Jernbane.net

Velkommen! Logg Inn Opprett en ny profil

Avansert
Støtt oss
Gammel skinne
Lagt inn av Anders Ødegård 

Anders Ødegård
Gammel skinne
07. January 2008, kl. 12:43

Er det noen som vet hva R.S.W. står for? Er vel ikke så mange her som levde på denne tiden, men kanskje noen vet for det?

Anders.

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Gammel skinne, 24.4.2004

Fotograf:
Anders Ødegård

EXIF-data:
NIKON, E2500
  -    -  f/2.7  -  ISO 100

Plassering i gallerierne:
Norge > Teknikk / spor / signaler / telefoni > Skinner og sporveksler > Fabrikkmerke fra R.S.W. (Rheinische Stahlwerke)

Bodo G. Meier
Re: Gammel skinne
07. January 2008, kl. 12:56
Jeg foreslår at R.S.W. står for Rheinische Stahlwerke. Se her:
Bodo G. Meier
07. January 2008, kl. 12:58
Bodo G. Meier
Re: Gammel skinne - Redigering av innlegg ikke lenger mulig?
07. January 2008, kl. 13:03
Hæ? Jeg glemte et " i forrige innlegg, ville rette feilen men fant ikke lenger "Edit"/"Rediger"-knappen...? :???: Ble den tatt bort?

Hilsen,
Bodo
Anonym bruker
07. January 2008, kl. 13:11
Det ser ut som Bodo har helt rett... Edit-knappen er ikke der lenger for vanlige brukere.
Håper noen kan forklare hvorfor :-8
Anders Ødegård
07. January 2008, kl. 13:20

Takk for svaret! :-)

Anders.

Bodo G. Meier
07. January 2008, kl. 13:45
Forklare - nei, dessverre.
Men når jeg skrev innlegget mitt om behov for flere Emoticons i dag kunne jeg fremdeles redigere den kl. 12:08.:les:

Hilsen,
Bodo
Ronny Maarud
07. January 2008, kl. 14:07

BGM - 7/1/2008 19:45 Forklare - nei, dessverre. Men når jeg skrev innlegget mitt om behov for flere Emoticons i dag kunne jeg fremdeles redigere den kl. 12:08.:les: Hilsen, Bodo

Som jeg skrev tidligere så ser jeg ett annet bilde enn dere andre Bodo, og jeg kan defintivt se at Editknappen ligger der. Dog kan det være anderledes for andre som ikke har full tilgang. Jeg vet ikke om Laurenz kan ha endret noe i dag som har påvirket denne muligheten.

I utgangspunket må jeg vel tilstå at jeg ikke er noen stor tilhenger av å kunne gå inn å endre hva jeg skriver i ettertid. Lagt kort ligger, eller bordet fanger bør så definitivt gjelde i diskusjoner.
En annen sak er at det av og til kan være fint å kunne endre helt opplagte skrivefeil som man oppdager etterhvert, men det er vel egentlig litt kosmetisk.

Bodo G. Meier
07. January 2008, kl. 14:37

Lagt kort ligger, eller bordet fanger bør så definitivt gjelde i diskusjoner.
En annen sak er at det av og til kan være fint å kunne endre helt opplagte skrivefeil som man oppdager etterhvert, men det er vel egentlig litt kosmetisk.
Ja, der er jeg helt enig med deg. Og til nå har jeg jo også klart meg fint uten en slik redigeringsmulighet. Men i morges ville jeg bare prøve denne nye funksjon og rette mitt dårlig norsk i etterkant. Og i mitt siste innlegg ville jeg rette den direkte linken jeg hadde lagt inn. Men det er nok kosmetisk, helt klart.

Hilsen,
Bodo
Ronny Maarud
13. November 2017, kl. 17:20
Tok opp igjen denne gamle tråd fra 2008 da det sviktet litt i å hente den direkte fra galleriet.

Er vi overens om at merket er fra R.S.W. (Rheinische Stahlwerke) ?

Om du vil delta aktivt, se bilder i fullformat, kommentere bilder, og skrive i våre Postvogner logger du inn.
Som registrert og aktiv deltaker får du det aller beste av jernbane.net

Gammel skinne, 24.4.2004

Fotograf:
Anders Ødegård

EXIF-data:
NIKON, E2500
  -    -  f/2.7  -  ISO 100

Plassering i gallerierne:
Norge > Teknikk / spor / signaler / telefoni > Skinner og sporveksler > Fabrikkmerke fra R.S.W. (Rheinische Stahlwerke)

Bjørn Vermo
14. November 2017, kl. 05:19
Ronny Maarud

BGM - 7/1/2008 19:45 Forklare - nei, dessverre. Men når jeg skrev innlegget mitt om behov for flere Emoticons i dag kunne jeg fremdeles redigere den kl. 12:08.:les: Hilsen, Bodo

Som jeg skrev tidligere så ser jeg ett annet bilde enn dere andre Bodo, og jeg kan defintivt se at Editknappen ligger der. Dog kan det være anderledes for andre som ikke har full tilgang. Jeg vet ikke om Laurenz kan ha endret noe i dag som har påvirket denne muligheten.

I utgangspunket må jeg vel tilstå at jeg ikke er noen stor tilhenger av å kunne gå inn å endre hva jeg skriver i ettertid. Lagt kort ligger, eller bordet fanger bør så definitivt gjelde i diskusjoner.

Jeg er i grunnen helt uenig. Det er veldig nyttig å kunne bygge opp et større innlegg bit for bit, og så lenge det ikke er lagret risikerer man å miste alt sammen dersom strømmen går eller nettet går ned. Det er tross alt ikke snakk om rettsreferater, men det ville jo være greit om man kunne ta vare på historikken.

Bjørn
Yngve Øines
14. November 2017, kl. 07:33
Bjørn Vermo
Jeg er i grunnen helt uenig. Det er veldig nyttig å kunne bygge opp et større innlegg bit for bit, og så lenge det ikke er lagret risikerer man å miste alt sammen dersom strømmen går eller nettet går ned. Det er tross alt ikke snakk om rettsreferater, men det ville jo være greit om man kunne ta vare på historikken.
Såvidt jeg vet er det nå mulig å redigere et innlegg i et vist antall minutter etter publisering. Dette for å rette åpenbare feil.

Det blir rotete å endre ett innlegg etter at andre har besvart/sitert det, i slike tilfeller er det i mitt syn bedre å poste et svar med eventuelle korrigering. Det å utfylle/endre et eksisterende innlegg fanger de færreste opp da man sjelden går inn på innlegg man allerede har lest.

Selv bruker ofte andre editorer til å skrive lange tekster og limer det inn til slutt; nettopp fordi web-baserte teksteditorer generelt har en del begrensninger. Jeg har flere steder opplevd at postinga feiler av nettverksgrunner og innsendt felt/skjema tømmes når jeg går tilbake.

Implementering av "Lagre som kladd" er ikke noe jeg ønsker prioritert.

Ronny Maarud
14. November 2017, kl. 09:52
Bjørn Vermo
Ronny Maarud

I slike gamle innlegg har det liten eller ingen hensikt å gå inn å redigere.
Oftest er mye av meningen borte.

Som administrator kan man uansett tidspunkt for publisering gå inn å endre / redigere andres og dine egne innlegg.

Som vanlig bruker kan du editere/redigere i 59 minutter etter første posting.
Om man benytter forhåndsvisningen før posting, da kan man jo redigere i uendelighet.

Beklager, bare registrerte brukere kan opprette innlegg i dette forumet.

Klikk her for å logge inn