Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at
Ståle Ualand
11. December 2019, kl. 11:20
Ronny Maarud
Jeg beklager, men jeg overså uttalelsen fra Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, som nå mener at: Vy nå stort sett ikke er annet enn et bemanningsselskap som kjører tog, mens LO-leder Hans-Christian Gabrielsen sier at de NSB-ansattes arbeidsplass er ødelagt.
I stedet for å styrke Vy, gambler de med norsk jernbane, sier han LO-leder Hans-Christian Gabrielsen.

Rødt lederen har mistet all oversikt i det han påstår at man må reise med tre forskjellige selskap for å reise med tog fra Kristiansand til Røros.

Det virker å være mye bitterhet på venstresiden, jeg kan forstå det.

Desverre så har nok Rødt lederen full oversikt dersom man snakker om situasjonen etter at SJ overtar pakke nord.

Da blir en reise Kristiansand - Røros med tre operatører:

Kristiansand - Oslo blir Sørtoget
Oslo - Hamar blir Vy
Hamar - Røros blir Nord

Alternativet er å dra:
Kristiansand - Oslo med Sørtoget
Oslo - Trondheim med Nord
Trondheim - Røros med Nord

Da slipper man med to operatører.

Dersom overgangen i Oslo innebærer at man havner på et av dagens regiontog mot Trondheim vil man også slippe unna med to operatører.

Uansett, eg trur bare vi skal venne oss til litt støy i media nå i oppstarten.

Bare det faktum at en billett på nevnte strekning vil innebære lavpris + lavpris i stedet for gjennomgående fast har allerede blitt oppdaget. Det burde noen visst og opplyst om for mange år siden. I stedet har man dekket seg bak: Blir ikke dyrere.... som kun gjelder den av direktoratets fastsatte makspris (grunnpris) på en strekning.

Ståle Ualand
Jernbanet.netGO=150 poeng
[NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at
Ronny Maarud (374)
11. December 2019, kl. 08:58
Göran Bæckström (225)
11. December 2019, kl. 21:11
Göran Bæckström (240)
11. December 2019, kl. 22:38
Johan Adler Ribe (259)
11. December 2019, kl. 12:31
[SE][NO] Antall operatører pr. jernbanestrekning
Ronny Maarud (258)
11. December 2019, kl. 12:52
Re: [SE][NO] Antall operatører pr. jernbanestrekning
Ståle Ualand (243)
11. December 2019, kl. 19:56
11. December 2019, kl. 11:20
Ronny Maarud
Jeg beklager, men jeg overså uttalelsen fra Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, som nå mener at: Vy nå stort sett ikke er annet enn et bemanningsselskap som kjører tog, mens LO-leder Hans-Christian Gabrielsen sier at de NSB-ansattes arbeidsplass er ødelagt.
I stedet for å styrke Vy, gambler de med norsk jernbane, sier han LO-leder Hans-Christian Gabrielsen.

Rødt lederen har mistet all oversikt i det han påstår at man må reise med tre forskjellige selskap for å reise med tog fra Kristiansand til Røros.

Det virker å være mye bitterhet på venstresiden, jeg kan forstå det.

Desverre så har nok Rødt lederen full oversikt dersom man snakker om situasjonen etter at SJ overtar pakke nord.

Da blir en reise Kristiansand - Røros med tre operatører:

Kristiansand - Oslo blir Sørtoget
Oslo - Hamar blir Vy
Hamar - Røros blir Nord

Alternativet er å dra:
Kristiansand - Oslo med Sørtoget
Oslo - Trondheim med Nord
Trondheim - Røros med Nord

Da slipper man med to operatører.

Dersom overgangen i Oslo innebærer at man havner på et av dagens regiontog mot Trondheim vil man også slippe unna med to operatører.

Uansett, eg trur bare vi skal venne oss til litt støy i media nå i oppstarten.

Bare det faktum at en billett på nevnte strekning vil innebære lavpris + lavpris i stedet for gjennomgående fast har allerede blitt oppdaget. Det burde noen visst og opplyst om for mange år siden. I stedet har man dekket seg bak: Blir ikke dyrere.... som kun gjelder den av direktoratets fastsatte makspris (grunnpris) på en strekning.

Ståle Ualand
Jernbanet.netGO=150 poeng
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Ronny Maarud 374 11. December 2019, kl. 08:58
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Ståle Ualand 276 11. December 2019, kl. 11:20
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Ronny Maarud 272 11. December 2019, kl. 12:21
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Ståle Ualand 251 11. December 2019, kl. 20:13
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Ronny Maarud 210 11. December 2019, kl. 20:44
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Göran Bæckström 225 11. December 2019, kl. 21:11
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Ronny Maarud 244 11. December 2019, kl. 21:48
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Göran Bæckström 240 11. December 2019, kl. 22:38
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Ronny Maarud 244 11. December 2019, kl. 22:45
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Johan Adler Ribe 259 11. December 2019, kl. 12:31
[SE][NO] Antall operatører pr. jernbanestrekning Ronny Maarud 258 11. December 2019, kl. 12:52
Re: [SE][NO] Antall operatører pr. jernbanestrekning Ståle Ualand 243 11. December 2019, kl. 19:56

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn