Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: Solblender?
Svein Julton
14. June 2021, kl. 19:02
Mads Eilertsen
Interessante bilder. Men bruker du en solblender som ikke passer helt? De to første bildene har et hjørne som ikke ser helt bra ut. Jeg observerte det samme på et par andre av dine nylige bilder.
Jo jeg har solbleder på, men det er ikke den som er problemet. Antagelig har sensor i kamera forskjøvet seg litt, vet ikke helt, men Olympus har den teorien. Linsa er sjekket og er i orden. Derfor har jeg bestilt nytt kamera, det var for kostbart å reparere EP-3'n. Får det forhåpentligvis denne uka.
I bunn og grunn må jeg beskjære nesten alle bildene pga dette, noen mer enn andre. Bruker jeg noen andre linser uten solblender, er det enda verre! Derfor har noen bilder sluppen gjennom egensensuren.
[NO] Nedlagte stasjoner og holdeplasser på Numedalsbanen, del-11
Svein Julton (149)
14. June 2021, kl. 13:34
Solblender?
Mads Eilertsen (76)
14. June 2021, kl. 18:46
Re: Solblender?
Svein Julton (76)
Mads Eilertsen
Interessante bilder. Men bruker du en solblender som ikke passer helt? De to første bildene har et hjørne som ikke ser helt bra ut. Jeg observerte det samme på et par andre av dine nylige bilder.
Jo jeg har solbleder på, men det er ikke den som er problemet. Antagelig har sensor i kamera forskjøvet seg litt, vet ikke helt, men Olympus har den teorien. Linsa er sjekket og er i orden. Derfor har jeg bestilt nytt kamera, det var for kostbart å reparere EP-3'n. Får det forhåpentligvis denne uka.
I bunn og grunn må jeg beskjære nesten alle bildene pga dette, noen mer enn andre. Bruker jeg noen andre linser uten solblender, er det enda verre! Derfor har noen bilder sluppen gjennom egensensuren.
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[NO] Nedlagte stasjoner og holdeplasser på Numedalsbanen, del-11 Svein Julton 149 14. June 2021, kl. 13:34
Solblender? Mads Eilertsen 76 14. June 2021, kl. 18:46
Re: Solblender? Svein Julton 76 14. June 2021, kl. 19:02

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn