Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at
Ståle Ualand
11. December 2019, kl. 20:13
Ronny Maarud
Leser dette på telefonen, teksten er litt liten.
Du kan jo reise til Hamar med Nord om jeg har forstått det hele rett.

Om man skal reise på "nerdvis" så kan man vel få til 5 operarörer om man går av i Drammen. ?

Nå er det bare det, at jeg kommer ikke til å reise på "nerdvis" i Norge. Det å kjøpe meg en bunke billetter fra forskjellige selskap som hver seg krever 60 minutt margin ved togbytte er enkelt og greit ikke aktuelt. Det blir nok SAS på mine innenriksreiser.

Min arbeidsgiver snakker om å redusere miljøavtrykket... Men straks det er tale om å gi meg 6 timer mer til avspassering enn hva som blir tilfelle med fly, så bakker de rett ut.

Som skrevet annet sted: Makspris skal være uendret. Dvs at vi som reiser på honnør antagelig vil kjøpe mindre lavpris og kjøre på rabattert billett.

Før kunne man få en gjennomgående billett fra kr 249 og oppover. 199 ved kampanjer. I værste fall kunne du klare å komme deg til Trondheim og Bodø på en slik billett. Den tid er forbi for oss nordmenn.

Nå starter du med minimum kr 319 på Sørlandsbanen og deretter minimum kr 249 hos Vy. I tillegg har GoAhead lagt et løp så langt med variabel prising av Komforttillegget også. Og særlig på Honnør har eg sett at man tar seg ut et større tillegg. Muligheten til å velge plass i toget var også borte sist jeg sjekket. Mulig dette har noe med innkjøring å gjøre. Time will show.

Å sammenligne priser nå i førjulstiden mellom Vy og Go Ahead blir feil. Ser dette er gjort av de som er forpliktet til å være negative til reformen. Alle tog nærmer seg fulle når det nærmere seg jul.

Men at GoAhead foreløpig legger seg på et høyre minstenivå synes å være hevet over enhver tvil. Go Ahead har jo vunnet anbudet ved å ha et høyere estimat på inntekter enn de andre....

Kan også legge til at jeg begynner å tvile på om GoAhead kommer til å kjøre de to ekspressavgangene fra neste ruteskifte som det ble skrevet høyt om ved tildeling av kontrakt. Nå henvises det til ruteplanprosessen hos Bane NOR og hva man får tildelt av tider... Kanskje noen har tegnet og sett hva som er mulig å få til med det materiell som er tildelt.... Eg håper virkelig ikke at de nye avgangene smuldrer bort for jernbanen sin del. Eg er nok utenfor målgruppen for de rutene uansett.

Og, eg er ikkje sint... bare litt ivrig og engasjert...

Ståle Ualand
Jernbanet.netGO=150 poeng
[NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at
Ronny Maarud (374)
11. December 2019, kl. 08:58
Göran Bæckström (225)
11. December 2019, kl. 21:11
Göran Bæckström (239)
11. December 2019, kl. 22:38
Johan Adler Ribe (259)
11. December 2019, kl. 12:31
[SE][NO] Antall operatører pr. jernbanestrekning
Ronny Maarud (258)
11. December 2019, kl. 12:52
Re: [SE][NO] Antall operatører pr. jernbanestrekning
Ståle Ualand (243)
11. December 2019, kl. 19:56
11. December 2019, kl. 20:13
Ronny Maarud
Leser dette på telefonen, teksten er litt liten.
Du kan jo reise til Hamar med Nord om jeg har forstått det hele rett.

Om man skal reise på "nerdvis" så kan man vel få til 5 operarörer om man går av i Drammen. ?

Nå er det bare det, at jeg kommer ikke til å reise på "nerdvis" i Norge. Det å kjøpe meg en bunke billetter fra forskjellige selskap som hver seg krever 60 minutt margin ved togbytte er enkelt og greit ikke aktuelt. Det blir nok SAS på mine innenriksreiser.

Min arbeidsgiver snakker om å redusere miljøavtrykket... Men straks det er tale om å gi meg 6 timer mer til avspassering enn hva som blir tilfelle med fly, så bakker de rett ut.

Som skrevet annet sted: Makspris skal være uendret. Dvs at vi som reiser på honnør antagelig vil kjøpe mindre lavpris og kjøre på rabattert billett.

Før kunne man få en gjennomgående billett fra kr 249 og oppover. 199 ved kampanjer. I værste fall kunne du klare å komme deg til Trondheim og Bodø på en slik billett. Den tid er forbi for oss nordmenn.

Nå starter du med minimum kr 319 på Sørlandsbanen og deretter minimum kr 249 hos Vy. I tillegg har GoAhead lagt et løp så langt med variabel prising av Komforttillegget også. Og særlig på Honnør har eg sett at man tar seg ut et større tillegg. Muligheten til å velge plass i toget var også borte sist jeg sjekket. Mulig dette har noe med innkjøring å gjøre. Time will show.

Å sammenligne priser nå i førjulstiden mellom Vy og Go Ahead blir feil. Ser dette er gjort av de som er forpliktet til å være negative til reformen. Alle tog nærmer seg fulle når det nærmere seg jul.

Men at GoAhead foreløpig legger seg på et høyre minstenivå synes å være hevet over enhver tvil. Go Ahead har jo vunnet anbudet ved å ha et høyere estimat på inntekter enn de andre....

Kan også legge til at jeg begynner å tvile på om GoAhead kommer til å kjøre de to ekspressavgangene fra neste ruteskifte som det ble skrevet høyt om ved tildeling av kontrakt. Nå henvises det til ruteplanprosessen hos Bane NOR og hva man får tildelt av tider... Kanskje noen har tegnet og sett hva som er mulig å få til med det materiell som er tildelt.... Eg håper virkelig ikke at de nye avgangene smuldrer bort for jernbanen sin del. Eg er nok utenfor målgruppen for de rutene uansett.

Og, eg er ikkje sint... bare litt ivrig og engasjert...

Ståle Ualand
Jernbanet.netGO=150 poeng
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Ronny Maarud 374 11. December 2019, kl. 08:58
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Ståle Ualand 276 11. December 2019, kl. 11:20
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Ronny Maarud 272 11. December 2019, kl. 12:21
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Ståle Ualand 250 11. December 2019, kl. 20:13
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Ronny Maarud 210 11. December 2019, kl. 20:44
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Göran Bæckström 225 11. December 2019, kl. 21:11
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Ronny Maarud 244 11. December 2019, kl. 21:48
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Göran Bæckström 239 11. December 2019, kl. 22:38
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Ronny Maarud 244 11. December 2019, kl. 22:45
Re: [NO] Arbeiderpartiets transportpolitiske talsperson Sverre Myrli, mener at Johan Adler Ribe 259 11. December 2019, kl. 12:31
[SE][NO] Antall operatører pr. jernbanestrekning Ronny Maarud 258 11. December 2019, kl. 12:52
Re: [SE][NO] Antall operatører pr. jernbanestrekning Ståle Ualand 243 11. December 2019, kl. 19:56

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn