Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [NO] Initiativ til ibruktakelse av "glemt " jernbanestrekning for persontog
Knut Erik Hagen
24. July 2021, kl. 15:20
Knut Andvord
Knut Erik Hagen
Jeg kan ikke se for meg noen særlig trafikk mellom Hadeland og Lillestrøm.

Har mer tro på lokaltog Lillestrøm - Alna - Grefsen - Kjelsås
Tror det samme, kan jo evt taktes så det passer med Gjøvikbanen. Men de har vel ofte kryssing på Kjelsås og da blir vel Kjelsås lite egnet som endestopp

Grefsen kan bli et nytt knutepunkt mellom tog, T-bane, trikk og buss ved å få på plass en bru over alle sporene, så de som skal bytte slipper å gå så langt.
Kan også være mulig å få til en holdeplass for toget på strekningen mellom Økern og Løren.

Ved Kjelsås burde det gå an å finne plass til et buttspor eller to langs strekningen mellom Teknisk Museum og Vannrenseanlegget for å snu togene.
Det kan se ut til å ha vært spor der det nå er utfartsparkering.

Doodlebugger
Re: [NO] Initiativ til ibruktakelse av "glemt " jernbanestrekning for persontog
Kjetil R. Jørgensen (82)
24. July 2021, kl. 20:35
24. July 2021, kl. 15:20
Knut Andvord
Knut Erik Hagen
Jeg kan ikke se for meg noen særlig trafikk mellom Hadeland og Lillestrøm.

Har mer tro på lokaltog Lillestrøm - Alna - Grefsen - Kjelsås
Tror det samme, kan jo evt taktes så det passer med Gjøvikbanen. Men de har vel ofte kryssing på Kjelsås og da blir vel Kjelsås lite egnet som endestopp

Grefsen kan bli et nytt knutepunkt mellom tog, T-bane, trikk og buss ved å få på plass en bru over alle sporene, så de som skal bytte slipper å gå så langt.
Kan også være mulig å få til en holdeplass for toget på strekningen mellom Økern og Løren.

Ved Kjelsås burde det gå an å finne plass til et buttspor eller to langs strekningen mellom Teknisk Museum og Vannrenseanlegget for å snu togene.
Det kan se ut til å ha vært spor der det nå er utfartsparkering.

Doodlebugger
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[NO] Initiativ til ibruktakelse av "glemt " jernbanestrekning for persontog Arne Lie 233 24. July 2021, kl. 14:02
Re: [NO] Initiativ til ibruktakelse av "glemt " jernbanestrekning for persontog Ronny Maarud 107 24. July 2021, kl. 14:29
[NO] Initiativ til ibruktakelse av "glemt " jernbanestrekning for persontog Knut Erik Hagen 100 24. July 2021, kl. 14:32
Re: [NO] Initiativ til ibruktakelse av "glemt " jernbanestrekning for persontog Knut Andvord 98 24. July 2021, kl. 14:38
Re: [NO] Initiativ til ibruktakelse av "glemt " jernbanestrekning for persontog Knut Erik Hagen 90 24. July 2021, kl. 15:20
Re: [NO] Initiativ til ibruktakelse av "glemt " jernbanestrekning for persontog Kjetil R. Jørgensen 82 24. July 2021, kl. 20:35
Re: [NO] Initiativ til ibruktakelse av "glemt " jernbanestrekning for persontog Ronny Maarud 70 24. July 2021, kl. 17:23
Re: [NO] Initiativ til ibruktakelse av "glemt " jernbanestrekning for persontog Knut Erik Hagen 85 24. July 2021, kl. 19:08

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn