Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen
Ole Bendik Kvisberg
25. March 2020, kl. 12:15
Ronny Maarud
Ståle Ualand

Det er vel sagt at GoAhead ikke vil kunne få normal driftssituasjon før de finner ut hva som spiser hjulene deres...

Er dette med hjulskader et problem som er av relativ ny dato på Sørlandsbanen ?

Det vet jeg ikke, men et par ting som kan være verdt å tenke på i så måte:

- Settene turneres nå kun på Sørlandsbanen, tidligere ble de turnert på Dovrebanen og Østfoldbanen i tillegg, slik at eventuell hjulslitasje fra Sørlandsbanen ble fordelt på langt flere individer

- Jeg har notert meg at GA har slitt med både regularitet og punktlighet. Dette vil jeg tro at medfører hardere bruk av settene i form av akselerasjon, brems og kurvehastiget samt hardere turnering av de settene som har vært i drift
Ole Bendik Kvisberg (118)
Ole Bendik Kvisberg (116)
25. March 2020, kl. 12:41
Ronny Maarud
Ståle Ualand

Det er vel sagt at GoAhead ikke vil kunne få normal driftssituasjon før de finner ut hva som spiser hjulene deres...

Er dette med hjulskader et problem som er av relativ ny dato på Sørlandsbanen ?

Det vet jeg ikke, men et par ting som kan være verdt å tenke på i så måte:

- Settene turneres nå kun på Sørlandsbanen, tidligere ble de turnert på Dovrebanen og Østfoldbanen i tillegg, slik at eventuell hjulslitasje fra Sørlandsbanen ble fordelt på langt flere individer

- Jeg har notert meg at GA har slitt med både regularitet og punktlighet. Dette vil jeg tro at medfører hardere bruk av settene i form av akselerasjon, brems og kurvehastiget samt hardere turnering av de settene som har vært i drift
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Ronny Maarud 260 24. March 2020, kl. 11:12
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Finn Lund 151 24. March 2020, kl. 14:38
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Ronny Maarud 137 24. March 2020, kl. 14:51
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Finn Lund 118 24. March 2020, kl. 20:30
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Ståle Ualand 111 24. March 2020, kl. 21:48
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Ronny Maarud 110 24. March 2020, kl. 21:57
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Ole Bendik Kvisberg 118 25. March 2020, kl. 12:15
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Ronny Maarud 109 25. March 2020, kl. 12:17
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Ole Bendik Kvisberg 116 25. March 2020, kl. 12:41
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Ronny Maarud 87 26. March 2020, kl. 11:35

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn