Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [NO] Kryssing på Grindvold
Ronny Maarud
27. January 2021, kl. 23:18
Odd Eeg
Heisann, det bildet hadde jeg helt glemt. Trur nok jeg hadde blitt hakket mer enn engstelig om det signalbildet hadde blitt stående. Ikke godt å vite hva slags signal som ville blitt vist mot motgående tog heller.
Nå er reglen rimelig klare på hva vi skal gjøre i sånne tilfeller: stopp. For egen del vil jeg legge til at jeg nok ville sikra at det var fri rømningsvei ut av førerrommet. Bare sånn i alle tilfellers skyld liksom.

Jeg kan forstå at man leter etter rømningsvei om man får den signalkombinasjonen.
Det var egentlig mest lyset fra møtende tog i kontaktledningen som gjorde at jeg ble sittende å glo på bildet.

Hilsen Ronny.

Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke. (Pacta sunt servanda !)

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Old truckers never die, they just smell that way
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

[NO] Kryssing på Grindvold
Ronny Maarud (94)
27. January 2021, kl. 22:42
Odd Eeg (41)
27. January 2021, kl. 23:08
Ronny Maarud (33)
Odd Eeg
Heisann, det bildet hadde jeg helt glemt. Trur nok jeg hadde blitt hakket mer enn engstelig om det signalbildet hadde blitt stående. Ikke godt å vite hva slags signal som ville blitt vist mot motgående tog heller.
Nå er reglen rimelig klare på hva vi skal gjøre i sånne tilfeller: stopp. For egen del vil jeg legge til at jeg nok ville sikra at det var fri rømningsvei ut av førerrommet. Bare sånn i alle tilfellers skyld liksom.

Jeg kan forstå at man leter etter rømningsvei om man får den signalkombinasjonen.
Det var egentlig mest lyset fra møtende tog i kontaktledningen som gjorde at jeg ble sittende å glo på bildet.

Hilsen Ronny.

Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke. (Pacta sunt servanda !)

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Old truckers never die, they just smell that way
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

Emne Forfatter Vist Lagt inn
[NO] Kryssing på Grindvold Ronny Maarud 94 27. January 2021, kl. 22:42
Re: [NO] Kryssing på Grindvold Odd Eeg 41 27. January 2021, kl. 23:08
Re: [NO] Kryssing på Grindvold Ronny Maarud 33 27. January 2021, kl. 23:18

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn