Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
[NO] Nedlagte stasjoner, og stasjoner uten persontrafikk !
Lagt inn av Ronny Maarud 

Ronny Maarud
[NO] Nedlagte stasjoner, og stasjoner uten persontrafikk !
10. January 2018, kl. 00:16
Takk til Tore Nilsen som i kveld har gjort en stor jobb med å laste opp bilder til siden om Nedlagte stasjoner, og stasjoner uten persontrafikk. Har noen små planer med denne siden, men det vil nok ta litt tid før jeg rekker å begynne fin tilpassingen av siden.
Trolig rekker jeg heller ikke å hjelpe deg med å presentere hele serien du har lastet opp, men jeg får henvise til siden det linkes til.
Samtidig vil jeg poengtere at det er lov for alle andre å bidra med bilder av nedlagte stasjoner og holdeplasser i Norge, men på denne siden vil vi ikke ha lokomotiver med på bildene ::glis:: kun bygningsmassen og spor.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Drangeid (nedlagt), 11.6.2014

Fotograf:
Tore Nilsen

EXIF-data:
NIKON CORPORATION, NIKON D7100
16 mm  -  1/250 sec  -  f/7.1  -  ISO 100

Plassering i gallerierne:
Norge > Jernbanestasjoner og strekninger > Flekkefjordbanen > Drangeid †

Tore Nilsen
Re: [NO] Nedlagte stasjoner, og stasjoner uten persontrafikk !
10. January 2018, kl. 11:35
Jeg har allerede redigert en del av mine og Larsens bilder som jeg laster opp i denne omgang. Legger ut flere når du har fått tilpasset siden.

Hilsen Tore
Ronny Maarud
10. January 2018, kl. 12:16
Tore Nilsen
Jeg har allerede redigert en del av mine og Larsens bilder som jeg laster opp i denne omgang. Legger ut flere når du har fått tilpasset siden.

Vil nesten be deg om å ta noen stykker slik pø om pø jeg, det er lettere å få noenlunde orden da.
Jeg ser forresten nå at den malen jeg hadde til å begynne da jeg begynte med denne siden, har betydelige mangler.

Tore Nilsen
10. January 2018, kl. 13:24
Tore Bulling
11. January 2018, kl. 03:02
Ronny Maarud
11. January 2018, kl. 09:39
Tore Bulling
majavaten er ikke nedlagt

Fint at noen passer på så det blir rett.
Mange takk.

Tore Nilsen
11. January 2018, kl. 12:21
Blir nok litt synsing innimellom fra min side. Finnes det en ajour oversikt over alle tidligere stasjoner/holdeplasser som er nedlagt? Det vil gjøre jobben litt enklere for meg.

Hilsen Tore
Ronny Maarud
11. January 2018, kl. 12:35
Tore Nilsen
Blir nok litt synsing innimellom fra min side. Finnes det en ajour oversikt over alle tidligere stasjoner/holdeplasser som er nedlagt? Det vil gjøre jobben litt enklere for meg.

Det var det jeg trodde jeg hadde en bra kilde til, men det ble helt skivebom.
Jeg vet ingen annen råd enn at vi får sette hele folket i arbeid.

Min tanke med siden var at den skulle vis stasjoner og holdeplasser hvor persontrafikken er helt borte. Det vil i praksis si at stasjoner hvor det er kryssing mulighet, men ingen persontrafikk, en slik stasjon faller inn under siden.
Galterud er et eksempel på hvordan tanken var:
Kryssingspor, ingen persontrafikk.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.

Galterud (nedlagt), 14.6.2013

Fotograf:
Tore Nilsen

EXIF-data:
NIKON CORPORATION, NIKON D7100
18 mm  -  1/250 sec  -  f/16  -  ISO 800

Norge > Nedlagte stasjoner, og stasjoner uten persontrafik > Galterud (GLT) > Galterud stasjon (Km 92,37)

Logaåsen hp, ingen trafikk overhode.

Logaåsen hp 1991 (nedlagt)

Fotograf:
Øyvind Vegard Larsen

EXIF-data:
Nikon, LS-50

Norge > Nedlagte stasjoner, og stasjoner uten persontrafik > Logaåsen > Logaåsen

Slik tenkte jeg.

Sven Pran
11. January 2018, kl. 15:44
Jeg ble veldig overrasket over å lese at Skansen stasjon ikke var nedlagt, gikk inn på grafiske ruter og oppdaget at for flere tog er denne merket med X (stopper ved behov).

Kanskje det er en pålitelig metode for å se om persontrafikk betjenes i det hele tatt?
Ronny Maarud
11. January 2018, kl. 16:47
Sven Pran
Jeg ble veldig overrasket over å lese at Skansen stasjon ikke var nedlagt, gikk inn på grafiske ruter og oppdaget at for flere tog er denne merket med X (stopper ved behov).

Kanskje det er en pålitelig metode for å se om persontrafikk betjenes i det hele tatt?

Den mest pålitelige metode er så absolutt at alle hjelper alle med å stemme av rett og feil.
Skulle et bilde komme feil avsted så behøver vi uansett å oppgradere den gamle Langs Linjen, så vi snakker ikke om melk som ikke kan brukes til noe her.
Mange av bildene i gamle Langs Linjen er i frimerkestørrelse, så det skader som sagt ikke med en fornying, og jeg tror beinhard på at alle hjelper alle.

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn