Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
[Jernbane.Net] Jeg har ved noen anledninger påpekt at
Ronny Maarud
25. October 2021, kl. 11:43
Jeg har ved noen anledninger påpekt at når man ikke er sikker i sin sak, så lar vi være å sortere bilder ved opplastingen. Igjen opplever jeg at man vender det døve øret til, eller skal vi si: Det blinde øyet.
Å skille disse motorvognsettene fra hverandre når disse ikke er merket, er ikke lett. Men vi har gått gjennom dette ved flere anledninger tidligere, noen av disse anledningene har vært unødvendige og unødig høylytte.

Nå står vi her igjen, og jeg tenker å opplyse om enda en gang, at å skille BMb 76 508 fra BMa 76 108 er ganske enkelt.
Jeg forutsetter at de fleste av oss kan telle:
1 - 2 - motorpakken = BMb 76 50X
1- 2 -3 - motorpakken = BMa 76 10X

Selvsagt kunne jeg valgt å bite meg i leppa, eller fingrene, å la dette passere revy og "La Humla Suse".
Skjermdumpen nedenfor legges ved som illustrasjon.

Framgangsmåten er Retten og Sletten Respektløs, og mine siste kommentarer er helt enkelt:
Dette gidder jeg ikke lengre !
Det haster ikke mer med å vise bildene, enn at alle har tid til å gjøre dette på en bra og fair måte. Dette er ingen nyhetsbilder, dette er ingen sensasjon, toget har kjørt, det haster ikke !

Punktum finale!

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Togsett 76-08 venter på klarsignal til å fortsette mot Kongsberg, 22.10.2021

Fotograf:
Svein Julton

EXIF-data:
OLYMPUS CORPORATION , E-M10MarkIV
18 mm  -  1/320 sec  -  f/4.5  -  ISO 800

Plassering i gallerierne:
Norge > Motorvogner og togsett med elektrisk drift > Type 76 [0404] Norske tog AS (Flirt Hybrid) > BMb 76 508

Dette bildet er med, kun for å illustrere matematikkens nøkkel.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.

BMb 76 103 går sist i transport genom Trollhättan, 26.7.2020

Fotograf:
Arne Arvidsson

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 70D
135 mm  -  1/320 sec  -  f/7.1  -  ISO 1600

Norge > Motorvogner og togsett med elektrisk drift > Type 76 [0404] Norske tog AS (Flirt Hybrid) > BMa 76 103 [Togsett 03]

Trygve Kåsa
Tatt i passe avstand, og bra gjengitt.

Hvorforiallverden kan man ??, 24.10.2021

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Ingen EXIF-data tilgjengelige

Tema > Spesialside for Parkerte Bilder > Ikke til galleriet - (Kan slettes etter ca 3 år) > alle

Hilsen Ronny.

“Nobody can guarantee a company or a concept eternal life, but no one can accuse me of not having tried to.”
["Ingvar Kamprad, 1926-2018, founder of IKEA."]

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Ronny Maarud / YouTube
trainspottingbyronny

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 25.10.2021 11:44 av Ronny Maarud.
[Jernbane.Net] Jeg har ved noen anledninger påpekt at
Ronny Maarud (106)
Jeg har ved noen anledninger påpekt at når man ikke er sikker i sin sak, så lar vi være å sortere bilder ved opplastingen. Igjen opplever jeg at man vender det døve øret til, eller skal vi si: Det blinde øyet.
Å skille disse motorvognsettene fra hverandre når disse ikke er merket, er ikke lett. Men vi har gått gjennom dette ved flere anledninger tidligere, noen av disse anledningene har vært unødvendige og unødig høylytte.

Nå står vi her igjen, og jeg tenker å opplyse om enda en gang, at å skille BMb 76 508 fra BMa 76 108 er ganske enkelt.
Jeg forutsetter at de fleste av oss kan telle:
1 - 2 - motorpakken = BMb 76 50X
1- 2 -3 - motorpakken = BMa 76 10X

Selvsagt kunne jeg valgt å bite meg i leppa, eller fingrene, å la dette passere revy og "La Humla Suse".
Skjermdumpen nedenfor legges ved som illustrasjon.

Framgangsmåten er Retten og Sletten Respektløs, og mine siste kommentarer er helt enkelt:
Dette gidder jeg ikke lengre !
Det haster ikke mer med å vise bildene, enn at alle har tid til å gjøre dette på en bra og fair måte. Dette er ingen nyhetsbilder, dette er ingen sensasjon, toget har kjørt, det haster ikke !

Punktum finale!

Togsett 76-08 venter på klarsignal til å fortsette mot Kongsberg, 22.10.2021

Fotograf:
Svein Julton

EXIF-data:
OLYMPUS CORPORATION , E-M10MarkIV
18 mm  -  1/320 sec  -  f/4.5  -  ISO 800

Norge > Motorvogner og togsett med elektrisk drift > Type 76 [0404] Norske tog AS (Flirt Hybrid) > BMb 76 508

Dette bildet er med, kun for å illustrere matematikkens nøkkel.

BMb 76 103 går sist i transport genom Trollhättan, 26.7.2020

Fotograf:
Arne Arvidsson

EXIF-data:
Canon, Canon EOS 70D
135 mm  -  1/320 sec  -  f/7.1  -  ISO 1600

Norge > Motorvogner og togsett med elektrisk drift > Type 76 [0404] Norske tog AS (Flirt Hybrid) > BMa 76 103 [Togsett 03]

Trygve Kåsa
Tatt i passe avstand, og bra gjengitt.

Hvorforiallverden kan man ??, 24.10.2021

Fotograf:
Ronny Maarud

EXIF-data:
Ingen EXIF-data tilgjengelige

Tema > Spesialside for Parkerte Bilder > Ikke til galleriet - (Kan slettes etter ca 3 år) > alle

Hilsen Ronny.

“Nobody can guarantee a company or a concept eternal life, but no one can accuse me of not having tried to.”
["Ingvar Kamprad, 1926-2018, founder of IKEA."]

Jernbane.Net på TWITTER
Tidligere bildeserier i Postvognene.
Über Cognacteuren på Flickr
Ronny Maarud / YouTube
trainspottingbyronny

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 25.10.2021 11:44 av Ronny Maarud.
Emne Forfatter Vist Lagt inn
[Jernbane.Net] Jeg har ved noen anledninger påpekt at Ronny Maarud 106 25. October 2021, kl. 11:43

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn