Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Re: [NO]El15 Bilder
Ronny Maarud
23. October 2021, kl. 05:05
Knut Erik Hagen
Som du ser, så er vi mange Hagen i Norge - etter diverse forvekslinger har jeg forståelse for at noen av oss velger å bruke et mer uvanlig etternavn.

Du må gjerne forsøke å bortforklare så mange ganger du vil.

Saken er så enkel som at jeg har hatt fulgt litt ekstra med på denne brukeren i en lang periode. Årsaken til min nysgjerrighet er et tilbakevendende mønster i spørsmålstillingene. Det er utvist spesiell interesse for innpassering av diverse typer tog, fra utlandet og eller fra strekninger innen Norge.
Når den typen spørsmål står for det meste av en brukers aktivitet, så er det anledning å spørre hvorfor man har denne spesielle interesse.
Det er hva jeg har gjort !

Hvorfor gjorde jeg så denne undersøkelse ?
Jo, det er flere ganger framkommet påstander her i Postvogna at Jernbane.Net brukes som en av kildene til Graffiti malere i Norge. Jeg er ikke mer blåøyd enn at jeg forstår at Graffiti malere som oss vanlige jernbane interesserte har flere kilder når noe interessant dukker opp.

For noen uker siden oppdaget jeg en sammenheng mellom to aktive brukerkontoer på to forskjellige jernbane sider, på den ene opptrådde personen under navnet Hagen, under det andre nettstedet med navnet Schneider.

Dette hadde vært en IKKE sak allerede første gang jeg forsøkte å nøste i dette. Dessverre valgte Casper Hagen Schneider å vri seg unna enkle spørsmål, og dermed ble det tilslutt to parallelle tråder om navnebruken.

Selv en 14 åring må lære seg å forstå at det finnes konsekvenser av sine handlinger.
Konsekvensen her er heldigvis veldig begrenset i dette tilfellet.

Jeg har fått vite det jeg ville vite, etter mye om og men.
Jeg kan avskrive tankene om at det finnes en kunstmaler i Årnes området som bruker Jernbane.Net som en av sine kilder.

Dersom jeg hadde valgt å spørre rett ut om Casper Schneider var graffiti maler, hadde jeg etter mine normer opptrådd kritikkverdig.
Det hadde jo vært å krenke en annen person på det grøvste.
Jeg beklager Hagen, men jeg fungerer ikke på den måten, selv jeg er i besittelse av en smule takt og tone.

En annen side av denne saken er at personen vi nå diskuterer i tråden bekrefter at denne er mindreårig.
I et spesifikk avsnitt i brukerreglene kan vi lese:

Hvem kan registrere seg på Jernbane.Net ?
Den som er fylt 18 år ved registreringstidspunktet kan registrere seg som deltager på Jernbane.Net.
Dersom du er under 18 år og ønsker å registrere deg på nettstedet, må du ha tillatelse til dette av en av dine foresatte.
Ved å godta Jernbane.Net´s regler for bruk av nettstedet, bekrefter du samtidig at du er over 18 år, ved tidspunktet for registreringen.

Jeg kan ikke se at jeg har fått noen henvendelse fra foresatte i forbindelse med denne registreringen.
Akkurat det er heller ingen stor skandale og sak, sett gjennom mine briller.
Jeg har vel mer enn en gang påpekt at vi skal slå ring om ungdommen, men ungdommen må også lære seg at det finnes et samband mellom sannhet og konsekvens.

Knut Erik Hagen
Når det gjelder bildedeling, så er jeg ganske slepphendt med mine egne bilder til gode formål.

Hvor og hvorfor du deler bilder har INTET med denne saken å gjøre.

Knut Erik Hagen
At en ungdom vil lære seg å bruke tegneprogram på PC er etter min mening et godt formål, så langt har jeg ikke blitt ordentlig venner med AutoCAD.
Jeg har ikke satt opp en egen hjemmeside eller Flickr konto, men synes at WeTransfer er et enkelt og greit verktøy til bildedeling.

Igjen, dette har lite med saken å gjøre, men det er vanskelig å bedømme om det finnes gode eller dårlige formål, når du ikke blir opplyst om hva formålet er. Ditt valg er ditt valg, jeg blander meg ikke inn i dine valg.

Det framkommer INTET som forteller hva Casper Schneider skulle bruke opplysningen som ønskes innhentet i dennes tidligere spørsmålsrunder. Men når en person blir spurt rett ut, hvorfor denne viser interesse for spesielle hendelser, i dette tilfellet transporter av jernbanemateriell.
Da finner jeg det nok naturlig at man forteller om dette.

Nå forholder det seg slik at du velger å gå inn i en tråd, hvor du ikke kjenner den bakenforliggende årsaken til spørsmålstillingene.
Jeg er ikke sikker på om jeg finner måten du gjorde det på det så veldig kledelig, men vi har alle våre særegne måter å formulere oss på.

For å slå hull på eventuelle ønsketekninger her og nå, så kommer jeg fortsatt å holde øye med hvem som deltar i Post og Interrailvogna. Jeg kommer på ingen måte å tillate at dette er et forum hvor det er helt fritt fram til å gjøre hva man vil !
Glem det !

Ha en fortreffelig weekend.

Hilsen Ronny.

“Nobody can guarantee a company or a concept eternal life, but no one can accuse me of not having tried to.”
["Ingvar Kamprad, 1926-2018, founder of IKEA."]

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Ronny Maarud / YouTube
trainspottingbyronny
El15 Bilder
Casper Hagen Schneider (428)
21. October 2021, kl. 15:09
Re: El15 Bilder
Ronny Maarud (221)
21. October 2021, kl. 15:24
Casper Hagen Schneider (199)
21. October 2021, kl. 16:06
Ronny Maarud (194)
21. October 2021, kl. 16:19
Casper Hagen Schneider (184)
21. October 2021, kl. 16:37
Ronny Maarud (183)
21. October 2021, kl. 16:51
Casper Hagen Schneider (178)
21. October 2021, kl. 18:16
Ronny Maarud (176)
21. October 2021, kl. 19:02
Casper Hagen Schneider (144)
21. October 2021, kl. 19:10
Ronny Maarud (142)
21. October 2021, kl. 19:12
Casper Hagen Schneider (143)
21. October 2021, kl. 19:16
Ronny Maarud (138)
21. October 2021, kl. 19:27
Casper Hagen Schneider (151)
21. October 2021, kl. 19:29
Ronny Maarud (148)
21. October 2021, kl. 19:48
El15 Bilder
Knut Erik Hagen (163)
22. October 2021, kl. 00:04
Casper Hagen Schneider (137)
22. October 2021, kl. 13:39
[NO]El15 Bilder
Ronny Maarud (122)
22. October 2021, kl. 15:43
[NO]El15 Bilder
Knut Erik Hagen (127)
22. October 2021, kl. 16:17
Ronny Maarud (125)
22. October 2021, kl. 18:10
[NO]El15 Bilder
Knut Erik Hagen (109)
23. October 2021, kl. 02:11
Ronny Maarud (123)
Casper Hagen Schneider (167)
23. October 2021, kl. 13:35
Håkon Bakkerud (116)
15. November 2021, kl. 13:12
Re: [NO] Mot dumheten kjemper selv gudene forgjeves !
Ronny Maarud (134)
15. November 2021, kl. 13:34
[NO] Jeg glemte en viktig sak.
Ronny Maarud (265)
22. October 2021, kl. 00:13
Knut Erik Hagen
Som du ser, så er vi mange Hagen i Norge - etter diverse forvekslinger har jeg forståelse for at noen av oss velger å bruke et mer uvanlig etternavn.

Du må gjerne forsøke å bortforklare så mange ganger du vil.

Saken er så enkel som at jeg har hatt fulgt litt ekstra med på denne brukeren i en lang periode. Årsaken til min nysgjerrighet er et tilbakevendende mønster i spørsmålstillingene. Det er utvist spesiell interesse for innpassering av diverse typer tog, fra utlandet og eller fra strekninger innen Norge.
Når den typen spørsmål står for det meste av en brukers aktivitet, så er det anledning å spørre hvorfor man har denne spesielle interesse.
Det er hva jeg har gjort !

Hvorfor gjorde jeg så denne undersøkelse ?
Jo, det er flere ganger framkommet påstander her i Postvogna at Jernbane.Net brukes som en av kildene til Graffiti malere i Norge. Jeg er ikke mer blåøyd enn at jeg forstår at Graffiti malere som oss vanlige jernbane interesserte har flere kilder når noe interessant dukker opp.

For noen uker siden oppdaget jeg en sammenheng mellom to aktive brukerkontoer på to forskjellige jernbane sider, på den ene opptrådde personen under navnet Hagen, under det andre nettstedet med navnet Schneider.

Dette hadde vært en IKKE sak allerede første gang jeg forsøkte å nøste i dette. Dessverre valgte Casper Hagen Schneider å vri seg unna enkle spørsmål, og dermed ble det tilslutt to parallelle tråder om navnebruken.

Selv en 14 åring må lære seg å forstå at det finnes konsekvenser av sine handlinger.
Konsekvensen her er heldigvis veldig begrenset i dette tilfellet.

Jeg har fått vite det jeg ville vite, etter mye om og men.
Jeg kan avskrive tankene om at det finnes en kunstmaler i Årnes området som bruker Jernbane.Net som en av sine kilder.

Dersom jeg hadde valgt å spørre rett ut om Casper Schneider var graffiti maler, hadde jeg etter mine normer opptrådd kritikkverdig.
Det hadde jo vært å krenke en annen person på det grøvste.
Jeg beklager Hagen, men jeg fungerer ikke på den måten, selv jeg er i besittelse av en smule takt og tone.

En annen side av denne saken er at personen vi nå diskuterer i tråden bekrefter at denne er mindreårig.
I et spesifikk avsnitt i brukerreglene kan vi lese:

Hvem kan registrere seg på Jernbane.Net ?
Den som er fylt 18 år ved registreringstidspunktet kan registrere seg som deltager på Jernbane.Net.
Dersom du er under 18 år og ønsker å registrere deg på nettstedet, må du ha tillatelse til dette av en av dine foresatte.
Ved å godta Jernbane.Net´s regler for bruk av nettstedet, bekrefter du samtidig at du er over 18 år, ved tidspunktet for registreringen.

Jeg kan ikke se at jeg har fått noen henvendelse fra foresatte i forbindelse med denne registreringen.
Akkurat det er heller ingen stor skandale og sak, sett gjennom mine briller.
Jeg har vel mer enn en gang påpekt at vi skal slå ring om ungdommen, men ungdommen må også lære seg at det finnes et samband mellom sannhet og konsekvens.

Knut Erik Hagen
Når det gjelder bildedeling, så er jeg ganske slepphendt med mine egne bilder til gode formål.

Hvor og hvorfor du deler bilder har INTET med denne saken å gjøre.

Knut Erik Hagen
At en ungdom vil lære seg å bruke tegneprogram på PC er etter min mening et godt formål, så langt har jeg ikke blitt ordentlig venner med AutoCAD.
Jeg har ikke satt opp en egen hjemmeside eller Flickr konto, men synes at WeTransfer er et enkelt og greit verktøy til bildedeling.

Igjen, dette har lite med saken å gjøre, men det er vanskelig å bedømme om det finnes gode eller dårlige formål, når du ikke blir opplyst om hva formålet er. Ditt valg er ditt valg, jeg blander meg ikke inn i dine valg.

Det framkommer INTET som forteller hva Casper Schneider skulle bruke opplysningen som ønskes innhentet i dennes tidligere spørsmålsrunder. Men når en person blir spurt rett ut, hvorfor denne viser interesse for spesielle hendelser, i dette tilfellet transporter av jernbanemateriell.
Da finner jeg det nok naturlig at man forteller om dette.

Nå forholder det seg slik at du velger å gå inn i en tråd, hvor du ikke kjenner den bakenforliggende årsaken til spørsmålstillingene.
Jeg er ikke sikker på om jeg finner måten du gjorde det på det så veldig kledelig, men vi har alle våre særegne måter å formulere oss på.

For å slå hull på eventuelle ønsketekninger her og nå, så kommer jeg fortsatt å holde øye med hvem som deltar i Post og Interrailvogna. Jeg kommer på ingen måte å tillate at dette er et forum hvor det er helt fritt fram til å gjøre hva man vil !
Glem det !

Ha en fortreffelig weekend.

Hilsen Ronny.

“Nobody can guarantee a company or a concept eternal life, but no one can accuse me of not having tried to.”
["Ingvar Kamprad, 1926-2018, founder of IKEA."]

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Ronny Maarud / YouTube
trainspottingbyronny
Emne Forfatter Vist Lagt inn
El15 Bilder Casper Hagen Schneider 428 21. October 2021, kl. 15:09
Re: El15 Bilder Ronny Maarud 221 21. October 2021, kl. 15:24
Re: El15 Bilder Casper Hagen Schneider 199 21. October 2021, kl. 16:06
Re: El15 Bilder Ronny Maarud 194 21. October 2021, kl. 16:19
Re: El15 Bilder Casper Hagen Schneider 184 21. October 2021, kl. 16:37
Re: El15 Bilder Ronny Maarud 183 21. October 2021, kl. 16:51
Re: El15 Bilder Casper Hagen Schneider 178 21. October 2021, kl. 18:16
Re: El15 Bilder Ronny Maarud 176 21. October 2021, kl. 19:02
Re: El15 Bilder Casper Hagen Schneider 144 21. October 2021, kl. 19:10
Re: El15 Bilder Ronny Maarud 142 21. October 2021, kl. 19:12
Re: El15 Bilder Casper Hagen Schneider 143 21. October 2021, kl. 19:16
Re: El15 Bilder Ronny Maarud 138 21. October 2021, kl. 19:27
Re: El15 Bilder Casper Hagen Schneider 151 21. October 2021, kl. 19:29
Re: El15 Bilder Ronny Maarud 148 21. October 2021, kl. 19:48
El15 Bilder Knut Erik Hagen 163 22. October 2021, kl. 00:04
Re: El15 Bilder Casper Hagen Schneider 137 22. October 2021, kl. 13:39
[NO]El15 Bilder Ronny Maarud 122 22. October 2021, kl. 15:43
[NO]El15 Bilder Knut Erik Hagen 127 22. October 2021, kl. 16:17
Re: [NO]El15 Bilder Ronny Maarud 125 22. October 2021, kl. 18:10
[NO]El15 Bilder Knut Erik Hagen 109 23. October 2021, kl. 02:11
Re: [NO]El15 Bilder Ronny Maarud 123 23. October 2021, kl. 05:05
Re: [NO]El15 Bilder Casper Hagen Schneider 167 23. October 2021, kl. 13:35
Re: [NO]El15 Bilder Håkon Bakkerud 116 15. November 2021, kl. 13:12
Re: [NO] Mot dumheten kjemper selv gudene forgjeves ! Ronny Maarud 134 15. November 2021, kl. 13:34
[NO] Jeg glemte en viktig sak. Ronny Maarud 265 22. October 2021, kl. 00:13

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn