Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
[NO] Synnøve Finden Meierier (Km 323,56) ?
Lagt inn av Ronny Maarud 

Ronny Maarud
[NO] Synnøve Finden Meierier (Km 323,56) ?
08. January 2018, kl. 21:44
Når gikk den siste vogna ut, eller inn, til Synnøve Finden Meierier på Alvdal ?
Når ble sporvekselen fjernet ?

Arne Aaeng
Re: [NO] Synnøve Finden Meierier (Km 323,56) ?
08. January 2018, kl. 23:01
Dette burde jeg nok huske som er alvdøl, Ronny, men det blir litt gjetning før jeg finner fasit. NSB sluttet med "lokalgodstoget" og kuttet mange småkunder til vognlast rundt 1994. Alvdal Meieri's sidespor, som det het (Finden kjøpte meieriet i 1995), ble nedlagt noe før som meieri og Innkjøpslaget som tok imot vognlaster (bygningen som hang sammen med meieriet) bygget nytt på Plassen (noen km utenfor Alvdal sentrum) på denne tiden. Dermed ble det også slutt på kundene til sidesporet. Jeg tipper det ble fjernet rundt årtusenskiftet, men her må jeg grave litt i fotoarkiv og eventuelle andre papirer for nøyaktigere tidspunkt.
Ronny Maarud
08. January 2018, kl. 23:07
Har holdt på å rette opp litt på Rørosbanen i går og i dag, går nok en dag eller tre til før jeg kan si meg fornøyd, så langt. Som du vet var jeg jo en del på Alvdal tidlig på 80 tallet, men jeg kan rett og slett ikke huske meieriet.
Husker mye annet der oppe, men ikke akkurat det.
Fint om du finner tid til å grave litt i dette ved leilighet, Arne.

Jan Owesen
09. January 2018, kl. 13:35
Ja.ja Ronny. Vi husker vel litt av hvert fra dette området både du og jeg-------------.
Ronny Maarud
12. January 2018, kl. 08:54
Jan Owesen
Ja.ja Ronny. Vi husker vel litt av hvert fra dette området både du og jeg-------------.

Det gjør vi sikkert, fellesnevneren for min del er at jeg hadde mye morro, traff mye trivelig folk, og en og annen jomfru med bunad.

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn