.

Det var 654 jeg tenkte på ja.
Takk for hjelpen.

Øyvind Berg
20. July 2017, kl. 21:10
Ronny Maarud
Øyvind Berg
Ronny Maarud

Takk for hjelpen.

Bare hyggelig! Når det gjelder Sommertoget så er 654 den eneste Di 4 som har vært benyttet til det. 653 var kun med utenfor kamera mellom Røros og Marienborg nå i helga. Dagens tur på Solørbanen var aller siste gang med Di 4 og finke i Sommertoget. Fra og med i morgen er det El 18.2256 og 2257 som tar over. 2257 går fremst med kamera, mens 2256 går bakerst. Kan tenkes de kommer til å bytte litt fram og tilbake med kamerautrustningen, for begge er rigget for kabler og sånt til fronten. Tidligere har 2257 vært brukt på prøveetappen fra Oslo til Trondheim (på vei til start i Bodø), mens 2256 har fungert som "el-finke" på strekningene Støren-Oppdal, Oppdal-Dombås og Vinstra-Moelv. Bare nevner disse tingene sånn i tilfelle det skulle dukke opp et lass med bilder av Sommertoget som ikke er merket ordentlig.

Ronny Maarud
20. July 2017, kl. 21:17
Øyvind Berg
Ronny Maarud
Øyvind Berg
Ronny Maarud

Takk for hjelpen.

Bare hyggelig! Når det gjelder Sommertoget så er 654 den eneste Di 4 som har vært benyttet til det. 653 var kun med utenfor kamera mellom Røros og Marienborg nå i helga. Dagens tur på Solørbanen var aller siste gang med Di 4 og finke i Sommertoget. Fra og med i morgen er det El 18.2256 og 2257 som tar over. 2257 går fremst med kamera, mens 2256 går bakerst. Kan tenkes de kommer til å bytte litt fram og tilbake med kamerautrustningen, for begge er rigget for kabler og sånt til fronten. Tidligere har 2257 vært brukt på prøveetappen fra Oslo til Trondheim (på vei til start i Bodø), mens 2256 har fungert som "el-finke" på strekningene Støren-Oppdal, Oppdal-Dombås og Vinstra-Moelv. Bare nevner disse tingene sånn i tilfelle det skulle dukke opp et lass med bilder av Sommertoget som ikke er merket ordentlig.

Har jo helt glemt å sjekke om programmet ligger på nettet i dag.

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn