Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
[SE] Trikkene i Lund står med flate hjul
Knut Erik Hagen
23. February 2021, kl. 10:33
Yngve Øines
Knut Erik Hagen
Trikkene i Lund står med hjulslag etter nødbremsing for bilister som ikke er vant til å ha vikeplikt for trikk.
Dessverre har ikke verkstedet i Lund hjuldreiebenk som kan få avrundet hjulene.
Så nå kjøres boggier fra Lund til Oslo Sporveiers verksted for å få dreiet hjulene runde igjen.
Da får verkstedet i Oslo litt forhåndstrening på å dreie på CAF boggier - hjuldreiebenken er vel plassert på Grefsen?
Flate hjul fra Lund til Oslo

"Oslo Sporveier" til og med; det er et par år siden.

Uansett; er ikke Göteborg nærmere?

Jeg vokste opp med basen til Oslo Sporveier på Holtet i nabolaget - nå er det vel Sporveien som er offisielt navn.
Så jeg burde ha skrevet Sporveien i Oslo sitt verksted for å vise at jeg følger med i tiden.
Oslo er nok nærmeste by som har CAF Urbos - litt sent å tenke på å skaffe seg avtale om hjuldreiing når trikkene står der med flate hjul.

Doodlebugger

Oppdatert 2 gang(er). Siste gang oppdatert 23.02.2021 10:34 av Knut Erik Hagen.
Knut Erik Hagen (182)
23. February 2021, kl. 03:08
Re: [SE] Trikkene i Lund står med flate hjul
Yngve Øines (99)
23. February 2021, kl. 08:49
Knut Andvord (98)
23. February 2021, kl. 08:51
Knut Erik Hagen (94)
Christoph Aders (82)
23. February 2021, kl. 16:36
Knut Andvord (73)
23. February 2021, kl. 16:38
Yngve Øines
Knut Erik Hagen
Trikkene i Lund står med hjulslag etter nødbremsing for bilister som ikke er vant til å ha vikeplikt for trikk.
Dessverre har ikke verkstedet i Lund hjuldreiebenk som kan få avrundet hjulene.
Så nå kjøres boggier fra Lund til Oslo Sporveiers verksted for å få dreiet hjulene runde igjen.
Da får verkstedet i Oslo litt forhåndstrening på å dreie på CAF boggier - hjuldreiebenken er vel plassert på Grefsen?
Flate hjul fra Lund til Oslo

"Oslo Sporveier" til og med; det er et par år siden.

Uansett; er ikke Göteborg nærmere?

Jeg vokste opp med basen til Oslo Sporveier på Holtet i nabolaget - nå er det vel Sporveien som er offisielt navn.
Så jeg burde ha skrevet Sporveien i Oslo sitt verksted for å vise at jeg følger med i tiden.
Oslo er nok nærmeste by som har CAF Urbos - litt sent å tenke på å skaffe seg avtale om hjuldreiing når trikkene står der med flate hjul.

Doodlebugger

Oppdatert 2 gang(er). Siste gang oppdatert 23.02.2021 10:34 av Knut Erik Hagen.
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[SE] Trikkene i Lund står med flate hjul Knut Erik Hagen 182 23. February 2021, kl. 03:08
Re: [SE] Trikkene i Lund står med flate hjul Yngve Øines 99 23. February 2021, kl. 08:49
Re: [SE] Trikkene i Lund står med flate hjul Knut Andvord 98 23. February 2021, kl. 08:51
[SE] Trikkene i Lund står med flate hjul Knut Erik Hagen 94 23. February 2021, kl. 10:33
Re: [SE] Trikkene i Lund står med flate hjul Christoph Aders 82 23. February 2021, kl. 16:36
Re: [SE] Trikkene i Lund står med flate hjul Knut Andvord 73 23. February 2021, kl. 16:38

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn