Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Når slipper SJ billettene på tog 91 (slippes ikke pga. banearbeide) + øvrig nattogspørsmål

Ståle Hatlelid Karlsen
Når slipper SJ billettene på tog 91 (slippes ikke pga. banearbeide) + øvrig nattogspørsmål
20. September 2017, kl. 10:23
Jeg planlegger et lite opphold i Kiruna siste helgen i oktober, og vil ta toget hjem fremfor å fly via Narvik.

SJ.se selger ikke billetter lengre enn til ca 14. oktober, og skylder på "SJ anpassar tidtabellen pga banarbeten. Tågbiljetter släpps när planeringen är klar."

Når kan jeg regne med at SJ slipper billetter? Vil det gå tog i det heletatt, eller bør jeg booke fly nå for å sikre hjemreisen?

Jeg kommer til å reise i 1 kl. sovekupè, gir dette frokost i Stockholm - og i såfall hvor?

Om vi skulle velge å reise videre til Göteborg, og NSB derfra til Oslo - er frokosten på toget noe å trakte etter? (Dette alternativ er ikke så interessant da SJ er å foretrekke fremfor NSB)

Kjøres ikke togene fra Narvik med 1 kl. sovevogner lenger?

Reis og lev !
Bodo G. Meier
Re: Når slipper SJ billettene på tog 91 (slippes ikke pga. banearbeide) + øvrig nattogspørsmål
20. September 2017, kl. 12:25
Ståle Hatlelid Karlsen
Jeg kommer til å reise i 1 kl. sovekupè, gir dette frokost i Stockholm - og i såfall hvor?

I følge denne oversikten Ritazza eller Scandic Continental.

Jeg ville selvfølgelig foretrekke det senere.
Sommeren 2015 var det Radisson Blu Royal Viking. Topp frukost-buffet med internasjonale gjester.

Hilsen,
Bodo
---
Mannen förklarade, att "han hoppat på fel tåg", vilken förklaring emellertid lät rätt onaturlig, all den stund mannen var nykter. :D
Transittrafik för Tyskland - polisiära insatser 1942
Ronny Maarud
Re: Når slipper SJ billettene på tog 91 (slippes ikke pga. banearbeide) + øvrig nattogspørsmål
20. September 2017, kl. 12:37
Smartest er å velge bort frokostpakken ombord.
Den gikk an for 7 - 8 år siden, men ikke i dag.

Christoph Aders
20. September 2017, kl. 16:02
Ståle Hatlelid Karlsen
Jeg planlegger et lite opphold i Kiruna siste helgen i oktober, og vil ta toget hjem fremfor å fly via Narvik.

Bare til orientering: Flyplassen i Narvik er lagt ned siden 01.04.2017. Nærmeste flyplass er Evenes (Harstad/Narvik lufthavn Evenes - EVE). I så fall må du ta 80 minutter flybuss og bussbillett med i beregning ved planlegging av turen. Til gjengeld kan du velge mellom SAS, Norwegian og Widerøe. Flybussen stopper ikke ved stasjonen, men ved Grand-hotellet ved hovedveien.

Ståle Hatlelid Karlsen

Om vi skulle velge å reise videre til Göteborg, og NSB derfra til Oslo - er frokosten på toget noe å trakte etter? (Dette alternativ er ikke så interessant da SJ er å foretrekke fremfor NSB)

Alle SJ-Nordlandståg har pinlig dårlig frokost. Reiser du 1. kl kan du ikke velge det bort, men det er mulig å spise på en del hotell nær stasjonen, hvis ankomsttiden tillater det. Oversikt over aktuelle hoteller i kupè på toget. (Reiste med nattog til Duved i fjor, og da var frokosten på toget av en helt annen kvalitet). Jeg har nevnt det et par gang til som jobber på toget, at det var skammelig dårlig forkost, men det ble bare bortforklaringer. Egentlig visste de ikke hvorfor det var slik. [/quote]

Ståle Hatlelid Karlsen
Kjøres ikke togene fra Narvik med 1 kl. sovevogner lenger?

Nei, vi er for få som er så bortskjemt og kresen. I fjor gikk det en WL4 til Narvik i tog 93/94 i slutten av juli, men jeg tror det var bare på grunn av en del sporarbeid og dermed endring i kjøremønster til togene 91 til 96. Kunne ikke se at det var mulig å kjøpe billetter til denne WL4, var kun utsolgt på de avganger jeg søkte. Det var et par stykker som tok den fra Narvik den dagen jeg tok toget.

Vennlig hilsen
Christoph Aders
Ståle Hatlelid Karlsen
21. September 2017, kl. 08:34
Takk for svar & informasjon gutter! Klar over at Framnes dessverre er nedlagt, det var en kul flyplass å lande på.

Hva med spørsmålet om når SJ bruker å slippe billettene?

Reis og lev !

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 21.09.2017 08:35 av Ståle Hatlelid Karlsen.
Ronny Maarud
21. September 2017, kl. 08:42
Skal se om jeg får kontakt med noen som kan svare på det i löpet av dagen Ståle.

Göran Bæckström
21. September 2017, kl. 10:08
Ståle Hatlelid Karlsen

SJ.se selger ikke billetter lengre enn til ca 14. oktober, og skylder på "SJ anpassar tidtabellen pga banarbeten. Tågbiljetter släpps när planeringen är klar."

1. Når kan jeg regne med at SJ slipper billetter? Vil det gå tog i det heletatt, eller bør jeg booke fly nå for å sikre hjemreisen?

2. Jeg kommer til å reise i 1 kl. sovekupè, gir dette frokost i Stockholm - og i såfall hvor?

3. Kjøres ikke togene fra Narvik med 1 kl. sovevogner lenger?

1. Återkommer under dagen. Trafikplaneraren är på möte. Han sitter annars fem meter från mig.
2. Ja - Scandic Continental. Rekommenderas.
3. Bara under högsommar (juli + halva augusti). Under resten av året behövs vagnarna för tågen Malmö-Stockholm.

Göran

Mina webbsidor:
Kitayama Rail Pages - Internets enda kompletta lista på engelska med järnvägar och stationer i Japan.
Kitayama Rail Photos - Ett fotoalbum från mina resor i Japan
Göran Bæckström
21. September 2017, kl. 10:49
Göran Bæckström
Ståle Hatlelid Karlsen

1. Når kan jeg regne med at SJ slipper billetter? Vil det gå tog i det heletatt, eller bør jeg booke fly nå for å sikre hjemreisen?

2. Jeg kommer til å reise i 1 kl. sovekupè, gir dette frokost i Stockholm - og i såfall hvor?

3. Kjøres ikke togene fra Narvik med 1 kl. sovevogner lenger?

1. Återkommer under dagen. Trafikplaneraren är på möte. Han sitter annars fem meter från mig.
2. Ja - Scandic Continental. Rekommenderas.
3. Bara under högsommar (juli + halva augusti). Under resten av året behövs vagnarna för tågen Malmö-Stockholm.

1. Bokningen för tåg 91-94 den 28 oktober och tog 94 den 29 oktober är nu öppnad.

Göran

Mina webbsidor:
Kitayama Rail Pages - Internets enda kompletta lista på engelska med järnvägar och stationer i Japan.
Kitayama Rail Photos - Ett fotoalbum från mina resor i Japan

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn