Ståle Ualand
26. January 2021, kl. 20:34
Sören Svensson
Det är möjligt jag missuppfattat frågan. Jag har lite svårt att förstå jämförelsen med Tme och BR 187 nämligen.
Jag har dock en del kunskap om busstrafik och har läst in och viss praktik för många år sedan. Om det är ungefär samma prövning så prövas företaget Grenland och de som är trafikansvariga. Dessutom om Grenland skött sina åtaganden. Om vi jämför ditt resonemang skulle man pröva om Green Cargo betalat skatt och om företrädare för detta är lämpliga som trafikansvariga. Var det så Du menade ?
Tme 1513 92860001513-7 är godkänt i Sverige 2020-05-26
Nei, jeg tenker ikke på verken godkjenning av eier eller materiellet.
Det Cargonet gjorde var å melde fra til Statens Jernbanetilsyn at de tok i bruk/ville ta i bruk kjøretøy som for Cargonet sin del var nye i parken. Godkjenning for drift i Norge var enten besørget eller ble besørget av andre.
Likeledes ville jeg tro at Grenland Rail ville melde fra til Statens Jernbanetilsyn at de hadde for hensikt å ta i bruk kjøretøy som de ikke har vært operatør for før.
Jeg har det for meg at operatørene plikter å melde fra til tilsynet når det skjer endringer i driften mv. Dette gjelder i alle fall driftens omfang og i og med at Cargonet bruker krefter på slike meldinger så vil jeg tro at de kanskje burde meldt i fra dersom de planlegger å ta i bruk 5 stk EL15.
Ny godkjenning av lokomotivet behøves ikke med mindre det blir gjort endringer på selve lokomotivet.
Ståle Ualand
Jernbanet.netGO=150 poeng