Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [NO] Hvilke undersøkelser er gjort rundt dette motivet ?
Svein Julton
16. October 2021, kl. 12:52
Ronny Maarud
Jeg venter i spenning på en forklaring til hvilke undersøkelser som er gjort i forbindelse med dokumentasjonen av dette motivet. Finnes det noen god årsak til at dette bildet er lastet opp i dag ?
Jeg vil gjerne ta del av hvilken form for research som er gjort i forbindelse med bildet.

Hva er det vi ser ?
Hvordan kan du være sikker på at dette er hva du kaller "Fuglekasse" ?
Hvordan kom du fram til akkurat dette ?

Men jeg vil gjerne ha en god forklaring, til hva det er vi ser !

Ha en fortreffelig helg.

Ved Holtsås på Sørlandsbanen, er det en planovergang med en "Enkel varsellampe" med nynorsk tekst, som kunne passe inn på hylleplassen "Fysisk sikring og varselskilt ved private planoverganger > Enkel varsellampe"
Bildet ble postet og samme dag ble det spurt om stolpen bak i bildet
Tok du bilder av stolpen helt til høyre i bildet fra Holtsås? Det mener jeg er den gamle "fuglekassen" for den gang det var flaggstasjon. Ser ikke ut som det er noe særlig igjen av den.

Det kunne jeg ikke svare på.

Tog 12902 skulle passere og ha et opphold på Nordagutu i går og tenkte igjen at det var et 76-sett. Holtsås ligger på veien mot Nordagutu og jeg kjørte oppom for å ta bilde av "Fuglekassa". Men hva det er og hvorfor den står der, det har jeg ingen kunnskap, annet enn det som ble skrevet samme dag jeg postet bildet.
Derfor postet jeg også bildet uten at det skulle lagres i galleriet, fordi det kun var til info for vedkommende om hva som det ble spurt om. Hadde jeg hatt PM, SMS eller E-post til vedkommende, kunne jeg jo ha sendt bildet den veien.
[NO] Sikring og informasjon, del-3
Svein Julton (218)
13. October 2021, kl. 09:36
Re: [NO] Sikring og informasjon, del-3
Jon-Andreas Sognnæs (102)
13. October 2021, kl. 21:04
Svein Julton (62)
14. October 2021, kl. 11:55
Svein Julton (71)
15. October 2021, kl. 18:21
[NO] Hvilke undersøkelser er gjort rundt dette motivet ?
Ronny Maarud (89)
15. October 2021, kl. 19:26
Johnny Hvitmyren (71)
15. October 2021, kl. 21:00
Ronny Maarud (64)
15. October 2021, kl. 21:16
Svein Julton (72)
Ronny Maarud (63)
16. October 2021, kl. 13:29
Jon-Andreas Sognnæs (62)
16. October 2021, kl. 17:26
Svein Julton (59)
16. October 2021, kl. 17:45
Ronny Maarud
Jeg venter i spenning på en forklaring til hvilke undersøkelser som er gjort i forbindelse med dokumentasjonen av dette motivet. Finnes det noen god årsak til at dette bildet er lastet opp i dag ?
Jeg vil gjerne ta del av hvilken form for research som er gjort i forbindelse med bildet.

Hva er det vi ser ?
Hvordan kan du være sikker på at dette er hva du kaller "Fuglekasse" ?
Hvordan kom du fram til akkurat dette ?

Men jeg vil gjerne ha en god forklaring, til hva det er vi ser !

Ha en fortreffelig helg.

Ved Holtsås på Sørlandsbanen, er det en planovergang med en "Enkel varsellampe" med nynorsk tekst, som kunne passe inn på hylleplassen "Fysisk sikring og varselskilt ved private planoverganger > Enkel varsellampe"
Bildet ble postet og samme dag ble det spurt om stolpen bak i bildet
Tok du bilder av stolpen helt til høyre i bildet fra Holtsås? Det mener jeg er den gamle "fuglekassen" for den gang det var flaggstasjon. Ser ikke ut som det er noe særlig igjen av den.

Det kunne jeg ikke svare på.

Tog 12902 skulle passere og ha et opphold på Nordagutu i går og tenkte igjen at det var et 76-sett. Holtsås ligger på veien mot Nordagutu og jeg kjørte oppom for å ta bilde av "Fuglekassa". Men hva det er og hvorfor den står der, det har jeg ingen kunnskap, annet enn det som ble skrevet samme dag jeg postet bildet.
Derfor postet jeg også bildet uten at det skulle lagres i galleriet, fordi det kun var til info for vedkommende om hva som det ble spurt om. Hadde jeg hatt PM, SMS eller E-post til vedkommende, kunne jeg jo ha sendt bildet den veien.
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[NO] Sikring og informasjon, del-3 Svein Julton 218 13. October 2021, kl. 09:36
Re: [NO] Sikring og informasjon, del-3 Jon-Andreas Sognnæs 102 13. October 2021, kl. 21:04
Re: [NO] Sikring og informasjon, del-3 Svein Julton 62 14. October 2021, kl. 11:55
Re: [NO] Sikring og informasjon, del-3 Svein Julton 71 15. October 2021, kl. 18:21
[NO] Hvilke undersøkelser er gjort rundt dette motivet ? Ronny Maarud 89 15. October 2021, kl. 19:26
Re: [NO] Hvilke undersøkelser er gjort rundt dette motivet ? Johnny Hvitmyren 71 15. October 2021, kl. 21:00
Re: [NO] Hvilke undersøkelser er gjort rundt dette motivet ? Ronny Maarud 64 15. October 2021, kl. 21:16
Re: [NO] Hvilke undersøkelser er gjort rundt dette motivet ? Svein Julton 72 16. October 2021, kl. 12:52
Re: [NO] Hvilke undersøkelser er gjort rundt dette motivet ? Ronny Maarud 63 16. October 2021, kl. 13:29
Re: [NO] Sikring og informasjon, del-3 Jon-Andreas Sognnæs 62 16. October 2021, kl. 17:26
Re: [NO] Sikring og informasjon, del-3 Svein Julton 59 16. October 2021, kl. 17:45

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn