Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
[NO] [SE] Oslo - Narvik - Gällivare - Mora - Stockholm - Göteborg - Oslo
Lagt inn av Ole Bendik Kvisberg 

Ole Bendik Kvisberg
[NO] [SE] Oslo - Narvik - Gällivare - Mora - Stockholm - Göteborg - Oslo
13. September 2017, kl. 17:23
I fjor så tok jeg en liten togtur i Sverige, og nå har jeg endelig fått klippet sammen litt av det jeg filmet på turen.
Ikke mye action, men en veldig flott togtur med SJ, Inlandsbanan og NSB

Poenget med turen for min del var Inlandsbanan med Y1, og resten ble mer som en bonus.

[youtu.be]

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 13.09.2017 17:24 av Ole Bendik Kvisberg.
Tom-Inge Kjensli
Re: [NO] [SE] Oslo - Narvik - Gällivare - Mora - Stockholm - Göteborg - Oslo
15. September 2017, kl. 14:25
Dårlig respons på en så fin film. Beundrer all den jobben som er gjort. Har vurdert å filme og ta mye mer bilder enn det jeg gjør, men har funnet ut at med engang je gjør det forvinner nå opplevelsen min. Ser gjerne mer sånt fra deg da

Tom-Inge
Ole Bendik Kvisberg
Re: [NO] [SE] Oslo - Narvik - Gällivare - Mora - Stockholm - Göteborg - Oslo
17. September 2017, kl. 11:16
Takk for det!

For min del så føles det å filme litt med mobiltelefonen ikke så forstyrrende eller oppslukende som om jeg skal filme med et ordentlig kamera, men jeg er enig i at det tidvis kan ta bort litt fokus.

Uansett en veldig flott togtur. En ting som ikke kommer så godt fram er at Inlandsbanan stopper for flere måltider på veien. Toget venter mens folk som ønsker det er inne og spiser mer eller mindre lokal mat. For min del var middagen (villaks) i Villhelmina Norr en klar vinner! En annen morsom sak er at førerrommet på Y1-en er åpen og man blir oppfordret til å ta turen fram og snakke med lokomotivføreren - for min del var det interessant å høre hva en svensk kollega kunne fortelle om sin jobb. (samme fører kjører hele veien fra Gällivare til Östersund!)

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn