Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [NO] Tiden går, og det gjør også klokka på Grefsen.
Knut Erik Hagen
03. June 2020, kl. 00:37
Christian F Nilsen
Knut Erik Hagen
For å komme til spor 2 der togene i retning Oslo S går, må en krysse spor 1.
Dette er ikke lengre vanlig innenfor Oslos grenser, hverken sporkryssing eller advarselsskiltet "Stopp - se og lytt etter tog".
Et tilsvarende arrangement på Kjelsås stasjon ble fjernet etter flere nestenuhell i forbindelse med togkryssing.

På Kjelsås er det vel kryssing flere ganger daglig, på Grefsen tror jeg det knapt er noen, kanskje en avgang i helga?

Jeg er en av de som var nære på en hendelse på Kjelsås.
Tog mot Oslo S kom inn og stoppet ved den smale treperrongen mellom sporene.
Jeg var på vei ned i sporet når jeg oppdaget at toget fra Oslo S var kom inn fra venstre og fløytet på meg og de andre.
Når det var så fort gjort å tabbe seg ut, er jeg glad for at de bygde en ny perrong på motsatt side rett ved NTM bygget.
Kjelsås stasjon brukes av skoleklasser og barnehager som skal til Teknisk museum, så det kan bli mange mennesker på perrongene.

Doodlebugger
[NO] Klokka gikk, men går den fortsatt på Grefsen ?
Ronny Maarud (255)
28. May 2020, kl. 15:50
[NO] Tiden går, og det gjør også klokka på Grefsen.
Knut Erik Hagen (151)
30. May 2020, kl. 23:38
Christian F Nilsen (87)
02. June 2020, kl. 21:39
Knut Erik Hagen (58)
Christian F Nilsen
Knut Erik Hagen
For å komme til spor 2 der togene i retning Oslo S går, må en krysse spor 1.
Dette er ikke lengre vanlig innenfor Oslos grenser, hverken sporkryssing eller advarselsskiltet "Stopp - se og lytt etter tog".
Et tilsvarende arrangement på Kjelsås stasjon ble fjernet etter flere nestenuhell i forbindelse med togkryssing.

På Kjelsås er det vel kryssing flere ganger daglig, på Grefsen tror jeg det knapt er noen, kanskje en avgang i helga?

Jeg er en av de som var nære på en hendelse på Kjelsås.
Tog mot Oslo S kom inn og stoppet ved den smale treperrongen mellom sporene.
Jeg var på vei ned i sporet når jeg oppdaget at toget fra Oslo S var kom inn fra venstre og fløytet på meg og de andre.
Når det var så fort gjort å tabbe seg ut, er jeg glad for at de bygde en ny perrong på motsatt side rett ved NTM bygget.
Kjelsås stasjon brukes av skoleklasser og barnehager som skal til Teknisk museum, så det kan bli mange mennesker på perrongene.

Doodlebugger
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[NO] Klokka gikk, men går den fortsatt på Grefsen ? Ronny Maarud 255 28. May 2020, kl. 15:50
[NO] Tiden går, og det gjør også klokka på Grefsen. Knut Erik Hagen 151 30. May 2020, kl. 23:38
Re: [NO] Tiden går, og det gjør også klokka på Grefsen. Christian F Nilsen 87 02. June 2020, kl. 21:39
Re: [NO] Tiden går, og det gjør også klokka på Grefsen. Knut Erik Hagen 58 03. June 2020, kl. 00:37

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn