Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Våga Vägra Facebook !
Ronny Maarud
01. August 2020, kl. 15:01
Odd Eeg

Men så lurer jeg på en ting: Undertegnede, (underavbildede) var jo så heldig å få framføre toget til Hønefoss. Jeg observerte opptil flere fotografer underveis, men har ikke sett et eneste bilde hverken her eller på njk-forumet. Er man nødt til å pådra seg Facebook og annet fanteri for å se bilder? Det er kanskje meg som er bakstreversk og sta, gammal gubbe som har FB-angst, og helst holder meg til «gammaldagse» forum som jernbane.net og njk? Akk ja........

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Fører i tog 4906 drikker kaffe mens han venter på signal inn på Grefsen stasjon, 31.7.2020

Fotograf:
Odd Eeg

EXIF-data:
HUAWEI, NEM-L21
2.82 mm  -  1/50 sec  -  f/2  -  ISO 80

Plassering i gallerierne:
Tema > Spesialside for Parkerte Bilder > Mat og drikke (Kan muligens bli spart) > © Odd Eeg

Finn Lund
En del kjent utstyr, men og noe nytt. Venting må en lokf alltid regne med. Man vet når man skal på jobb, men aldri når man kommer hjem.
Mads Eilertsen

I Sverige dukket det opp en #forening" eller gruppe for noen år siden som het: Våga Vägra Facebook !
Jeg vet ikke om denne gruppen fortsatt eksisterer.
Det er snart 8 år siden jeg hoppet av Facebook.
Abstinens i noen dager, så var den "feberen" over !
Årsaken til at jeg hoppet av er at jeg var slik middelmådig interessert i når andre gikk på dass, hva andre spiste for grøt til frokost, eller hvilke nasjonalist sympatier andre har.

Men det som virkelig fikk begeret til å renne over, og som gjorde at jeg gjorde slag i saken. Det var når en veldig hyggelig, og veldig ung lokomotivfører hos oss på SJ i Göteborg så altfor tidlig gikk bort etter lang tids sykdom.
Da fant 32 individer det for godt å trykke på LIKES, ikke nok med det så var det en kvinnelig kollega som var så nysgjerrig at hun la ut bilde av en helt annen person, med nesten samme navn, og spurte : ER DET HAN ?
Da forsto jeg at det var like greit å takke fo meg.

Hilsen Ronny.

Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke. (Pacta sunt servanda !)

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Old truckers never die, they just smell that way
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 01.08.2020 15:02 av Ronny Maarud.
2166 med «Syra»
Odd Eeg (244)
01. August 2020, kl. 11:07
Re: 2166 med «Syra»
Tom-Inge Kjensli (115)
01. August 2020, kl. 11:19
Finn Lund (124)
01. August 2020, kl. 12:44
Våga Vägra Facebook !
Ronny Maarud (130)
Aksel Lister (103)
01. August 2020, kl. 15:49
Odd Eeg

Men så lurer jeg på en ting: Undertegnede, (underavbildede) var jo så heldig å få framføre toget til Hønefoss. Jeg observerte opptil flere fotografer underveis, men har ikke sett et eneste bilde hverken her eller på njk-forumet. Er man nødt til å pådra seg Facebook og annet fanteri for å se bilder? Det er kanskje meg som er bakstreversk og sta, gammal gubbe som har FB-angst, og helst holder meg til «gammaldagse» forum som jernbane.net og njk? Akk ja........

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Fører i tog 4906 drikker kaffe mens han venter på signal inn på Grefsen stasjon, 31.7.2020

Fotograf:
Odd Eeg

EXIF-data:
HUAWEI, NEM-L21
2.82 mm  -  1/50 sec  -  f/2  -  ISO 80

Plassering i gallerierne:
Tema > Spesialside for Parkerte Bilder > Mat og drikke (Kan muligens bli spart) > © Odd Eeg

Finn Lund
En del kjent utstyr, men og noe nytt. Venting må en lokf alltid regne med. Man vet når man skal på jobb, men aldri når man kommer hjem.
Mads Eilertsen

I Sverige dukket det opp en #forening" eller gruppe for noen år siden som het: Våga Vägra Facebook !
Jeg vet ikke om denne gruppen fortsatt eksisterer.
Det er snart 8 år siden jeg hoppet av Facebook.
Abstinens i noen dager, så var den "feberen" over !
Årsaken til at jeg hoppet av er at jeg var slik middelmådig interessert i når andre gikk på dass, hva andre spiste for grøt til frokost, eller hvilke nasjonalist sympatier andre har.

Men det som virkelig fikk begeret til å renne over, og som gjorde at jeg gjorde slag i saken. Det var når en veldig hyggelig, og veldig ung lokomotivfører hos oss på SJ i Göteborg så altfor tidlig gikk bort etter lang tids sykdom.
Da fant 32 individer det for godt å trykke på LIKES, ikke nok med det så var det en kvinnelig kollega som var så nysgjerrig at hun la ut bilde av en helt annen person, med nesten samme navn, og spurte : ER DET HAN ?
Da forsto jeg at det var like greit å takke fo meg.

Hilsen Ronny.

Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke. (Pacta sunt servanda !)

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Old truckers never die, they just smell that way
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 01.08.2020 15:02 av Ronny Maarud.
Emne Forfatter Vist Lagt inn
2166 med «Syra» Odd Eeg 244 01. August 2020, kl. 11:07
Re: 2166 med «Syra» Tom-Inge Kjensli 115 01. August 2020, kl. 11:19
Re: 2166 med «Syra» Finn Lund 124 01. August 2020, kl. 12:44
Våga Vägra Facebook ! Ronny Maarud 130 01. August 2020, kl. 15:01
Re: 2166 med «Syra» Aksel Lister 103 01. August 2020, kl. 15:49

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn