Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: Til Ronny, Hva skjedde den 12 juni i Kongsvinger.
Ronny Maarud
12. June 2021, kl. 11:54
Johnny Hvitmyren
Altså Hva skjedde den 12 juni 1981 i Kongsvingertraktene?

Lett som en plett Johnny.

Det viktigste var at bror min fyller den 12 juni.

Ikke vanskelig å huske den 12 juni 1981 på Østlandet.
Natten mot 12 juni var det et riktig grisevær. Jeg sov med vinduet åpent i vanlig orden, våknet flere ganger av vinden, men tittet aldri ut. Ved 8 tida på morgenen ringte telefonen, det var en kvinne som jeg omgikk med på den tiden, som skulle vekke meg.
Hun var blid som ei lerke, og kunne fortelle at det var kommet nysnø over Slettefjell i Valdres og var veldig vakkert i solskinnet.
Jeg skulle hente en pensjonistgruppe i Ullensaker den dagen, og skulle kjøre disse til Grønolen Fjellgard ved Beitostølen.

Litt sjokkert ble, jeg da jeg tittet ut og så hva som hadde hendt i løpet av natta.
Det ble mye ødelagt skog vil jeg minnes, da snøen var av det tyngre slaget.

Vinterføre på det som den gang var Riksvei 2 den 12 juni tilhørte ikke normalen.

Hilsen Ronny.
#trainspottingbyronny

Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke. (Pacta sunt servanda !)

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

Til Ronny, Hva skjedde den 12 juni i Kongsvinger.
Johnny Hvitmyren (150)
12. June 2021, kl. 11:21
Ronny Maarud (119)
Johnny Hvitmyren (75)
12. June 2021, kl. 18:47
Johnny Hvitmyren
Altså Hva skjedde den 12 juni 1981 i Kongsvingertraktene?

Lett som en plett Johnny.

Det viktigste var at bror min fyller den 12 juni.

Ikke vanskelig å huske den 12 juni 1981 på Østlandet.
Natten mot 12 juni var det et riktig grisevær. Jeg sov med vinduet åpent i vanlig orden, våknet flere ganger av vinden, men tittet aldri ut. Ved 8 tida på morgenen ringte telefonen, det var en kvinne som jeg omgikk med på den tiden, som skulle vekke meg.
Hun var blid som ei lerke, og kunne fortelle at det var kommet nysnø over Slettefjell i Valdres og var veldig vakkert i solskinnet.
Jeg skulle hente en pensjonistgruppe i Ullensaker den dagen, og skulle kjøre disse til Grønolen Fjellgard ved Beitostølen.

Litt sjokkert ble, jeg da jeg tittet ut og så hva som hadde hendt i løpet av natta.
Det ble mye ødelagt skog vil jeg minnes, da snøen var av det tyngre slaget.

Vinterføre på det som den gang var Riksvei 2 den 12 juni tilhørte ikke normalen.

Hilsen Ronny.
#trainspottingbyronny

Å tråkke opp en sti, går mye fortere dersom man er flere til å tråkke. (Pacta sunt servanda !)

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Ronny Maarud / YouTube

Instagram

Emne Forfatter Vist Lagt inn
Til Ronny, Hva skjedde den 12 juni i Kongsvinger. Johnny Hvitmyren 150 12. June 2021, kl. 11:21
Re: Til Ronny, Hva skjedde den 12 juni i Kongsvinger. Ronny Maarud 119 12. June 2021, kl. 11:54
Re: Til Ronny, Hva skjedde den 12 juni i Kongsvinger. Johnny Hvitmyren 75 12. June 2021, kl. 18:47

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn