Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen
Ronny Maarud
25. March 2020, kl. 12:17
Ole Bendik Kvisberg
Ronny Maarud
Ståle Ualand

Det er vel sagt at GoAhead ikke vil kunne få normal driftssituasjon før de finner ut hva som spiser hjulene deres...

Er dette med hjulskader et problem som er av relativ ny dato på Sørlandsbanen ?

Det vet jeg ikke, men et par ting som kan være verdt å tenke på i så måte:

- Settene turneres nå kun på Sørlandsbanen, tidligere ble de turnert på Dovrebanen og Østfoldbanen i tillegg, slik at eventuell hjulslitasje fra Sørlandsbanen ble fordelt på langt flere individer

- Jeg har notert meg at GA har slitt med både regularitet og punktlighet. Dette vil jeg tro at medfører hardere bruk av settene i form av akselerasjon, brems og kurvehastiget samt hardere turnering av de settene som har vært i drift

Det er greit å få en fagmanns opplevelse av dette.
Jeg sitter med en lei følelse av en reprise av Nelaug hendelsen.
Dog ikke i samme proporsjoner,

Hilsen Ronny.

Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke. (Pacta sunt servanda !)

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Old truckers never die, they just smell that way
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

Ole Bendik Kvisberg (117)
25. March 2020, kl. 12:15
Ole Bendik Kvisberg (114)
25. March 2020, kl. 12:41
25. March 2020, kl. 12:17
Ole Bendik Kvisberg
Ronny Maarud
Ståle Ualand

Det er vel sagt at GoAhead ikke vil kunne få normal driftssituasjon før de finner ut hva som spiser hjulene deres...

Er dette med hjulskader et problem som er av relativ ny dato på Sørlandsbanen ?

Det vet jeg ikke, men et par ting som kan være verdt å tenke på i så måte:

- Settene turneres nå kun på Sørlandsbanen, tidligere ble de turnert på Dovrebanen og Østfoldbanen i tillegg, slik at eventuell hjulslitasje fra Sørlandsbanen ble fordelt på langt flere individer

- Jeg har notert meg at GA har slitt med både regularitet og punktlighet. Dette vil jeg tro at medfører hardere bruk av settene i form av akselerasjon, brems og kurvehastiget samt hardere turnering av de settene som har vært i drift

Det er greit å få en fagmanns opplevelse av dette.
Jeg sitter med en lei følelse av en reprise av Nelaug hendelsen.
Dog ikke i samme proporsjoner,

Hilsen Ronny.

Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke. (Pacta sunt servanda !)

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Old truckers never die, they just smell that way
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

Emne Forfatter Vist Lagt inn
[NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Ronny Maarud 259 24. March 2020, kl. 11:12
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Finn Lund 150 24. March 2020, kl. 14:38
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Ronny Maarud 136 24. March 2020, kl. 14:51
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Finn Lund 117 24. March 2020, kl. 20:30
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Ståle Ualand 110 24. March 2020, kl. 21:48
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Ronny Maarud 109 24. March 2020, kl. 21:57
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Ole Bendik Kvisberg 117 25. March 2020, kl. 12:15
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Ronny Maarud 107 25. March 2020, kl. 12:17
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Ole Bendik Kvisberg 114 25. March 2020, kl. 12:41
Re: [NO][SE] Mer fra Norsk Lokomotivmannsforbund om konkurransen på jernbanen Ronny Maarud 86 26. March 2020, kl. 11:35

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn