Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Diverse Øysteinstul på oppfordring
Finn Lund
22. February 2008, kl. 07:15
Ja hva er det ikke Finn har bilde av du. Selvfølgelig ble det tatt bilde av feriehyttene, stasjonsbygnmingen, buer, en bro og noe spor både digitalt og med 35 mm film. Tror jeg skal prøve å skanne bildene for best mulig kvalitet.

Disse bildene er tatt med en Kodak DC 260 som lagde billedfiler på 8-900 Kb og tilhørte første generasjons digitalkamera for den alminnelige mann. Pris kr. 8500,- nedsatt fra 12.500,-. Fantastisk den gang. Ikke rare greiene i dag. Var så heldig å snuble med det resultat at linsen ikke ville inn igjen. Da jeg leverte den til reparasjon, rotet de bort det ett år gamle kameraet slik at jeg fikk et nytt som var mer avansert og høyere oppløsning. Men klage er ikke min stil, så jeg lot nåde gå for rett.

Først ut er et bilde tatt nordfra. FOtografen har Oslo i ryggen

Oysteinstul_nordfra1p.jpg

Deretter kommer et bilde av stasjonens front

Oysteinstul_stasjonsbygning3p.jpg

Turen er kommet til et bilde tatt sydfra. ved stasjonen ses to blikkfang, men selv det var ikke nok til å få lokførerne til å skrubbe.

Oysteinstul_sydfra_p.jpg

Avslutter med bilde av toalettbygningen. En flott laftet sak som sannsynligvis har sanitærutstyr fra 1925 fortsatt montert.

Oysteinstul_toalettbygning1p.jpg

Har en rekke bilder fra stasjonen, også av de tre feriehyttene, men så var det å finne alt sammen.
Finn
Sett 3 på "Signa tur" sørover
Finn Lund (611)
22. February 2008, kl. 02:51
RE: Sett 3 på "Signa tur" sørover
Erik Skjelvik (254)
22. February 2008, kl. 03:17
RE: Sett 3 på "Signa tur" sørover
Anonym bruker (258)
22. February 2008, kl. 03:17
Diverse Øysteinstul på oppfordring
Finn Lund (662)
RE: Diverse Øysteinstul på oppfordring
Jahn Jonassen (420)
22. February 2008, kl. 09:41
Ja hva er det ikke Finn har bilde av du. Selvfølgelig ble det tatt bilde av feriehyttene, stasjonsbygnmingen, buer, en bro og noe spor både digitalt og med 35 mm film. Tror jeg skal prøve å skanne bildene for best mulig kvalitet.

Disse bildene er tatt med en Kodak DC 260 som lagde billedfiler på 8-900 Kb og tilhørte første generasjons digitalkamera for den alminnelige mann. Pris kr. 8500,- nedsatt fra 12.500,-. Fantastisk den gang. Ikke rare greiene i dag. Var så heldig å snuble med det resultat at linsen ikke ville inn igjen. Da jeg leverte den til reparasjon, rotet de bort det ett år gamle kameraet slik at jeg fikk et nytt som var mer avansert og høyere oppløsning. Men klage er ikke min stil, så jeg lot nåde gå for rett.

Først ut er et bilde tatt nordfra. FOtografen har Oslo i ryggen

Oysteinstul_nordfra1p.jpg

Deretter kommer et bilde av stasjonens front

Oysteinstul_stasjonsbygning3p.jpg

Turen er kommet til et bilde tatt sydfra. ved stasjonen ses to blikkfang, men selv det var ikke nok til å få lokførerne til å skrubbe.

Oysteinstul_sydfra_p.jpg

Avslutter med bilde av toalettbygningen. En flott laftet sak som sannsynligvis har sanitærutstyr fra 1925 fortsatt montert.

Oysteinstul_toalettbygning1p.jpg

Har en rekke bilder fra stasjonen, også av de tre feriehyttene, men så var det å finne alt sammen.
Finn
Emne Forfatter Vist Lagt inn
Sett 3 på "Signa tur" sørover Finn Lund 611 22. February 2008, kl. 02:51
RE: Sett 3 på "Signa tur" sørover Erik Skjelvik 254 22. February 2008, kl. 03:17
RE: Sett 3 på "Signa tur" sørover Anonym bruker 258 22. February 2008, kl. 03:17
Diverse Øysteinstul på oppfordring Finn Lund 662 22. February 2008, kl. 07:15
RE: Diverse Øysteinstul på oppfordring Jahn Jonassen 420 22. February 2008, kl. 09:41

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn