Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
[NO] Loenga med resirkulert bru og stort tilbygg
Knut Erik Hagen
02. August 2020, kl. 19:08
Våget meg ut en tur i nærområdet mellom regnbygene i dag og la turen ned til Loenga for å sjekke ut den resirkulerte brua.
Det har lenge stått igjen en halv motorvei bru over sporene på Loenga - de berørte myndigheter klarte ikke å bli enige om hvem som skulle ta regningen for å få den fjernet. Lenge så den ut til å bli permanent brukt som øvelsesområde for taggere og parkour utøvere.
Siden brua over sporene til Middelalderparken ble fjernet under Follobaneutbyggingen, har en ny forbindelse blitt etterlyst - spesielt siden utbyggingen ser ut til å trekke ut med noen år til. Noen kom på at det sto en nesten ferdig forbindelse over sporene og ventet på å bli brukt, det manglet bare en trapp opp/ned.
I sommer har ei trapp i forhåndsrustet metall kommet på plass, og jeg testet den i dag.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Ny trapp opp til gammel bru gir forbindelse over sporene på Loenga, 2.8.2020

Fotograf:
Knut Erik Hagen

EXIF-data:
NIKON CORPORATION, NIKON D850
35 mm  -  1/125 sec  -  f/22  -  ISO 400

Plassering i gallerierne:
Norge > Jernbanestasjoner og strekninger > Alnabru - Bryn - Loenga > Loenga

Mads Eilertsen
Et godt trappeportrett er ikke å forakte.

Tilbygget til Loenga skiftestasjon begynner å ta form.
Når jeg sto på brua og prøvde å finne en god fotovinkel, ble jeg tilsnakket av et eldre ektepar som lurte på jeg visste hva nybygget var til.
På fleip sa jeg at det blir karantenestasjon for togreisende fra Sverige, herren takket høflig for svaret og vandret videre sammen med fruen mens han tegnet og forklarte. Mulig jeg startet et nytt rykte i dag.::glis::

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.

Gamle Loenga skiftestasjon blir liten i forhold til nybygget, 2.8.2020

Fotograf:
Knut Erik Hagen

EXIF-data:
35 mm  -  1/100 sec  -  f/20  -  ISO 400

Doodlebugger
[NO] Loenga med resirkulert bru og stort tilbygg
Knut Erik Hagen (250)
Re: [NO] Loenga med resirkulert bru og stort tilbygg
Mads Eilertsen (85)
04. August 2020, kl. 12:07
Re: [NO] Loenga med resirkulert bru og stort tilbygg
Ronny Maarud (84)
04. August 2020, kl. 12:13
Våget meg ut en tur i nærområdet mellom regnbygene i dag og la turen ned til Loenga for å sjekke ut den resirkulerte brua.
Det har lenge stått igjen en halv motorvei bru over sporene på Loenga - de berørte myndigheter klarte ikke å bli enige om hvem som skulle ta regningen for å få den fjernet. Lenge så den ut til å bli permanent brukt som øvelsesområde for taggere og parkour utøvere.
Siden brua over sporene til Middelalderparken ble fjernet under Follobaneutbyggingen, har en ny forbindelse blitt etterlyst - spesielt siden utbyggingen ser ut til å trekke ut med noen år til. Noen kom på at det sto en nesten ferdig forbindelse over sporene og ventet på å bli brukt, det manglet bare en trapp opp/ned.
I sommer har ei trapp i forhåndsrustet metall kommet på plass, og jeg testet den i dag.

Ny trapp opp til gammel bru gir forbindelse over sporene på Loenga, 2.8.2020

Fotograf:
Knut Erik Hagen

EXIF-data:
35 mm  -  1/125 sec  -  f/22  -  ISO 400

Mads Eilertsen
Et godt trappeportrett er ikke å forakte.

Tilbygget til Loenga skiftestasjon begynner å ta form.
Når jeg sto på brua og prøvde å finne en god fotovinkel, ble jeg tilsnakket av et eldre ektepar som lurte på jeg visste hva nybygget var til.
På fleip sa jeg at det blir karantenestasjon for togreisende fra Sverige, herren takket høflig for svaret og vandret videre sammen med fruen mens han tegnet og forklarte. Mulig jeg startet et nytt rykte i dag.::glis::

Gamle Loenga skiftestasjon blir liten i forhold til nybygget, 2.8.2020

Fotograf:
Knut Erik Hagen

EXIF-data:
35 mm  -  1/100 sec  -  f/20  -  ISO 400

Doodlebugger
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[NO] Loenga med resirkulert bru og stort tilbygg Knut Erik Hagen 250 02. August 2020, kl. 19:08
Re: [NO] Loenga med resirkulert bru og stort tilbygg Mads Eilertsen 85 04. August 2020, kl. 12:07
Re: [NO] Loenga med resirkulert bru og stort tilbygg Ronny Maarud 84 04. August 2020, kl. 12:13

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn