Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [NO/SE] Dette begynte med GM gruppen
Ronny Maarud
27. July 2021, kl. 10:00
Denne offentlige og store misnøyen med Statens Jernbanetilsyn i jernbane entusiastmiljøet begynte vel opprinnelig med at GM gruppen fikk en del pålegg, som etter hvert førte til stopp i trafikken ?
Fra det tidspunkt og fram til dagens dato observerer vi fra tid til annen visse ytringer om at man ikke har tillit til dette statlige tilsynsorgan, satt til å overvåke jernbanedriften i Norge.

Vi har flere viktige tilsynsorgan i Norge, noen av disse får også en smule flatterende omtale i blant.
Jeg tror dog at vi skal være glade for at disse tilsyn finnes.

Nå er sikkert navnene endret, men vi har et Helsetilsyn, Biltilsyn, Luftfartstilsyn, Kringkastingsråd, Datatilsyn og flere med disse. I sum tror jeg at vi skal glede oss over at disse finnes, selv om du ikke klarer førerprøven på første forsøk.

Hilsen Ronny.

“Nobody can guarantee a company or a concept eternal life, but no one can accuse me of not having tried to.”
["Ingvar Kamprad, 1926-2018, founder of IKEA."]

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Ronny Maarud / YouTube
trainspottingbyronny
[NO/SE] Da tar vi dette langsomt en gang til...
Arne Lie (294)
26. July 2021, kl. 18:53
Re: [NO/SE] Da tar vi dette langsomt en gang til...
Arne Aaeng (155)
26. July 2021, kl. 22:06
Re: [NO/SE] Da tar vi dette langsomt en gang til...
Arne Lie (147)
27. July 2021, kl. 09:37
Re: [NO/SE] Dette begynte med GM gruppen
Ronny Maarud (148)
Denne offentlige og store misnøyen med Statens Jernbanetilsyn i jernbane entusiastmiljøet begynte vel opprinnelig med at GM gruppen fikk en del pålegg, som etter hvert førte til stopp i trafikken ?
Fra det tidspunkt og fram til dagens dato observerer vi fra tid til annen visse ytringer om at man ikke har tillit til dette statlige tilsynsorgan, satt til å overvåke jernbanedriften i Norge.

Vi har flere viktige tilsynsorgan i Norge, noen av disse får også en smule flatterende omtale i blant.
Jeg tror dog at vi skal være glade for at disse tilsyn finnes.

Nå er sikkert navnene endret, men vi har et Helsetilsyn, Biltilsyn, Luftfartstilsyn, Kringkastingsråd, Datatilsyn og flere med disse. I sum tror jeg at vi skal glede oss over at disse finnes, selv om du ikke klarer førerprøven på første forsøk.

Hilsen Ronny.

“Nobody can guarantee a company or a concept eternal life, but no one can accuse me of not having tried to.”
["Ingvar Kamprad, 1926-2018, founder of IKEA."]

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Ronny Maarud / YouTube
trainspottingbyronny
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[NO/SE] Da tar vi dette langsomt en gang til... Arne Lie 294 26. July 2021, kl. 18:53
Re: [NO/SE] Da tar vi dette langsomt en gang til... Arne Aaeng 155 26. July 2021, kl. 22:06
Re: [NO/SE] Da tar vi dette langsomt en gang til... Arne Lie 147 27. July 2021, kl. 09:37
Re: [NO/SE] Dette begynte med GM gruppen Ronny Maarud 148 27. July 2021, kl. 10:00
Re: [NO/SE] Jeg venter spent på reaksjonen på Arne Lie sin oppdatering ! Ronny Maarud 130 29. July 2021, kl. 11:28

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn