Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [NO] Noen andre skinnefester til galleriet
Ronny Maarud
27. July 2021, kl. 11:09
Man må ha inngående kjennskap til disse forskjellige typer fester for å kunne døpe disse til rett produktnavn. Jeg føler meg langt fra overbevist om at vi har rett navn på alle disse skinnefestene.
Jeg er heller ingen ekspert på dette, derfor vil jeg henstille til at vi alle ofrer litt tid til å lese en del faglitteratur, i forbindelse med at vi ønsker å vise bilder av forskjellige tekniske innretninger brukt på jernbanen

På betongsviller ved nyanlegg og sporombygging har jeg lest meg til at det skal brukes :
· Pandrol Fastclip
· Pandrol e2039 (sporveksler og på bruer)

Befestigelse som skal anvendes i sporkonstruksjoner på tresviller ved sporombygging og nyanlegg er:
· Pandrol e 1877
· Pandrol e 2039

Jeg gambler på at brubildene fra Lågen viser Pandrol e 2039, men som sagt er jeg langt fra sikker på at det er rett.

Det er begrenset med tid som jeg ønsker å bruke på å lese meg inn på alle teknikaliteter som omgir jernbanen. Derfor denne bønn om at vi alle leser oss litt inn på hva vi viser bilder av, eller ENDA bedre, spør noen som vi med sikkerhet vet at er faglig dyktig på områdene vi ønsker å formidle bilder av.

Hilsen Ronny.

“Nobody can guarantee a company or a concept eternal life, but no one can accuse me of not having tried to.”
["Ingvar Kamprad, 1926-2018, founder of IKEA."]

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Ronny Maarud / YouTube
trainspottingbyronny
[NO] Noen andre skinnefester til galleriet
Svein Julton (167)
22. July 2021, kl. 16:32
Ronny Maarud (77)
Svein Julton (47)
01. August 2021, kl. 18:29
Patrick Austvik (48)
27. July 2021, kl. 19:45
Ronny Maarud (41)
27. July 2021, kl. 19:52
Patrick Austvik (44)
28. July 2021, kl. 09:53
Ronny Maarud (35)
28. July 2021, kl. 09:56
Man må ha inngående kjennskap til disse forskjellige typer fester for å kunne døpe disse til rett produktnavn. Jeg føler meg langt fra overbevist om at vi har rett navn på alle disse skinnefestene.
Jeg er heller ingen ekspert på dette, derfor vil jeg henstille til at vi alle ofrer litt tid til å lese en del faglitteratur, i forbindelse med at vi ønsker å vise bilder av forskjellige tekniske innretninger brukt på jernbanen

På betongsviller ved nyanlegg og sporombygging har jeg lest meg til at det skal brukes :
· Pandrol Fastclip
· Pandrol e2039 (sporveksler og på bruer)

Befestigelse som skal anvendes i sporkonstruksjoner på tresviller ved sporombygging og nyanlegg er:
· Pandrol e 1877
· Pandrol e 2039

Jeg gambler på at brubildene fra Lågen viser Pandrol e 2039, men som sagt er jeg langt fra sikker på at det er rett.

Det er begrenset med tid som jeg ønsker å bruke på å lese meg inn på alle teknikaliteter som omgir jernbanen. Derfor denne bønn om at vi alle leser oss litt inn på hva vi viser bilder av, eller ENDA bedre, spør noen som vi med sikkerhet vet at er faglig dyktig på områdene vi ønsker å formidle bilder av.

Hilsen Ronny.

“Nobody can guarantee a company or a concept eternal life, but no one can accuse me of not having tried to.”
["Ingvar Kamprad, 1926-2018, founder of IKEA."]

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Ronny Maarud / YouTube
trainspottingbyronny
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[NO] Noen andre skinnefester til galleriet Svein Julton 167 22. July 2021, kl. 16:32
Re: [NO] Noen andre skinnefester til galleriet Ronny Maarud 77 27. July 2021, kl. 11:09
Re: [NO] Noen andre skinnefester til galleriet Svein Julton 47 01. August 2021, kl. 18:29
Re: [NO] Jeg har en sterk oppfordring som jeg håper vi kan komme overens om alle sammen Ronny Maarud 54 01. August 2021, kl. 18:42
Re: [NO] Noen andre skinnefester til galleriet Patrick Austvik 48 27. July 2021, kl. 19:45
Re: [NO] Noen andre skinnefester til galleriet Ronny Maarud 41 27. July 2021, kl. 19:52
Re: [NO] Noen andre skinnefester til galleriet Patrick Austvik 44 28. July 2021, kl. 09:53
Re: [NO] Noen andre skinnefester til galleriet Ronny Maarud 35 28. July 2021, kl. 09:56

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn