Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
[SE] Vi tester Järnet
Ronny Maarud
01. October 2020, kl. 20:44
I kveldingen gjorde vi en liten test av Järnet på Trollhättan Centra station. Sist vi var inne der bar stedet preg av å ikke helt å ha kommet i orden, så da snudde vi i døra. Når jeg sprang forbi for et par dager siden så det litt mer innbydende ut, så i dag bestemte vi oss for å se hva stedet kunne by på.

Mye vegetarisk og vegansk på menyen, noe som sikkert er bra for den som velger den type matretter. Lite å velge på om man ser etter kjøtt.
Järnet er ikke stedet å besøke dersom du forventer en bred Á la Carte meny med solide kjøtt og fiskeretter. Det finnes heller ingen lunsj meny.
Vi savnet også noe søtt til kaffen.

Godt utvalg i vin og "prennevin" og øl fra lokale mindre bryggerier.

I kveld var stedet godt besøk, og det var ingen "forstyrrende" elementer som man ofte kan treffe på, på jernbanestasjoner. Både Kjøkkensjefen og jeg er litt tvilende til servitørens kvaliteter.
På et slik sted med lite med sitteplasser, er det antagelig veldig bra om den som velger å arbeide på stedet, er like rund som ei tønne Cognac,

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Vindu mot Järnet i Trollhättan, 20.8.2020

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 5D Mark III
200 mm  -  1/640 sec  -  f/10  -  ISO 1000

Plassering i gallerierne:
Sverige > Järnvägsrestauranger / Restaurangvagnsmenyer > Bergslagsbanan > Järnet [Trollhättan Central]

Jambalaya.
Ris, reker, chorizo, kylling, lime, chili og eple !
Kostet 149 kroner.
Egentlig ikke verken fugl eller fisk, selv om en av ingrediensene var kylling.
Smakte godt, men den appellerte ikke til å bestilles en gang til.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.

Jambalaya på Järnet i Trollhättan, 1.10.2020

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
samsung, SM-G975F
4.32 mm  -  1/10 sec  -  f/1.5  -  ISO 800

Sverige > Järnvägsrestauranger / Restaurangvagnsmenyer > Bergslagsbanan > Järnet [Trollhättan Central]

Guaca
Guacamole, nachochips, majs, en eller annen form for sopp (uviss hvilken, håper kjøkkenet vet) priklet rødløk og salat.
Kostet 119 kroner
Knastrende god med tynn bunn, slik pizza skal være.
Helt OK bekjentskap, kan definitivt bestille en slik en gang til.

Pizza Guaca servert på Järnet, 1.10.2020

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
samsung, SM-G975F
4.32 mm  -  1/10 sec  -  f/1.5  -  ISO 500

Lennart Gustafsson
Det kan även jag tänka mej

Beklager at bildet av Kjøkkensjefens Guaca ikke helt holder mål, men jeg unnskylder meg med at jeg ikke kjenner kameraet beste funksjoner enda.

Hilsen Ronny.

Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke. (Pacta sunt servanda !)

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Old truckers never die, they just smell that way
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

[SE] Vi tester Järnet
Ronny Maarud (142)
I kveldingen gjorde vi en liten test av Järnet på Trollhättan Centra station. Sist vi var inne der bar stedet preg av å ikke helt å ha kommet i orden, så da snudde vi i døra. Når jeg sprang forbi for et par dager siden så det litt mer innbydende ut, så i dag bestemte vi oss for å se hva stedet kunne by på.

Mye vegetarisk og vegansk på menyen, noe som sikkert er bra for den som velger den type matretter. Lite å velge på om man ser etter kjøtt.
Järnet er ikke stedet å besøke dersom du forventer en bred Á la Carte meny med solide kjøtt og fiskeretter. Det finnes heller ingen lunsj meny.
Vi savnet også noe søtt til kaffen.

Godt utvalg i vin og "prennevin" og øl fra lokale mindre bryggerier.

I kveld var stedet godt besøk, og det var ingen "forstyrrende" elementer som man ofte kan treffe på, på jernbanestasjoner. Både Kjøkkensjefen og jeg er litt tvilende til servitørens kvaliteter.
På et slik sted med lite med sitteplasser, er det antagelig veldig bra om den som velger å arbeide på stedet, er like rund som ei tønne Cognac,

Vindu mot Järnet i Trollhättan, 20.8.2020

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 5D Mark III
200 mm  -  1/640 sec  -  f/10  -  ISO 1000

Jambalaya.
Ris, reker, chorizo, kylling, lime, chili og eple !
Kostet 149 kroner.
Egentlig ikke verken fugl eller fisk, selv om en av ingrediensene var kylling.
Smakte godt, men den appellerte ikke til å bestilles en gang til.

Jambalaya på Järnet i Trollhättan, 1.10.2020

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
samsung, SM-G975F
4.32 mm  -  1/10 sec  -  f/1.5  -  ISO 800

Guaca
Guacamole, nachochips, majs, en eller annen form for sopp (uviss hvilken, håper kjøkkenet vet) priklet rødløk og salat.
Kostet 119 kroner
Knastrende god med tynn bunn, slik pizza skal være.
Helt OK bekjentskap, kan definitivt bestille en slik en gang til.

Pizza Guaca servert på Järnet, 1.10.2020

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
samsung, SM-G975F
4.32 mm  -  1/10 sec  -  f/1.5  -  ISO 500

Lennart Gustafsson
Det kan även jag tänka mej

Beklager at bildet av Kjøkkensjefens Guaca ikke helt holder mål, men jeg unnskylder meg med at jeg ikke kjenner kameraet beste funksjoner enda.

Hilsen Ronny.

Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke. (Pacta sunt servanda !)

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Old truckers never die, they just smell that way
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

Emne Forfatter Vist Lagt inn
[SE] Vi tester Järnet Ronny Maarud 142 01. October 2020, kl. 20:44

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn