Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Tog 601 og Internet
Lagt inn av Thor Ludvigsen 

Thor Ludvigsen
Tog 601 og Internet
30. July 2009, kl. 14:10
På tirsdagen dro jeg med tog 601 fra Hønefoss til Arna, skulle blant annet teste litt internet på turen, men ettersom forholdene ikke var på topp fikk resultatet vente litt. Koblet meg på etter Sokna, men det ble smått med stabile signal en stund, tok et bilde av resultatet lenger oppe i hallingdalen.

Sitter og hører på internetradio og forholdene var ikke så ille da, det står at "Høytaleren sier at vi ankommer Ål om fem seks minutter". Tanken min var å sende et bilde eller fler underveis, men det gikk ikke.
Omtrent på tid tar jeg neste bilde i denne lille serien av denne gamle vogna.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Gammel vogn i Hallingdalen, 28.7.2009

Fotograf:
Thor Ludvigsen

EXIF-data:
Panasonic, DMC-TZ5
  -    -  f/4.6  -  ISO 400

Plassering i gallerierne:
Norge > Stålvogner serie 1 > B1 / C1 > C1 19930

Legger på et par bilder til, det første er fra Hønefoss og togsettet jeg reiste med fra Drammen til Hønefoss.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.

BM 69676 i Hønefoss, 28.7.2009

Fotograf:
Thor Ludvigsen

EXIF-data:
Panasonic, DMC-TZ5
  -    -  f/3.3  -  ISO 100

Norge > Elektriske motorvogner > Type Bm 69 Norges Statsbaner / NSB > NSB BM 69D 76

Plusser så til slutt på med et bilde fra Arna like etter ankomsten, nå hadde det sluttet å regne også og det var godt å få strekke litt på bena. Satt forresten i en "nyfrisert" B7, vogn 445, det luktet nytt i vogna, og for en angs skyld var jeg ikke knekt etter noen timer. Hilsen til NSB, de nye B/-vognene var gode å sitte i, men dørene mellom vognene hadde mange problemer med, de gikk veldig tungt.

Tog 601 ankommer Arna, 28.7.2009

Fotograf:
Thor Ludvigsen

EXIF-data:
Panasonic, DMC-TZ5
  -    -  f/3.3  -  ISO 160

Norge > Jernbanestasjoner og strekninger > Bergensbanen – Voss - Bergen > Arna Nye (1964) - (Km 501,43)

Internetten fungert/fungerte ikke og så videre frem til haugastøl, men da var det kvelden, null kontakt. Ifølge konduktøren var det teknikere med toget som drev på med nettet så det retter seg nok etter hvert.
Skal gjøre en ny test på returen til uka, så får vi se.
Hilse Thor

Oppdatert 2 gang(er). Siste gang oppdatert 21.03.2017 09:33 av Karsten Gill.
Ronny Maarud
Re: Tog 601 og Internet
20. March 2017, kl. 10:51
Fikk i alle fall rettet opp bildene, selv om det dukker opp en kodefeil øverst på siden.
Jeg vil tro at det har med det lille bildet å gjøre.

Hilsen Ronny.
Jernbane.NetGo = 731 poeng

Tidligere bildeserier i Postvognene.

Instagram

Thor Bernhard Tobiassen
Re: Tog 601 og Internet
20. March 2017, kl. 15:26
Mine erfaringer med internettet på Bergensbanen er at jeg har gitt opp. For meg virker det ikke som om om man av og til mister forbindelsen, men heller at man av og til har kontakt.

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn