Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [SE] Snälltåget 3931, en kort rapport fra en reise med et langsomt Snälltåg
Ronny Maarud
16. May 2021, kl. 17:43
Bernt Talbrant
Tack för ännu ett trevligt reportage! I "normala" tider körde man hela tåg med de "nya" vagnarna och helgtåg med de f d SJ-vagnarna och R7.

Jag undrar lite vad du menar med att man bytt stolar i 2 kl-avdelningen i AB3K. I mina ögon är det de gamla vanliga stolarna. Redan vid den senaste uppfräschningen i SJ:s regi byttes överdelen av ryggstöden för att man skulle få bort de reglerbara (nåja...) nackkuddarna. Likadana stolar finns även i flera B1 m fl.

Takk for kommentaren, og takk for innspillet om stolene, Bernt.

Det jeg mente med at stolene var utbytt, er at disse jeg så på Snälltåget, ikke var slik utformet som jeg husker disse fra både vognene som gikk i "Skogsomloppet" i Värmland, og på Ofot / Malmbanan.
Mulig da at minnet mitt, som av og til liger en sveitserost, spiller meg et puss.
Skal grave litt i en filmrulle, for å se om jeg kan lage en kopi av stoltypen jeg hadde i mitt minne.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Snälltåget AB3K 4870 [Opprinnelige 2. klasse avdeling], 7.5.2021

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 5D Mark III
17 mm  -  1/25 sec  -  f/5  -  ISO 320

Plassering i gallerierne:
Sverige > Personvogner, std 60-tall > SJ ABo3 - AB3/B13 > ABo3 - AB3 4870

Hilsen Ronny.
#trainspottingbyronny

Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke. (Pacta sunt servanda !)

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

Re: [SE] Her er stolene jeg hadde i hukommelsen, Bernt
Ronny Maarud (53)
16. May 2021, kl. 19:09
16. May 2021, kl. 17:43
Bernt Talbrant
Tack för ännu ett trevligt reportage! I "normala" tider körde man hela tåg med de "nya" vagnarna och helgtåg med de f d SJ-vagnarna och R7.

Jag undrar lite vad du menar med att man bytt stolar i 2 kl-avdelningen i AB3K. I mina ögon är det de gamla vanliga stolarna. Redan vid den senaste uppfräschningen i SJ:s regi byttes överdelen av ryggstöden för att man skulle få bort de reglerbara (nåja...) nackkuddarna. Likadana stolar finns även i flera B1 m fl.

Takk for kommentaren, og takk for innspillet om stolene, Bernt.

Det jeg mente med at stolene var utbytt, er at disse jeg så på Snälltåget, ikke var slik utformet som jeg husker disse fra både vognene som gikk i "Skogsomloppet" i Värmland, og på Ofot / Malmbanan.
Mulig da at minnet mitt, som av og til liger en sveitserost, spiller meg et puss.
Skal grave litt i en filmrulle, for å se om jeg kan lage en kopi av stoltypen jeg hadde i mitt minne.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Snälltåget AB3K 4870 [Opprinnelige 2. klasse avdeling], 7.5.2021

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 5D Mark III
17 mm  -  1/25 sec  -  f/5  -  ISO 320

Plassering i gallerierne:
Sverige > Personvogner, std 60-tall > SJ ABo3 - AB3/B13 > ABo3 - AB3 4870

Hilsen Ronny.
#trainspottingbyronny

Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke. (Pacta sunt servanda !)

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

Emne Forfatter Vist Lagt inn
[SE] Snälltåget 3931, en kort rapport fra en reise med et langsomt Snälltåg Ronny Maarud 174 15. May 2021, kl. 08:17
Re: [SE] Snälltåget 3931, en kort rapport fra en reise med et langsomt Snälltåg Åge Jørstad 64 16. May 2021, kl. 02:11
Re: [SE] Snälltåget 3931, en kort rapport fra en reise med et langsomt Snälltåg Ronny Maarud 57 16. May 2021, kl. 08:10
Re: [SE] Snälltåget 3931, en kort rapport fra en reise med et langsomt Snälltåg Bernt Talbrant 50 16. May 2021, kl. 14:25
Re: [SE] Snälltåget 3931, en kort rapport fra en reise med et langsomt Snälltåg Ronny Maarud 48 16. May 2021, kl. 17:43
Re: [SE] Her er stolene jeg hadde i hukommelsen, Bernt Ronny Maarud 53 16. May 2021, kl. 19:09

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn