Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Utrangert Di3.612. Marienborg
Lagt inn av Tom-Inge Kjensli 

Tom-Inge Kjensli
Utrangert Di3.612. Marienborg
12. November 2017, kl. 17:55
Sånn ser det rett og slett ut innenfor snuten. Artig bilde. Og takk til fotografen for at jeg fikk lov å bruke bildet

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Utrangert Di3.612 på Marienborg, 10.7.1990

Fotograf:
Steen H Nielsen‎

EXIF-data:
Ingen EXIF-data tilgjengelige

Plassering i gallerierne:
Norge > Diesellokomotiver > Di 3 NSB / JBV / Ofotbanen > Di3 612 ->1962 - design: Rød med gule striper, gammelt vingehjul. (Gammeldesign)

Tom-Inge
Erland Rasten
Re: Utrangert Di3.612. Marienborg
12. November 2017, kl. 18:29
Loket ble utrangert etter en brann i apparatskap i førerrom i -87, og var den første 3-eren som ble utrangert. Mener å huske at snuten ble flyttet til 621 som hadde skadet fronten i et uhell med noen tømmervogner på Valdresbanen. Dermed kunne det jo vært enkelt å om-nummere loknr i fronten, bare å bytte om 2 tall! Men siden lokene hadde forskjellig design, ble det nok omlakkering av fronten.

Erland
Arne Aaeng
12. November 2017, kl. 21:48
Og her er Di3.621 med fronten fra 612 på Marienborg under montering i 1991.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Di3.621 på Marienborg med front fra 612., 2.11.1991

Fotograf:
Arne Aaeng

EXIF-data:
Canon, CanoScan 8800F

Plassering i gallerierne:
Norge > Diesellokomotiver > Di 3 NSB / JBV / Ofotbanen > Di3 621 ->1982 - design: Skarp rød med hvite påskrifter. 80 - talls vingehjul.

Tore Wahl
Et godt dokumentasjos bilde..
Tim Jonasen
Helt speciel mulighed med to forskellige design og to forskellige nummer. Fedt motiv.

Jon Rokseth
13. November 2017, kl. 17:57
Jeg tror det ligger en front lagret på Støren, den var tenkt satt opp på restauranten Røft på Trondheim S men ble litt for stor for å passe inn.
Ole P. Ingebrigtsen
14. November 2017, kl. 08:01
Det skjedde ved Fleskhus. Loket gikk som 2.-lok i et godstog, om jeg ikke husker feil. Det var vel kokeplata i det ene førerrommet som var blitt stående på som utløste brannen, visstnok?

Tar du praten fra en trønder, sitter du ikke igjen med annet enn høy intelligens og et ulastelig utseende (kanskje litt sjarm også, men veldig mye av den forsvinner når praten fjernes).
Tom-Inge Kjensli
14. November 2017, kl. 09:04
Ole P. Ingebrigtsen
Det skjedde ved Fleskhus. Loket gikk som 2.-lok i et godstog, om jeg ikke husker feil. Det var vel kokeplata i det ene førerrommet som var blitt stående på som utløste brannen, visstnok?

Hvis det er sant er det ikke en deilig følelse ::diss::

Tom-Inge

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn