Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [SE] Tog som er vanskelige å fotografere
Mads Eilertsen
13. June 2021, kl. 15:22
Ronny Maarud
Mads Eilertsen
Her var det jo et helt spesielt lys. Fint kveldslys generelt, og herlig glød i vognene. Noen ganger er det slik at man kjenner et motiv, men vet at det bare er mulig å fotografere det på enkelte tider på døgnet eller i året.

Det er jo av naturen slik, at lysets variasjoner påvirkes av årstidene.
Det er veldig vanskelig å "flytte" motivet til lyset, det er noe enklere å flytte lyset mot motivet.

Jeg har jo veldig ofte i mine kreative stunder, forsøkt å leke med lyset på forskjellige tider av døgnet.
Jeg er ingen morgenfugl, derfor er det kveldslyset som har fått min interesse.

Antagelig er du enig med meg i, at den enkleste måte å utnytte forskjellig lys på, er å flytte benene.
Ofte klarer det seg med noen få meter.

Ja, lettere å flytte litt på skrotten enn på landskapet, sola, bygningene og togmateriellet. Ofte er det ikke så mye som skal til.
[SE] [NO] Tre tog som ikke er lette å fotografere
Ronny Maarud (311)
06. June 2021, kl. 23:46
[SE] Tog som er vanskelige å fotografere
Ronny Maarud (112)
11. June 2021, kl. 11:27
Mads Eilertsen (64)
11. June 2021, kl. 13:48
Ronny Maarud (58)
11. June 2021, kl. 15:33
Mads Eilertsen (46)
Ronny Maarud
Mads Eilertsen
Her var det jo et helt spesielt lys. Fint kveldslys generelt, og herlig glød i vognene. Noen ganger er det slik at man kjenner et motiv, men vet at det bare er mulig å fotografere det på enkelte tider på døgnet eller i året.

Det er jo av naturen slik, at lysets variasjoner påvirkes av årstidene.
Det er veldig vanskelig å "flytte" motivet til lyset, det er noe enklere å flytte lyset mot motivet.

Jeg har jo veldig ofte i mine kreative stunder, forsøkt å leke med lyset på forskjellige tider av døgnet.
Jeg er ingen morgenfugl, derfor er det kveldslyset som har fått min interesse.

Antagelig er du enig med meg i, at den enkleste måte å utnytte forskjellig lys på, er å flytte benene.
Ofte klarer det seg med noen få meter.

Ja, lettere å flytte litt på skrotten enn på landskapet, sola, bygningene og togmateriellet. Ofte er det ikke så mye som skal til.
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[SE] [NO] Tre tog som ikke er lette å fotografere Ronny Maarud 311 06. June 2021, kl. 23:46
[SE] Tog som er vanskelige å fotografere Ronny Maarud 112 11. June 2021, kl. 11:27
Re: [SE] Tog som er vanskelige å fotografere Mads Eilertsen 64 11. June 2021, kl. 13:48
Re: [SE] Tog som er vanskelige å fotografere Ronny Maarud 58 11. June 2021, kl. 15:33
Re: [SE] Tog som er vanskelige å fotografere Mads Eilertsen 46 13. June 2021, kl. 15:22

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn